AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Ble surt av legen min for noen måneder siden om jeg hadde vurdert å ta HPV-vaksinen, har egentlig ikke vurdert det, både fordi det er så innmari dyrt (3-4000kr) Og fordi jeg er litt sånn halvnervøs for å ta vaksiner. Har funnet ut at jeg har fått igjen på skatten, så har råd til den. Har det noe for seg å ta den når man er over 25? Noen andre av dere voksne, men fortsatt under 30, som har tatt den? Anonymous poster hash: 996d0...4f4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 Dersom det er sannsynlig at du kommer til å bytte sexpartner en eller flere ganger i løpet av de neste ti årene kan det absolutt være verd å ta vaksinen. Den beskytter også mot andre former for kreft som skyldes HPV-virus, som analkreft og kreft i svelg, ikke bare mot livmorhalskreft. Den beskytter også mot noen former for kjønnsvorter. Dersom du er i et stabilt forhold du tror vil vare ser jeg ikke noe poeng i å ta vaksinen. Studier tyder på at det har effekt å vaksinere seg som voksen. Også menn bør vaksinere seg, både for sin egen del og for å ikke være smittebærere. Anonymous poster hash: 1fea5...c33
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå