Gå til innhold

Vondt i korsrygg og rumpa

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Flere som sliter/har slitt med det når de er gravid? Etter mye sitting eller mye gåing får jeg veldig vondt. Eneste som er ok er å ligge ganske flatt og mykt. Kan ikke sitte-ligge for da blir det trykk i "bøyen" mellom rygg og rumpe. Hva kan jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 6df14...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gå til fysioterapeuten

Anonymous poster hash: 614ef...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde helt syyykt vondt i halebeinet/rumpa. Å dra til fysioterapeut hjalp masse.

Anonymous poster hash: f5186...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også veldig vondt i halebeinet. Har gått til fysioterapaut, men følte ikke det hjalp så veldig. Det som hjelper for meg er å skifte stilling litt oftere enn før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bekkenløsning med smerter, jeg hadde og vondt der, min manuellterapaut sa at smerter nederst i korsryggen er pga bekkenløsning når man er gravid. Har du problemer med å gå så kan du få gratis behandling hos en manuellterapaut, men anbefaler en manuellterapaut uansett. De er fysioteraputer med videreutdannelse og det koster det samme å gå til de, så lenge de har en avtale med det offentlige men det må fysioterapeuter også ha får å få betale ikke-fullpris til de. Du trenger ikke henvisning til en manuellterapaut så er bare å ringe og bestille time selv, de kan også sykemelde og henvise videre. Fysioterapeut må man ha henvisning fra lege til, og jeg tror ikke at de kan henvise, iallefall ikke sykemelde. Ikke at sykemelding er noe du aboslutt trenger, noen blir helt bra fra bekkensmertene mens de er gravid, andre ikke.

Men tror du at det er låsninger så prøv en kiropraktor.

Anonymous poster hash: b609a...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips er å bevege seg likevel. Ikke sette seg ned i sofaen hele dagen. Gå turer og slikt hvis du klarer :) ville snakket med fysio og fått noen øvelser du kan gjøre for å styrke muskulaturen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...