Gå til innhold

Er det frekt å spørre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En fetter av meg har vært forlovet i et årstid nå. Begynner å glede meg stort til bryllupet og har sett litt rundt på kjoler og slikt. Men er det frekt å spørre når de tenker å gifte seg? Blir det feil at en slekning spør om slikt? Er det eventuelt bedre om en spør en annen slekning om de vet noe om bryllupsplanene? Vi er nære, har hatt et godt forhold hele livet.

Anonymous poster hash: fa9d4...c92
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Kan ikke se det skal være noe frekt i det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe frekt å spørre om det nei.

Men noe jeg har hatt lyst til, er å spørre hvor mange år folk har tenkt å være gift før jeg bestemmer hvor mange kroner jeg skal legge i en gave til de. Men det ER frekt. :laugh:

Anonymous poster hash: c92df...353
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er frekt å spørre. Men nå for tiden forlover jo folk seg uten dermed å ha planer om å gifte seg. Ei venninne av meg har vært forlovet i 10 år, de hadde faktisk en liten feiring på det. Helt merkelig.

Anonymous poster hash: eafbe...c52

Gjest Pheel
Skrevet

Er ikke frekt å spørre om det, men er jo ikke sikkert de har planer om det på en stund. Vanlig å være lenge forlovet nå.

Skrevet

Jeg synes ikke det er frekt å spørre. Men nå for tiden forlover jo folk seg uten dermed å ha planer om å gifte seg. Ei venninne av meg har vært forlovet i 10 år, de hadde faktisk en liten feiring på det. Helt merkelig.

Anonymous poster hash: eafbe...c52

Merkelig ja :P Vi ble også forlovet nå i desember, og da kommer en venninne fram og sier at nå har hun vært forlovet et helt år. Sånn stolt. Og at de hadde feiret ett års dagen sin.

Ser ut som at vi gifter oss før de for å si det sånn :P

Gjest Tris
Skrevet

Jeg ville ikke spurt, siden mange nå til dags er forlovet i flere år før de blir gift eller bryter forlovelsen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke ha spurt.

Selv har jeg foreldre som har vært forlovet i 30 år.

Anonymous poster hash: 37535...bf0
Skrevet

Syns ikke at det var frekt.

Skrevet

jeg hadde spurt :)

AnonymBruker
Skrevet

Det må da gå an å spørre, rett og slett som normal interesse for hva som foregår i livet til familie og venner.

Ikke "Herregud nå har dere vært forlovet lenge nok, når i all verden har dere tenkt å faktisk gifte dere?"

Men "Tenk så gøy at dere har vært forlovet et år allerede. Har dere tenkt noe på selve bryllupet?"

(Jeg synes det er idiotisk å være forlovet i haugevis av år uten konkrete gifteplaner, men man trenger jo ikke la det skinne gjennom når man spør...)

Anonymous poster hash: 32fba...045
  • Liker 2
Gjest New_Girl
Skrevet

Jeg syns ikke det er frekt. Men syns det er litt rart at du driver og ser på kjoler, når du ikke vet når de skal gifte seg engang. Mange er jo forlovet i mange år først.

• Liker 5
Skrevet

Synes ikke det er frekt

AnonymBruker
Skrevet

Ikke frekt å spørre så lenge du gjør det i en hyggelig tone.

Men kanskje litt tidlig å planlegge kjole og glede seg, selv om de har planlagt bryllup er det jo ikke sikkert du blir invitert, kanskje de reiser bort, kanskje de gjør det lite osv...

Anonymous poster hash: edb88...ef9

• Liker 5
Skrevet

Kan jo bli litt kleint hvis det viser seg at du ikke er bedt...

• Liker 7
Gjest Naria
Skrevet

Kan jo bli litt kleint hvis det viser seg at du ikke er bedt...

Det tenkte jeg også. :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min mann og jeg har vært forlovet i snart 15 år ;) Det kommer nok ikke til å bli noe bryllup etter så mange år.

Det har vært noen turbulente år innimellom, men vi elsker hverandre så vi kommer nok til å være sammen for evig :)

Anonymous poster hash: 77865...588

Skrevet

Vår forlovelse blir nesten to år lang. Men det har vært omstendigheter, som gjør at bryllupet ikke kunne vært tidligere. Men vi har hele tiden planlagt bryllupet. Først stor fest her hjemme. Så bestemte vi oss for heller gifte oss i Toscana, med bare de nærmeste.

• 3 uker senere...
Skrevet

En fetter av meg har vært forlovet i et årstid nå. Begynner å glede meg stort til bryllupet og har sett litt rundt på kjoler og slikt. Men er det frekt å spørre når de tenker å gifte seg? Blir det feil at en slekning spør om slikt? Er det eventuelt bedre om en spør en annen slekning om de vet noe om bryllupsplanene? Vi er nære, har hatt et godt forhold hele livet.

Anonymous poster hash: fa9d4...c92

Det er ikke frekt å spørre hvordan det går med gifteplanene, om de har satt en dato etc. Vi har fått spørsmål om det noen ganger etter at vi forlovet oss, og så det som noe helt naturlig.

Har de selv sagt noe om det? Noen forlover seg uten å ha planer om å gifte seg i nærmeste fremtid. Og er du sikker på at du blir invitert? Vi har valgt å ha et relativt lite bryllup, og kommer ikke til å invitere alt av fettere og kusiner.

Skrevet

Hvis du er sikker på at du vil stå på gjestelisten, så spør i vei :)

Hvis de ikke har tenkt å gifte seg, så er det jo DE som bør bli flaue, ikke du :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...