Froz1 Skrevet 4. mai 2014 #1 Skrevet 4. mai 2014 Dette er noe som jeg har slitt med lenge. Har tidligere hatt depresjon, men er ganske ferdig med den. Jeg har ennå litt angst, men er også mye bedre i det området etter å ha gått på cipralex. Disse sluttet jeg med for ett år siden. Jeg har en ok jobb, flott familie, kjæreste og venner. Alt burde ligge til rette at jeg nyter livet. Derimot bekymrer jeg meg om alt og stresser over alt mulig. Slutter jeg å stresse over en ting, begynner jeg lett å stresse over noe helt annet. Noen som kjenner seg igjen? vet at dette er en klisje, men jeg ser liv og steder i filmer og på tv og vil oppleve samme nydelige natur, store byer, kjærlighet som man ser på film etc. Føles som noe mangler. Derimot kan det hende jeg tenker slik pga angsten, men det er veldig forvirrende og slitsomt. Jeg har så lyst til å være lykkelig og fornøyd akkurat der jeg er nå....
lisske Skrevet 4. mai 2014 #2 Skrevet 4. mai 2014 Har innsett at livet som voksen består av mange bekymringer. Jeg/vi vil nok aldri bli kvitt disse konstante bekymringene. Jeg har som deg, slitt med angst. Jeg har det siste året jobbet med å "gjøre-meg-selv-bekymringsfri". Jeg nyter de få øyeblikkene jeg er toltalt bekymringsfri til det fulle og hele. Siste bekymringsfrie dag var i fjor sommer, på ryggen i et basseng, etter endte eksamner og resultater på eksamenene. Nå gjør jeg bekymringene mine mindre. Det er jo _bare_ en bacheloroppgave. Og dette hjelper meg veldig. Har i det siste opplevd full tilfredshet og ser på bekymringene og de stressende faktorene rundt meg som små. Jeg prøver altså å bagatellisere dem litt, og for meg funker det. Jeg har også blitt litt "vi lever i Norge, jeg har jo ingen EKTE bekymringer". Jeg tenker på hvor heldig jeg er som har de flotte menneskene rundt meg Akkurat nå mangler jeg ikke noe som helst! Lykke til
Froz1 Skrevet 4. mai 2014 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2014 Har innsett at livet som voksen består av mange bekymringer. Jeg/vi vil nok aldri bli kvitt disse konstante bekymringene. Jeg har som deg, slitt med angst. Jeg har det siste året jobbet med å "gjøre-meg-selv-bekymringsfri". Jeg nyter de få øyeblikkene jeg er toltalt bekymringsfri til det fulle og hele. Siste bekymringsfrie dag var i fjor sommer, på ryggen i et basseng, etter endte eksamner og resultater på eksamenene. Nå gjør jeg bekymringene mine mindre. Det er jo _bare_ en bacheloroppgave. Og dette hjelper meg veldig. Har i det siste opplevd full tilfredshet og ser på bekymringene og de stressende faktorene rundt meg som små. Jeg prøver altså å bagatellisere dem litt, og for meg funker det. Jeg har også blitt litt "vi lever i Norge, jeg har jo ingen EKTE bekymringer". Jeg tenker på hvor heldig jeg er som har de flotte menneskene rundt meg Akkurat nå mangler jeg ikke noe som helst! Lykke til Takk for svar! Jeg har blitt litt flinkere nå i år med å ta oppgjør med visse ting som bekymret meg. Så det er bra Bare husker når jeg var singel var jeg veldig bekymret for utseendet mitt, vekten om jeg aldri ville finne meg noen. Nå som jeg har kjæreste så bekymrer jeg meg for ditten og datten med han. Er så irriterende Og jeg har hatt pengeproblemer en god stund, men dette bedrer seg nå. Jeg hadde nok bare en morgen idag hvor jeg hadde lyst til å reise. Se verden, bo noen få måneder i en annen verdensdel. Men føler en slik drøm var enklere når man var yngre? Jeg kan jobbe nå og spare opp penger, men fornuften sier at pengene da ikke burde gå til en dum drøm som å reise. Heller spare til bolig etc. Og hva skjer med kjæresten om jeg flytter? etc etc
lisske Skrevet 4. mai 2014 #4 Skrevet 4. mai 2014 Takk for svar! Jeg har blitt litt flinkere nå i år med å ta oppgjør med visse ting som bekymret meg. Så det er bra Bare husker når jeg var singel var jeg veldig bekymret for utseendet mitt, vekten om jeg aldri ville finne meg noen. Nå som jeg har kjæreste så bekymrer jeg meg for ditten og datten med han. Er så irriterende Og jeg har hatt pengeproblemer en god stund, men dette bedrer seg nå. Jeg hadde nok bare en morgen idag hvor jeg hadde lyst til å reise. Se verden, bo noen få måneder i en annen verdensdel. Men føler en slik drøm var enklere når man var yngre? Jeg kan jobbe nå og spare opp penger, men fornuften sier at pengene da ikke burde gå til en dum drøm som å reise. Heller spare til bolig etc. Og hva skjer med kjæresten om jeg flytter? etc etc Det er fullt mulig å bo i en annen verdensdel en stund. Få med deg kjæresten, det gjorde jeg Man vil nok alltid ha bekymringer, noen små, andre større. Ta problemene når de kommer. God kommunikasjon med menneskene rundt deg bedrer også tilværelsen. F.eks spm om hva som vil skje med din kjære om du reiser utenlands for en stund, spør han Drømmer blir ikke vanskeligere å oppfylle når man blir eldre, de kan bare kreve litt mer planlegging og tilpasses situasjonen(f.eks reise med barn). Gjør det beste utav livet! Husk at dagen i dag vil du aldri få igjen! Kos deg
Froz1 Skrevet 4. mai 2014 Forfatter #5 Skrevet 4. mai 2014 hehe takk :D skal snakke med kjæresten. Problemet er at han er så vanskelig å snakke med.... Men får vel bare tvinge han til å dele noen følelser.
Gjest Corto Maltese Skrevet 4. mai 2014 #6 Skrevet 4. mai 2014 Personlig tror jeg at det viktigste er at man slutter og leve under den illusjonen at man må være sammen med andre for å være lykkelig.
Gjest Jon Are Skrevet 6. mai 2014 #7 Skrevet 6. mai 2014 Personlig tror jeg at det viktigste er at man slutter og leve under den illusjonen at man må være sammen med andre for å være lykkelig. Dette sier jeg meg merkelig nok enig i. Jeg har vært singel i årevis, nå har jeg fått meg kjæreste. Kan ikke si at jeg ble lykkeligere. Nå er det så mye å bekymre seg for, er hun like glad i meg, hvordan vil dette ende. Kort sagt mange bekymringer som holder meg våken om natten. Hadde det bedre som singel faktisk. Med hilsen fra: Jon Are
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #8 Skrevet 6. mai 2014 - spis sunn mat. Ikke søppelmat som gir kortvarig lykkefølelse (McDonalds) - tren - Kom deg ut i frisk luft. Selv om det pøsregner. Å være inne hele dagen er ikke sunt. -ikke bruk all tid foran skjermen. minimer det om mulig. - Lær deg å gi faen. Anonymous poster hash: ca5ee...905
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #9 Skrevet 7. mai 2014 Kognitiv tanketerapi. Du kan gjøre en enkel øvelse selv: Hver gang stress eller vonde tanker kommer skal du si samme setning til deg selv til stresset slipper taket. Denne setningen skal være positiv og noe du alltid vil huske. F.eks.: "Jeg klarer dette helt fint" eller "Jeg er sterk på egen hånd" eller noe annet som passer deg. I starten virker det bare rart å si sånn til seg selv, men etter en stund hvis du alltid gjør det, begynner setningen å virke. Den avbryter det negative tankesettet. Prøv! Det koster ingenting, og det er mange psykologer som gjør akkurat dette hvis du oppsøker hjelp mot stress og bekymringer. Anonymous poster hash: 91de6...86b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå