AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Jeg har kjøpt billetter til en reise i USA. Endelig destinasjon nåes først etter et flybytte i Detroit, en flyplass jeg aldri har vært på, og her har jeg knapt 2 timer og 25 minutter for å bytte fly. Har forstått det sånn at man må hente bagasjen og komme seg gjennom tollen før man må sjekke inn igjen bagasjen, ved første landing i USA. Jeg må nok gå gjennom tollen da jeg skal ha med meg brunost og melkesjokolade inn i landet. Tror dere dette er nok tid? Hva om det ikke er det? Har bestilt via et reisebyrå, hele reisen i ett. Må man bestille et nytt fly om jeg må gjennom tollen, eller vil de sette meg på et annet et? Reisebyråddamen sa at tidene jeg fikk var godkjent av flyplassen/flyselskapet, men betyr det at jeg MÅ komme meg gjennom på den tiden, ellers ender jeg opp med å vente? Setter stor pris på all hjelp! Anonymous poster hash: 0c4b2...aae
BritneyBitch Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 Hvis du gjør det du må gjøre først, så har du plenty med tid. Flyplassen er stor, men det er lett å finne frem der. Det går greit å gå på do, men jeg ville spart røykepausen til bagasjen var sjekket inn på nytt og du vet hvor du skal.
I all verden Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 Jeg må nok gå gjennom tollen da jeg skal ha med meg brunost og melkesjokolade inn i landet. Anonymous poster hash: 0c4b2...aae Hvis du tenker å gå på rødt i tollen pga. melkesjokolade og brunost, er det helt unødvendig. Det er ingen restriksjoner på å ha med sjokolade og hard ost til eget bruk inn i USA. 1
Frk. Belle Skrevet 6. mai 2014 #4 Skrevet 6. mai 2014 Du må gjennom immigrasjonen på første sted du lander i USA så det er det som i så fall kan lang tid... Har aldri vært på den flyplassen, men har vært på flere andre og opplevd alt fra 15minutter til to timer..(det siste er visstnok ikke uvanlig). Prøv å få et sete ved midtgangen og så langt fremme som mulig i flyet slik at kommer deg fort ut av flyet og får stillt deg i kø. Du kan jo ringe og høre med reiseselskapet hva som skjer om du ikke rekker flyet videre?
drue Skrevet 6. mai 2014 #5 Skrevet 6. mai 2014 Som Frk. Belle sier, det er som regel immigrasjonen som tar tid. Der jeg har vært har det vært alt fra 30 minutter til to timer. Det har som regel vært rundt 1 1/2 time. Du trenger ikke å gå rødt i tollen pga sjokolade og ost.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #6 Skrevet 6. mai 2014 Som Frk. Belle sier, det er som regel immigrasjonen som tar tid. Der jeg har vært har det vært alt fra 30 minutter til to timer. Det har som regel vært rundt 1 1/2 time. Du trenger ikke å gå rødt i tollen pga sjokolade og ost. Hvis du tenker å gå på rødt i tollen pga. melkesjokolade og brunost, er det helt unødvendig. Det er ingen restriksjoner på å ha med sjokolade og hard ost til eget bruk inn i USA. Du må gjennom immigrasjonen på første sted du lander i USA så det er det som i så fall kan lang tid... Har aldri vært på den flyplassen, men har vært på flere andre og opplevd alt fra 15minutter til to timer..(det siste er visstnok ikke uvanlig). Prøv å få et sete ved midtgangen og så langt fremme som mulig i flyet slik at kommer deg fort ut av flyet og får stillt deg i kø. Du kan jo ringe og høre med reiseselskapet hva som skjer om du ikke rekker flyet videre? Ååå, takk dere! Ja, jeg trodde jeg måtte gå gjennom tollen på grunn av brunosten. Jeg gikk nemlig gjennom på rødt sist, bare fordi jeg var usikker. Da sa de ingenting på at jeg skulle ha gjort det eller ikke, så jeg bare var veldig usikker. Om jeg blir stoppet for en toll-sjekk så slipper jeg bot om jeg har med meg brunost, altså? Phew! Skal iallfall prøve å få meg et sete ved midtgangen. Anonymous poster hash: 0c4b2...aae
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå