Gå til innhold

Hund løper mot/etter biler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fungerer det? Da ville jeg anbefalt ny eier om jeg hadde visst om det. Hunden ble påkjørt og døde mens den gikk i bånd. Den gjorde utfall. Hadde blitt  mye bedre, men det endte katastrofalt når en bil i stor fart kom bak en sving. 

Dekker forsikringen dette eller må sjåføren ta av sin forsikring? 

Anonymkode: ce83b...5ab

Det er hundeeiers ansvar. Om jeg kjører på en løs hund eller katt, er det eieren av dyret som selv må dekke tapet. 

Kjører jeg på en hest el må jeg betale mine egne skader på bilen. 

Anonymkode: 152fd...455

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er hundeeiers ansvar. Om jeg kjører på en løs hund eller katt, er det eieren av dyret som selv må dekke tapet. 

Kjører jeg på en hest el må jeg betale mine egne skader på bilen. 

Hunden ble påkjørt av en bil i stor fart mens den var i bånd. Les før du svarer. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hunden ble påkjørt av en bil i stor fart mens den var i bånd. Les før du svarer. 

Det spiller da ingen rolle, eieren kan ikke ha hatt skikkelig kontroll på den/for langt/slakt bånd. 

• Liker 1
Skrevet

Er så lei av hundeeiere i Oslo som går med hunden sin løs hvorpå hunden kommer løpende bort til min valp og skal hilse. «Han er bare snill» er standardkommentaren, men jeg er ikke interessert i at min meget sosiale valp skal lære seg å hilse på alt og alle. Du har faktisk ikke kontroll på hunden din dersom den løper bort til andre hunder og folk uten at du har bedt den om det, og overholder ikke loven. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...