Gå til innhold

Hvordan lære italiensk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har litt lyst til å lære meg italiensk, men jeg har ikke tid til noe Aof kurs. Noe tips eller erfaringer? Jeg ønsker helst en bok etc på norsk, men kan til nød bruke italiensk kurs for engelsk språklige.

Anonymous poster hash: a5cb3...738
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Et raskt Google-søk:

Gyldendal har to norske kurs:

http://www.gyldendal.no/Etter-og-videreutdanning/Spraak/Italiensk

Aschehoug har ett:

http://www.aschehoug.no/nettbutikk/buongiorno.html

Det finnes sikkert flere også. Jeg kan ikke italiensk selv, men på generell basis ville jeg gått for en engelsk lærebok. Det finnes så uendelig mange flere, så du kan velge og vrake i kvalitet og kursopplegg for å finne det som passer deg aller best.

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 80a6d...429
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt lyst til å lære meg italiensk, men jeg har ikke tid til noe Aof kurs. Noe tips eller erfaringer? Jeg ønsker helst en bok etc på norsk, men kan til nød bruke italiensk kurs for engelsk språklige.

Anonymous poster hash: a5cb3...738

Drit i kurs. Pugg 500-1000 ord, lær deg de regelrette bøyningsformene og begynn å les tekster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i kurs. Pugg 500-1000 ord, lær deg de regelrette bøyningsformene og begynn å les tekster.

Det er ikke så veldig lett å velge de riktige ordene på egenhånd tror jeg.

Kjøp lærebøker eller lydbøker. De har begynt å undervise italiensk på vgs i større grad så det burde ikke være så vanskelig å finne bra undervisningsmateriell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så veldig lett å velge de riktige ordene på egenhånd tror jeg.

Kjøp lærebøker eller lydbøker. De har begynt å undervise italiensk på vgs i større grad så det burde ikke være så vanskelig å finne bra undervisningsmateriell.

Den er grei. Det tror imidlertid jeg. Du velger en liste med f.eks de 1000 mest brukte ordene. Dette vil være de riktige ordene! Min erfaring er at mange av ordene i lærebøker er totalt ubrukelige. Hvor ofte er det man får bruk for å snakke om knehasen sin, navn på obskure kjøkkenredskaper, og andre ting som man finner i typiske lærebøker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Duolingo-appen! Genialt :)

Støtter. Den er er veldig bra hvertfall i start fasen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...