Gå til innhold

Cyste som sprekker?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du som har hatt det, hvordan kjennes det egentlig ut?

Jeg tror jeg hadde det for ca et år siden, våknet mitt på natten et par dager før mens (dette hente hver gang rett før mensen), med ekstreme smerter (tror ikke folk som ikke har hatt det kan forstå hvor vondt det kan være). Når jeg våkner i halvørsken kjennes det som jeg er ekstremt tissetrengt, og kaver meg inn på do. Deretter blir smertene bare værre - og jeg blir liggende i fosterstilling på badegulvet, midt mellom badete og soverommet eller i sengen. Kaldsvetter, og tror jeg er litt ute...
Dette varer i ca 30 - 60 min, og de neste dagene er jeg kvalm, men heldigvis ikke så mye at jeg må spy.

Dette har imidlertid ikke skjedd i det siste, men er redd for at det skal starte igjen.
Nevnte det for fastlegen, og hun mente naproxen var løsningen. Men det var så mye som skulle skjekkes iløpet av den legetimen, at det var først når jeg kom hjem at jeg kom på at smertestillende ikke er vits, for jeg klarer ikke få dem i meg når jeg har så vondt, og uansett: når de beginner å virke så er jo smertene over likevel...

Har ikke brydd meg med det etterpå, fordi jeg ikke har hatt disse smertene igjen.

Dere som har hatt det, hvordan har dere sjekket hva som er galt? Må det sjekkes umiddelbart, eller går det bra med et par dager etter det er skjedd, liksom?
Har dere fått noe behandlig for det?

Hvis det har noen betydning så er jeg snart 30, og har tidligere bare hatt litt/moderate menssmerter den første dagen tidligere...

Anonymous poster hash: 6824d...9b9
Videoannonse
Annonse
Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg har hatt en cyste som sprakk, og da fikk jeg innvendige blødninger og måtte operere ("svi" av cysten så den skulle stoppe å blø). Hadde jeg ikke kommet meg til sykehus, hadde jeg rett og slett blødd i hjel. Mulig de kan stoppe å blø av seg selv, selvsagt. Men det høres mest ut som om du har menssmerter. Du kan jo dra til gynekolog og få ultralyd, og se om du har mye cyster?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg følte meg bare så dårlig, ble likblek og gikk rart. Haltet liksom. Det var dritvondt og jeg måtte på legevakten som sendte meg på gyn avd.Kom veldig brått. Måtte opereres da det ikke ble bedre på et par dager. Da forsvant det.

Anonymous poster hash: cc518...cef
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde at cyster vanligvis ikke er farlige, og at de vanligvis sprekker uten at man merker det?

Anonymous poster hash: 6824d...9b9
AnonymBruker
Skrevet

Vanlige vanncyster er ufarlige når de sprekker, men det kan gjøre helt j*** vondt! Jeg var sikker på at jeg hadde fått blindtarmbetennelse en gang og en annen gang ble jeg helt hvit og kald i ansiktet, magen var så vond at jeg omtrent ikke kunne bevege meg. Grusomt.

Men begge gangene så gikk det over på 1-2 timer, etter det var det holdbart vondt.

Anonymous poster hash: adf60...1eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...