Gå til innhold

Er nordmenn generelt sett sutrete?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere? Er nordmenn generelt sett sutrete?



Anonymous poster hash: 2f834...129
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Generelt sett vet jeg ikke, men mange av oss er nok det. Meg selv inkludert. Kommer jo også an på hva du definerer som "sutring", men jeg må ofte si noen alvorsord til meg selv når jeg blir irritert over småting som bilkøer, høye strømregninger, tregt internett, elendige servitører osv. Vi er jo egentlig utrolig heldige, vi som bare har slike filleting å sutre over.

Men om dette betyr at alle nordmenn er for sutrete tror jeg ikke. Det er nok av mennesker i dette landet også som sliter med mye, og som har all rett til å klage over tingenes tilstand. Om ingen klager så blir jo ikke ting bedre heller.

Det blir vel litt som bortskjemte unger; im du er vant til å få alt du peker på så blir du sutrete når ting ikke går helt din vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt.

"Utbetalingen min fra Nav er forsinket igjen. Nå ringer jeg Amnesty snart!"

"Jeg får bare så og så mange ukers permisjon, for resten av permisjonsukene er forbeholdt mannen min. BUHU!"

"Inpakket purre? NÅ ER DOMMEDAG HER!!"

Folk har i snitt større grunn til å klage i andre land. Nordmenn sutrer.



Anonymous poster hash: 8338d...2e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr. Toad

En debatt om dette vil jo bare være synsing fra ende til annen. Personlig tror jeg at man klager seg mer, men dette kan ha sammenheng med at vi har ekstremt mange flere arenaer for å ytre meningene våre på. Det kan jo ikke være slik at dagens kjernefamilie jobber mer eller blir mer syke enn de gjorde for 40 år siden. Tvert i mot. Den jevne oppdatering på sosiale medier kan likevel tyde på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...