Gå til innhold

Sykmelding sommerjobb / praksisstudie

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt å jobbe endel i sommer, men skal nå ha en planlagt operasjon og må beregne 1-2 uker hvile etterpå minst. Jeg jobber allerede der jeg skal ha sommerjobb så jeg har rett på sykepenger. Men jeg tenker at det er jo utrolig upopulært å bli sykmeldt som ferievikar, og ønsker jo ikke at det skal bli en belastning for arbeidsgiver. Samtidig er det jo utrolig kjipt å tape flere tusen i uken for å ta operasjonen, for jeg ville jo jobbet endel dersom jeg ikke skulle operere. Jeg har heller ingen mulighet til å ta operasjonen fordi der ikke er ledig før i juni-juli, og skal ut i praksis (sykepleierstudiet) med engang vi begynner på igjen på skolen i høst, og da er det veldig strengt med fravær. Det blir eventuelt å ta operasjonen når jeg skal ha ferie, noe som er veldig kjipt..

Noen som vet om mine rettigheter? F.eks vil sykepengene bli dekket av annen enn arbeidsgiver når det er planlagt sykmelding osv? Eventuelt i forhold til rettigheter for fravær når jeg er ute i praksis? (tenker selvsagt å kontakte lærere angående det).

Er egentlig dumt at jeg kan velge såpass fritt når jeg vil ta den, skulle ønske det bare ble satt en dato og det var lang ventetid og jeg måtte ta den når jeg fikk time..

Jeg ønsker virkelig å jobbe i sommer og ikke måtte melde sykmelding for dette, men en gang må jeg jo ta operasjonen.

Anonymous poster hash: d5338...920
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

*opp*

Anonymous poster hash: d5338...920
AnonymBruker
Skrevet

Tja, jobb neste år kan du i alle fall se langt etter.... Du får sykmeldingspenger for det du skulle jobbet odersom du har vært ansatt i mer enn en mnd, og det er arbeidsgiver som betaler de første dagene.

Anonymous poster hash: dee0e...373
AnonymBruker
Skrevet

*de 16 første dagene skulle det stå

Anonymous poster hash: dee0e...373

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...