Gå til innhold

nei-takk menneskene

Fremhevede innlegg

Gjest Tabby
Skrevet

Så leit at mange av dere får så "rare" grunner til at folk ikke kan komme. Men spør dere selv hvorfor de ikke kan komme eller sier de det uoppfordret?

Uansett, svar pr sms blir for dumt synes jeg.

Vi skal gifte oss på nyttårsaften, så jeg er forberedt på at mange med småbarn ikke kan komme pga en vanskelig dag å få barnevakt på. Og noen tanter av meg som jeg regner med ikke kommer til å prioritere oss den dagen, men de har jeg så utrolig lite med å gjøre ellers i livet så det er ikke så ille om de ikke kommer denne dagen heller.

De vi vet må lete etter barnevakt og slikt gir vi klar beskjed til i god tid så de har noen muligheter til å forhøre seg i hvert fall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine ikke-gjester har oppgitt disse grunnene helt selv, de legger ut i det vide og det brede.

Må nok si at jeg foretrekker at de bare takker nei uten å oppgi grunn. Jeg er ikke den som da spør hvorfor og maser ivei. Det er forsåvidt greit nok hvis de rett og slett ikke vil komme.

Men å ramse opp alt mulig rart for så å konkludere med at "derfor kan vi ikke komme", da begynner man jo automatisk å tenke løsninger på disse store problemene som står i veien for dem. Og når man da kanskje merker at det ikke er hold i grunnene, så blir det jo som om de lyver til meg i tillegg... Og lyving er ikke pent :wink:

(kvinnelig analysering på sitt beste her...)

Gjest Lompa
Skrevet

:o :o :o

Vi har vært utrolig heldige, høres det ut for! Fra min side har ALLE takket ja, og fra hans side er det ca 8-9 som ikke kommer. De hadde vi vel egentlig ikke regnet med heller pga alder og sykdom. To av dem sitter i rullestol, den ene har MS og blir veldig fort sliten, den har en sykdom jeg ikke husker hva heter, og er avhengig av en maskin for å få puste skikkelig.

Alle de dårlige unnskyldningene sjokkerer meg virkelig, og at noen takker nei PR SMS........!!!! :o :evil:

Skrevet

Mange rare "unnskyldninger" her, gitt. Og å gi beskjed på SMS at man ikke kommer ?? :o

Ja, ja dem om det sier nå jeg.

Jeg skjønner jo at ikke alle synes det er like stats med bryllup som brudeparet selv, men blir man invitert så kan ma da i det minste utvise et minimum av høflighet, synes jeg.

Hos oss var det nesten ingen som takket nei.

Disse visste vi at kom til å si nei, men de fikk jo invitasjon for det:

-Ett sett med besteforeldre som er litt gamle og sære.

-En grandtante som er for gammel og skrøpelig til den slags

I tillegg var det et vennepar av oss som vi var sikre på ville komme, som takket overraskende nei. Hadde ingen andre planer men liker ikke å gå i bryllup. Veldig synd for det er nære venner av oss gjennom flere år, og vi ville gjere dele dagen med dem. Ja, ja...

Ellers kom alle. Selv folk vi trodde ville takke nei p.g.a lang reisevei etc.

Gjest GreenSky
Skrevet

På den annen side: Vil dere virkelig ha gjester som egentlig ikke vil være der?

Skrevet

Noen jeg kjenner takka nei til et bryllup fordi hun ikke følte hun kjente brudeparet. (Bruden og brudgom var begge kolleger av ham)

Og dermed hadde ikke hun lyst til å bruke penger på presang heller. (Ja han er en dott)

Det verste er at de sa det til folk også...

Folk ble jo sånn :o

Så dermed satt de hjemme hos seg selv i stedet, 200 meter fra der bryllupet ble arrangert.

Det må sies at det samme paret arrangerte bryllup i hemmelighet der bare hennes venner og familien var invitert. Hun hadde nemlig ikke lyst til at hans kamerater skulle komme så... Da ble det hemmelig bryllup med 80 gjester som hun plukket ut.

(Og det er ikke noen hard feste-gjeng... bare helt vanlige fyrer... )

Gjest Poirot
Skrevet
På den annen side: Vil dere virkelig ha gjester som egentlig ikke vil være der?

Nei.

Men det hender jo man blir skuffet fordi man trodde de skulle ha lyst til å komme, fordi man liker dem godt selv.

Selv er jeg litt mer lei for de som kommer som jeg håpet skulle takke nei.... Vi har en del pliktløp på gjestelisten, og håpet på å fylle opp med noen flere venner ettersom de som vanligvis takker nei skulle gjøre dette. hvilket de plutselig ikke gjorde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...