Gå til innhold

Tok ppille 15 timer for sent!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg tok ppillen min 15 timer for sent en dag. Hadde ubeskyttet sex 4 ganger tidligere samme dag, men tok angrepille dagen etter. Man skal egentlig ikke ha ubeskyttet sex i 7 dager etter å ha tatt en pille for sent, men vi hadde sex uten kondom 2 dager senere. Han kom ikke inn i meg, men var litt sæd/precum på pikken hans da han tok den ut...

Noen som har opplevd å ta pillen et par timer for sent, evt ha ubeskyttet sex etter det? Er det stor sannsynlighet for å bli gravid da? Er ikke sikker på hvor "strenge" de pille-reglene er, dessuten tok jeg den bare 3 timer etter den "trygge grensa" som er 12 timer.

Hjelp...

Skrevet

Skjer meg støtt og stadig. Glemmer de og går noen timer over. Aldri vært noe problem her

Gjest Allergikeren
Skrevet

Sannsynligheten for noe sier egentlig ikke stort om hvorvidt det faktisk skjer eller ikke. Ta det fra ei som fikk en sjelden reaksjon på noe så uskyldig som solhatt! Sjansen for at det skulle skje var jo ganske liten, derav ordet sjelden ...

Gjest Andrea93
Skrevet

Det går nok helt fint. Med de aller fleste p-piller kan man være opp til 24-36 timer forsinket uten at det har noe å si for sikkerheten. :-) Jeg har gjort det mange, mange ganger, og det har alltid gått greit.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor på pillebrettet var du? hvis du var i uke 2 eller 3 bør det ha gått bra. Uke 1 er mer risikabel.

I fremtiden, husk pillene, men bruk kondom i en uke hvis du glemmer en pille, tar antibiotika, har diare eller mye oppkast. Det er ikke flaut å si til partneren at han må ha kondom fordi du ikke er like beskyttet som vanlig. Det er flauere å si at han skal bli pappa fordi du ikke turte be ham ta på kondom.

Anonymous poster hash: 7d99c...ff6
Skrevet

Har glemt både en og to dager og det har gått bra. Men man skal selvfølgelig ikke satse på det da...

Skrevet

Det går nok helt fint. Med de aller fleste p-piller kan man være opp til 24-36 timer forsinket uten at det har noe å si for sikkerheten. :-) Jeg har gjort det mange, mange ganger, og det har alltid gått greit.

Åh, dett var betryggende! Helsesøster på skolen sa også noe om 36 timer, men står jo 12 imer på pakningsvedlegget så blir forvirret... Men takk for svar :)

Hvor på pillebrettet var du? hvis du var i uke 2 eller 3 bør det ha gått bra. Uke 1 er mer risikabel.

I fremtiden, husk pillene, men bruk kondom i en uke hvis du glemmer en pille, tar antibiotika, har diare eller mye oppkast. Det er ikke flaut å si til partneren at han må ha kondom fordi du ikke er like beskyttet som vanlig. Det er flauere å si at han skal bli pappa fordi du ikke turte be ham ta på kondom.

Anonymous poster hash: 7d99c...ff6

Jeg var i uke 1, men tok angrepille dagen etter jeg tok pillen sent (siden hadde hatt sex tidligere samme dag)... Og vi brukte ikke kondom fordi han ikke hadde siden vi aldri trenger det, ikke fordi jeg ikke turte å spørre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...