Gå til innhold

knekt selvtillit + dating

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 21 år som savner veldig å ha en fyr i livet mitt. Min forrige kjæreste og min første kjærlighet var utro og dette ga selvtilliten min en skikkelig knekk, og jeg har egentlig ikke klart å se på meg selv helt på samme måte siden. Jeg har rota litt med noen fyrer etter dette, men som regel har jeg avsluttet det fordi jeg rett og slett ikke egentlig var interessert. Har ikke hatt sex siden eksen, og nå begynner det å bli så lenge siden at jeg snart går på veggen.

Problemet er bare det at jeg;

A) Ikke finner noen jeg er interessert i/Har fått høre at jeg kan være kresen

B) Er skikkelig dårlig på å flørte

C) De guttene jeg kunne tenkt meg å bli bedre kjent med ser som regel ikke to ganger på meg

I teorien vet jeg at jeg er en pen jente, men jeg har omtrent like mye sexappell som en sliten sofa. Jeg er blitt så utrolig kritisk til utseende og blir helt sliten av alle de negative tankene jeg har om meg selv. Også vet jeg jo at om jeg selv ikke klarer å akseptere meg, hvem skal da liksom like meg?

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal gå frem for å komme meg ut av denne tørken? Flørtetips o.l?

Anonymous poster hash: 26b03...479

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobbe med selvtilliten først?

Anonymous poster hash: 8a296...bd4
AnonymBruker
Skrevet

Send melding til en søt gutt du liker og du skal se at det går lettere en det man trodde

Anonymous poster hash: 2d0ff...79c

AnonymBruker
Skrevet

Jobbe med selvtilliten først?

Anonymous poster hash: 8a296...bd4

Hvordan?

Gjest ashanti
Skrevet

Hvordan?

For det første må du endre tankegangen om deg selv. Det kan ta lang tid.. Når det gjelder det utenpå kan du begynne å trene, endre kostholdet, gå til frisøren, til hudpleier, kjøpe nye klær, få fikset neglene o.l, det kan gi en følelse av velvære/at du føler deg mer "sexy" eller hva jeg skal si. Men det viktigste er selvsagt at du jobber med tankegangen din. Vet ikke helt hvordan du skal gjøre det, men jeg innbiller meg at ved f eks trening vil man føle seg mye bedre inni også :-)

Skrevet

Hvor lenge siden er det dere slo opp?

Først og fremst tror jeg ikke at du bør "lete" etter noen ny, selv om jeg skjønner at det kan være vanskelig. Se heller på grunnen til at du føler at du trenger noen i livet ditt. Du er bare 21 år, du har nok av tid! Har du gode venner å tilbringe tid med? Er du ensom generelt?

Hvis du har dårlig selvtillit må du nok jobbe med det først ja. Hvis du ikke vet hvor du skal begynne, kan du jo feks ta kontakt med psykolog. Har du andre problemer i tillegg? Hvis du sliter med å ha tillitt til andre kan det også være noe å jobbe med.

Hvis du ikke vil til psykolog så anbefaler jeg heller å bruke litt tid på å "finne deg selv", komme deg et sted i livet der du føler at ting er bra selv uten en kjæreste! Finne gode venner, riktig utdanning, ha et godt forhold til familien, lære deg noe nytt, ta et kurs, bli med på en sport...... osv.

AnonymBruker
Skrevet

For det første må du endre tankegangen om deg selv. Det kan ta lang tid.. Når det gjelder det utenpå kan du begynne å trene, endre kostholdet, gå til frisøren, til hudpleier, kjøpe nye klær, få fikset neglene o.l, det kan gi en følelse av velvære/at du føler deg mer "sexy" eller hva jeg skal si. Men det viktigste er selvsagt at du jobber med tankegangen din. Vet ikke helt hvordan du skal gjøre det, men jeg innbiller meg at ved f eks trening vil man føle seg mye bedre inni også :-)

Jeg er allerede en ganske utseendefiksert person, opptatt av hår/trening/sminke/klær. Akkurat nå er jeg fattig student så får ikke akkurat gått til frisøren så ofte, men jeg gjør ganske mye for å opprettholde utseende. Kunne sikkert trent mer da, det hjelper vel kanskje litt på selvfølelsen også.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge siden er det dere slo opp?

Først og fremst tror jeg ikke at du bør "lete" etter noen ny, selv om jeg skjønner at det kan være vanskelig. Se heller på grunnen til at du føler at du trenger noen i livet ditt. Du er bare 21 år, du har nok av tid! Har du gode venner å tilbringe tid med? Er du ensom generelt?

Hvis du har dårlig selvtillit må du nok jobbe med det først ja. Hvis du ikke vet hvor du skal begynne, kan du jo feks ta kontakt med psykolog. Har du andre problemer i tillegg? Hvis du sliter med å ha tillitt til andre kan det også være noe å jobbe med.

Hvis du ikke vil til psykolog så anbefaler jeg heller å bruke litt tid på å "finne deg selv", komme deg et sted i livet der du føler at ting er bra selv uten en kjæreste! Finne gode venner, riktig utdanning, ha et godt forhold til familien, lære deg noe nytt, ta et kurs, bli med på en sport...... osv.

8 måneder.. haha shit. Jeg har gode venner og et godt nettverk rundt meg heldigvis. Jeg har bare alltid vært sånn, alltid vært ganske guttegal. Jeg kjeder meg veldig, savner å ha litt spenning i hverdagen der jeg holder på meg noen. Aldri vært spesielt tillitsfull, jeg er ganske lukka som person og det er sjeldent jeg er meg selv 100%. Jeg tror ganske det er der ønske om kjæreste kommer inn i bildet, for da har jeg noen som faktisk kjenner meg inn og ut og som jeg kan være meg selv fullstendig rundt.

Skrevet

Post under det vanlige nick'et ditt så får du sikkert nokk av tilbud :P

Ellers, vær med med venner/veninner og konsentrer deg om å gjøre ting du synes er gøy og gjerne ting du mestrer som spill, sport, trening eller lignende

AnonymBruker
Skrevet

Post under det vanlige nick'et ditt så får du sikkert nokk av tilbud :P

Ellers, vær med med venner/veninner og konsentrer deg om å gjøre ting du synes er gøy og gjerne ting du mestrer som spill, sport, trening eller lignende

haha hva mener du? du vet ikke hvem jeg er? :sjokkert: takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...