Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, er ei jente på 21 som holder på å gå ned i vekt, etter å ha vært overvektig siden barndommen :sleep: Har gått ned rundt 10 kg forløpig, men har ennå over 20 igjen :trene:

Jeg er nå mer i aktivitet, trener cardio og styrke flere ganger i uken, og prøver å passe kaloriene. Jobber med å få et bedre kosthold, og det går fremover. Problemet er at jeg er blitt veldig bekymret for dette med løshud, særlig på mage og bryster, både under vektnedgang og når jeg når målet. Jeg vil selvsagt ikke sitte igjen med et "forkle" av øverflødig hud om det kan unngås, og vil for all del unngå en plastikkoperasjon. Er blitt ganske paraniod etter en runde med googling, men ser at det kan bli et reellt problem.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å forebygge dette? :klo:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tung styrketrening for alle penga.

Anonymous poster hash: 3f0cb...8b9

Skrevet

De to beste tipsene er sakte vektnedgang (da får huden tid til å trekke seg sammen og det vil ikke se så ille ut. Veldig rask vektnedgang i tillegg til høy vekt i utgangspunktet er omtrent oppskriften på løs hud), og som nevnt, styrketrening. Fyll ut den overflødige huden med muskler du ikke tidligere hadde. Spørs selvfølgelig også hvor overvektig du var til å starte med. Hvis du var type 160 og veide 120 kg, så kan det nok bli et problem, ja. Hvis du dog er 170 og startet på 90-100kg, så tror jeg ikke det vil bli så veldig ille.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ung og da vil nok huden trekke seg bedre og fortere sammen enn hos gamle skrell som meg feks-jeg er over 40 og raste ned 17 kilo på noen måneder, jeg så ut som jeg hadde bolledeig hengende rundt livet. Men det har etterhvert blitt bedre.

Oppi hodet mitt innbiller jeg meg at å massere huden hjelper med blodgjennomstrømmingen slik at lymfer og slikt jobber bedre. Jeg så mye fortere resultater etter jeg kjøpte meg en sånn sugekoppsak som man beveger rundt på kroppen!

Anonymous poster hash: 67cd9...756

AnonymBruker
Skrevet

Dusjing i vekselvis varmt og kaldt vann i tillegg til rådene over.

Anonymous poster hash: 3d6ee...479
AnonymBruker
Skrevet

Nå idealvekta di før du fyller 25. Når du er såpass ung har huden størst evne til å trekke seg sammen. Det er rundt 25 at huden begynner å miste evnen til å trekke seg sammen like effektivt som når en var ung.

Å gi huden "tid til å trekke seg sammen" hjelper ikke. Om du går raskt ned eller treigt, så bruker huden like mye tid. Rundt 2 år om jeg ikke husker feil. Det vil bare se "mindre fælt ut" om en går ned i vekt saktere, for da gir en huden tid til å trekke seg sammen under vekttapet. Men huden trekker seg ikke noe mer sammen i forhold til ellers.

Anonymous poster hash: e6a61...a32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...