Madelene B Skrevet 4. mai 2014 #1 Skrevet 4. mai 2014 Passer denne tråden inn her? Vel, om ikke kan jo admin bare flytte den.. Det var nettopp en tråd, hvor vedkommende la fram sine tanker om selvmord. Denne tråden måtte visst bli lagt ned.. Og når jeg leser slike ting som dette, brenner det seg fast i hode.. Hva kan man si til noen som vil ta selvmord? Som ikke vil leve mer? Hvilken ord kan redde personen(e) som vil ta sitt liv? Uansett hvem som leser, så vil jeg bare si til disse menneskene: Uansett hvem du er Uansett hvordan du ser ut Uansett hva du er flink til og ikke Uansett hvordan du prater/ikke prater Uansett om du tenker annerledes Uansett hva du har opplevd Uansett uansett uansett... Du er like mye verd som alle andre. Du er den du er, og du skal være fornøyd med det. Det er mange som kan hjelpe. Det er mange som vil hjelpe. Ikke tro at du ikke er noe, for det stemmer ikke. Ikke hver redd for å spørre om hjelp.http://www.psykiskhelse.no/index.asp?id=27269 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #2 Skrevet 4. mai 2014 Jeg hade selvmordstanker i tenårene og det du skriver hadde neppe hjulpet meg da slike ord gikk inn det ene øret og rett ut det andre, men veldig fint skrevet uansett Det som åpnet øynene mine og fjernet tankene var å skjønne at jeg ville leve, jeg ville bare ha et annet liv. Jeg ville egentlig ikke forsvinne, jeg ville bare ha endringer. Da fikk jeg motivasjonen til å hold ut til jeg kunne flytte til en annen kommune. Men jeg prøvde å snakke en kompis fra selvmord og brukte mine tidligere tanker, og det hjalp han ikke. Han lever heldigvis ennå. Så folk er veldig forskjellige, man må kanskje prøve alt man kommer på.Anonymous poster hash: bbe03...5d0 1
Madelene B Skrevet 4. mai 2014 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2014 Kanskje det hjelper for noen? Uansett, så håper jeg det.. Så utrolig bra at du kom deg ut av det! Det viser at mange mennesker er sterkere enn hva de selv tror. Bra jobba!
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #4 Skrevet 4. mai 2014 Fint av deg Madelene, virkelig Men dette hadde ikke hjulpet meg heller, da det sto på som verst. Det er mange grunner til at folk vil ta livet av seg, og for meg var det en alternativ vei ut om ikke hjernen min slutta å spinne. For det var det som plagde meg, hjernen. Jeg synes det er greit at moderatorene henviser til proffe, for det er vanskelig for folk som ikke har opplevd det å forstå hva som kan hjelpe i de forskjellige tilfellene. Det er ikke alltid det at man ser ned på seg selv. Anonymous poster hash: dc014...3a3
Gjest KrissyHart Skrevet 4. mai 2014 #5 Skrevet 4. mai 2014 ikke alltid det er lette eller enkle løsninger for slike tanker jeg har sev vært der mange ganger, men det er ikke for at jeg har så lyst til å dø, men fordi omstendigheter ved smerter og økonomi gjør at det er vanskelig å leve. men synes ikke det har noen hensikt og skrive om selvmordsplaner på KG en burde heller kontakte mental helses vakttelefon
Madelene B Skrevet 4. mai 2014 Forfatter #6 Skrevet 4. mai 2014 Jo, men de er jo en mulighet for at de som skriver det på KG, gjør det fordi at de ikke tørr å ringe direkte til noen?
Tøytigern Skrevet 4. mai 2014 #8 Skrevet 4. mai 2014 ...skal ikke diskuteres på Kg av den grunn at det setter tanker i sving hos andre som leser, som kan bidra til å dytte den personen over kanten- og de dør.
Gjest Whitestripes Skrevet 4. mai 2014 #9 Skrevet 4. mai 2014 Jo, men de er jo en mulighet for at de som skriver det på KG, gjør det fordi at de ikke tørr å ringe direkte til noen? Problemet er at alle tråder som omhandler selvmord/selvmordstanker her inne, blir stengt.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #10 Skrevet 4. mai 2014 Problemet er at alle tråder som omhandler selvmord/selvmordstanker her inne, blir stengt. Det er ikke et problem, det er fornuftig. KG skal ikke forsøke å hjelpe mennesker i dyp krise, det skal proffe gjøre. Anonymous poster hash: dc014...3a3
Gjest Whitestripes Skrevet 4. mai 2014 #11 Skrevet 4. mai 2014 Det er ikke et problem, det er fornuftig. KG skal ikke forsøke å hjelpe mennesker i dyp krise, det skal proffe gjøre. Anonymous poster hash: dc014...3a3 Enig i at de trenger profesjonell hjelp, men det skulle likevel kunne gå an å diskutere temaet. 2
Madelene B Skrevet 4. mai 2014 Forfatter #12 Skrevet 4. mai 2014 Enig i at de trenger profesjonell hjelp, men det skulle likevel kunne gå an å diskutere temaet. Det er jeg enig i.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #13 Skrevet 6. mai 2014 Jeg er ikke suicidal, kommer ikke til å ta livet mitt, men jeg har ikke lyst til å leve videre. Er inne i et vanskelig forhold, sliter med dårlig samvittighet også har det vært mange prøvelser i mitt liv. Jeg lengter etter å få fri. Har aldri i verden kontaktet mental helse, det hadde blitt et for stort steg for meg.Lettere å skrive inne her om ikke noen kan tipse meg om et forum jeg kan skrive om slike ting på . Takk til deg som startet dette. Selv om disse ordene bare går inn det ene øret og ut det andre..dessverre... Anonymous poster hash: 7b6b0...aa3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #14 Skrevet 7. mai 2014 for meg funker ikke slike ord. det er ord ALLE sier. og mener skal hjelpe. men desverre. som det sies. går inn det ene øret, og minst like fort ut det andre. og ja. det kan gjøre vondt værre, enn bedre. men dette er det desverre ikke noe de som ikke står i situasjonen forstår. fordi det rett og slett ofte virker meningsløst at slike ord ikke vil fungere. AB over meg spurte om det var noen forum slikt kunne diskuteres. da har du eks www.sidetmedord.no der har du forumside. som er åpen for alle, men må være bruker for å skrive. en er anonym. en har vennefunksjon som blir hyppig brukt. også kan en stille konkrete spørsmål til noen som svarer. som bare du og den som svarer ser. er vell profesjonelle som svarer der. er en ordning i samarbeid med mental helse sin telefon. men den siden er gratis. og en kan stille spørsmål utenom forumet til det jeg skrev, profesjonelle, og ingen andre får se dette. det er 100% anonymt. Anonymous poster hash: b39da...f83
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå