AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #1 Skrevet 6. mai 2014 Hei! Jeg er utrolig sliten hver eneste dag og kan gjerne sove opp til 20 timer. Dette har var i 4 år så har prøvd mange metoder som å trene, sove mer/mindre og alt det der. Prøvene jeg har tatt er leververdien, blodbilde og stoffskifteprøve som alle var perfekte og høyt oppe i referanseområdet. Er det noen som har peiling på hva annet jeg burde teste? Har bare private legetilbud siden jeg er i utlandet. Tuusen takk for svar på forhånd! Anonymous poster hash: d2843...232
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #2 Skrevet 6. mai 2014 Søvnapne? Ellers sjekke ut blodprøver på vitaminer, samt bytte madrass/pute, sjekke for muggsopp der du bor, allergi på støv/midd eller psykiske vansker som trengs å tas tak i. Anonymous poster hash: 9aa5a...434 2
Gjest Coolaid Skrevet 6. mai 2014 #3 Skrevet 6. mai 2014 Jeg ville nok sett på det psykiske etter at du har sjekket det fysiske og ikke funnet noe. Hvordan har du det egentlig ? - hvordan fungere livet for deg ?
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #4 Skrevet 6. mai 2014 Psykisk, nevrologisk eller begge deler. Anonymous poster hash: 33b11...2a9
karroo Skrevet 6. mai 2014 #5 Skrevet 6. mai 2014 (endret) Jeg ville nok sett på det psykiske etter at du har sjekket det fysiske og ikke funnet noe. Hvordan har du det egentlig ? - hvordan fungere livet for deg ? Jeg er en livsnyter og føler ikke selv at jeg har det dårlig psykisk. Er veldig glad i skolen, har en stor vennekrets, mange som støtter meg og har ingenting som har slitt på meg på den måten. Det er heller at det fysiske også gjør meg sliten i hodet siden det stopper utdanninga mi og det å være sosial, det preger litt når man har vært syk så lenge. Likevel har jeg store håp for fremtiden og lar ikke akkurat noe stoppe meg. Edit: Ts her, ikke anonym mer :-D Endret 6. mai 2014 av karroo
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #7 Skrevet 6. mai 2014 Hvordan er kostholdet ditt? Anonymous poster hash: 36481...dfc
karroo Skrevet 6. mai 2014 #8 Skrevet 6. mai 2014 B12-mangel kanskje? Det kan jeg få sjekket, tusen takk. Trodde b12 mangel gjorde utslag på blodbilde, men kanskje ikke.
karroo Skrevet 6. mai 2014 #9 Skrevet 6. mai 2014 Hvordan er kostholdet ditt? Anonymous poster hash: 36481...dfc Spiser lavkarbo, får kanskje litt for lite kcal på en dag. Som sagt har jeg prøvd ganske mye forskjellig der også uten noe hell.
pinar Skrevet 6. mai 2014 #10 Skrevet 6. mai 2014 B12 og d-vit. Dette må du be om spesifikt. Hvertfall i Norge.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #11 Skrevet 6. mai 2014 Kyssesyken?Anonymous poster hash: 394d9...664 1
karroo Skrevet 6. mai 2014 #12 Skrevet 6. mai 2014 Kyssesyken?Anonymous poster hash: 394d9...664 Kan den sitte i såpass lenge? Takk for svar, skal få sjekket det også :-D
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #13 Skrevet 6. mai 2014 Får du all næringen du trenger? Lavkarbo passer ikke for alle. Noen kan bli syke av det, spesielt hvis en ikke spiser nok. Får du for lite sol? Går du tur/jogger ute? Spiser du "glad-mat"? Altså mat som gjør kroppen glad. feks bananer, valnøtter osv. Anonymous poster hash: dec80...6ba
karroo Skrevet 6. mai 2014 #14 Skrevet 6. mai 2014 Får du all næringen du trenger? Lavkarbo passer ikke for alle. Noen kan bli syke av det, spesielt hvis en ikke spiser nok. Får du for lite sol? Går du tur/jogger ute? Spiser du "glad-mat"? Altså mat som gjør kroppen glad. feks bananer, valnøtter osv. Anonymous poster hash: dec80...6ba Har som sagt prøvd mye forskjellige dietter hvor ingen har fungert noe særlig, dog er lavkarbo er den som har gitt best resultat for meg hittil. Jeg bor i et land med sol hele året, og får minimum en times trening hver dag.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #15 Skrevet 7. mai 2014 Hei! Jeg er utrolig sliten hver eneste dag og kan gjerne sove opp til 20 timer. Dette har var i 4 år så har prøvd mange metoder som å trene, sove mer/mindre og alt det der. Prøvene jeg har tatt er leververdien, blodbilde og stoffskifteprøve som alle var perfekte og høyt oppe i referanseområdet. Er det noen som har peiling på hva annet jeg burde teste? Har bare private legetilbud siden jeg er i utlandet. Tuusen takk for svar på forhånd! Anonymous poster hash: d2843...232 Du må be legene om å undersøke videre, og ta flere prøver helt til de finner ut av det. Be om å få se prøvesvar hvis de ikke viser det til deg. Har de sjekket alt av vitaminer? Veldig mange mangler k og e- vitamin blant annet. Kyssesyken som noen nevner her og andre virus kan sitte i kroppen i mange år. Mange kan bli slappe og slitne om de har allergier de ikke vet om, eller intoleranser mot forskjellig type mat og drikke. Yoga eller mindfulness er noe som kan hjelpe når man er sliten. Har hørt av flere jeg kjenner at de følte seg mer opplagt av å gjøre det en periode. Man må være litt tålmodig for å se hvor god effekt det har på en. Hvis legen ikke finner noe galt med prøvene bør du få henvisning eller gå til noen som er spesialister innenfor det som plager deg. Du må være litt forsiktig også, for leger kan fort si at det er psykisk når det ikke synes på en person at man er syk. Veldig lett å skylde på det psykiske. Men det er ikke alle ting som kan ses på blodprøver av fysisk sykdom, og da må man ha grundigere undersøkelser. Håper du finner ut av det snart Anonymous poster hash: 046f7...7f9 1
xxhmj Skrevet 7. mai 2014 #16 Skrevet 7. mai 2014 Kan den sitte i såpass lenge? Takk for svar, skal få sjekket det også :-D Kyssesyken kan sitte veldig lenge, og enkelte kan bli syk etter kyssesyken. Jeg kjente ingenting da jeg hadde kyssesyken, men jeg ble faktisk syk etter det. Da ble jeg så sliten og var helt utmattet, var både svimmel og kvalm et år seinere.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #17 Skrevet 7. mai 2014 Jeg bor i et land med sol hele året, og får minimum en times trening hver dag. Hviler du nok? Anonymous poster hash: a0def...c9d
OppNedPåAlt Skrevet 7. mai 2014 #18 Skrevet 7. mai 2014 Narkolepsi kanskje? Hadde en venninne som hele tiden var trøtt og sov veldig mye. Hun var hos legen for å teste seg og observere søvnmønsteret og sånn. Narkolepsi er ikke nødvendigvis sånn at man sovner helt plutselig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå