AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Vi skal snart døpe jenta vår, så kunne trengt litt tips og inspirasjon. Del gjerne bilder hvis noen har lyst Lurer altså på følgende: Nå sende ut invitasjoner? Og hvordan så den ut? Hva skrev dere inni? Hva serverte dere i dåpen deres? Hjalp noen til med noe? Tema, farger..? Blomster? Har barnet dåpskjolen på lenge etter man er ferdig i kirka? Hvor lenge regner man med at gjestene er med på feiringen etter kirka? Og hva ble pris totalt for dere som var rundt 20stk? Er det noe jeg absolutt ikke må glemme å fikse? Setter pris på alle svar, forslag og evnt bilder/linker Anonymous poster hash: 59fe5...cc4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 Nå sende ut invitasjoner? Og hvordan så den ut? Hva skrev dere inni? Sendte de ut ca en mnd før dåpen. Printet ut tekst på lyserosa papir som jeg klipte til og limte på lysegrønn kartong. Husker ikke helt teksten, men var vel noe sånt som: Velkommen til xxx dåp søndag xx.xx.xx. Sted: xxx kirke kl 11. Middag og kaffe hjemme hos os etter dåpsgudtjenesten. Med hilsen foreldre + dåpsbarnHva serverte dere i dåpen deres? Vi hadde koldtbord som "middag og kaker/dessert og kaffe senere.Hjalp noen til med noe? Jeg gjorde det aller meste selv.Tema, farger..? Blomster?Hadde ikke noe tema, men hadde lyserosa og lysegrønt som farger. Lysegrønn sisoflorløper på bordene, lyserosa kubbelys og telys. Lyserosa servietter. Blomster var hvite miniorkideer i potte og kunstige orkideblomster lå på bordet.Har barnet dåpskjolen på lenge etter man er ferdig i kirka? Vi tok den av ved hjemreise og tok den på igjen en stund mellom middag og kaffe for å ta litt bilder. Tok den også på igjen noen dager senere for å ta noen skikkelige bilder i ro og fred.Hvor lenge regner man med at gjestene er med på feiringen etter kirka? Hos oss reiste de fleste rundt kl 18(men alle hadde et lite stykke å reise hjem)Og hva ble pris totalt for dere som var rundt 20stk? Ca 5000 Anonymous poster hash: 8d88e...54c
muds Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 Hei! Nå sende ut invitasjoner? Og hvordan så den ut? Hva skrev dere inni? - Vi sendte sms lang tid i forveien med hold av datoen. Så sendte vi invitasjon 1 mnd før. Skrev "Vi har gleden av å invitere til babynavn dåp i XX kirke. 24. november klokken 11.00 med påfølgende koldtbord og kaker på xx gård. Su. innen 10. november. Hilsen xx, xx og xx."Hva serverte dere i dåpen deres? Halvparten fra catering, lagde halvparten selv. Ost og kjeks, spekemat, kyllingvinger, spareribbs, potetsalat, paier, tapaskjøttboller, laks, osv. Så hadde vi kaffe og kaker.Hjalp noen til med noe? 4 venninner av svigers som satte ut mat og ryddet. Fikk hjelp til et par retter og kaker. Vi hadde riktignok 53 gjester, hadde vi vært halvparten tenker jeg det holder om et par gamle tanter hjelper til å sette frem etc.Tema, farger..? Blomster? hvitt, lyseblått og brunt. Moren min lagde blomsteroppsatser til bordene i samme tema. Jeg gjorde det litt komplisert for meg selv og mekka bilderammer med bilder av dåpsbarnet med brunt bånd og lyseblå sløyfer. Så lagde jeg bordkort av bjørkeris, med lyseblått bånd med bilde av dåpsbarnet. Og kubbelys med sløyfebånd. Mye jobb, men det ble et flott arrangement =)Har barnet dåpskjolen på lenge etter man er ferdig i kirka? Vår lillegutt fikk ta den av i kirken etter gudstjenesten. På festen hadde han penskjorte og bukse, etter hvert fikk kan ha strømpebukse og hvit body bare. Comfort over beauty =)Hvor lenge regner man med at gjestene er med på feiringen etter kirka? Vårt varte til rundt 5-6. Tips: Vi hadde mye barn i vår dåp. Vi hadde avtalt med en gammel onkel at han skulle holde trylleshow. Og svigerbroren min arrangerte skattejakt. Så ungene syntes det var toppen arrangement =) Egentlig hadde vi tenkt til å sette opp en tegnefilm på prosjektor. Her er et bilde fra dåpen. Lykke til =) http://muds.blogg.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå