AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #1 Skrevet 4. mai 2014 Hei! Jeg har nettopp byttet fastlege og skal til min nye på mandag. Jeg har fått tre diagnoser tidligere(fra min lege som jeg hadde før der igjen). Altså: lege nr 1 gjorde utredningen og diagnostiserte, lege nr 2(han jeg byttet fra nå) skrev ut faste medisiner til meg for tilstandene mine(jeg hadde tatt med journalen fra den tidligere legen). Det jeg lurer på om det vil være noe problem å få de samme faste medisinene hos min nye lege? MÅ jeg ta med journal?(det koster ekstra å få den fra legekontoret ) Eller holder det å forklare min sykehistorie? Setter pris på erfaringer? Anonymous poster hash: c6ecf...0c4
Gjest Tekola Skrevet 4. mai 2014 #2 Skrevet 4. mai 2014 Hei! Jeg har nettopp byttet fastlege og skal til min nye på mandag. Jeg har fått tre diagnoser tidligere(fra min lege som jeg hadde før der igjen). Altså: lege nr 1 gjorde utredningen og diagnostiserte, lege nr 2(han jeg byttet fra nå) skrev ut faste medisiner til meg for tilstandene mine(jeg hadde tatt med journalen fra den tidligere legen). Det jeg lurer på om det vil være noe problem å få de samme faste medisinene hos min nye lege? MÅ jeg ta med journal?(det koster ekstra å få den fra legekontoret ) Eller holder det å forklare min sykehistorie? Setter pris på erfaringer? Anonymous poster hash: c6ecf...0c4 Det skal da ikke koste noe at det gamle legesenteret sender over til det nye? Selv om det vel blir litt i seneste laget å be dem gjøre det hvis timen din er i morgen.
kosepuus Skrevet 4. mai 2014 #3 Skrevet 4. mai 2014 Det skal da ikke koste noe at det gamle legesenteret sender over til det nye? Selv om det vel blir litt i seneste laget å be dem gjøre det hvis timen din er i morgen. Men de sa at det gjør det, og jeg har ikke lyst å betale ekstra bare for det.. da blir det billigere å forklare den nye legen
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #4 Skrevet 4. mai 2014 Den nye legen må ha journalen din. De har yrkesetiske regler og lover de må følge og kan miste lisensen om de skriver ut medisiner i hytt og gevær Anonymous poster hash: ff5c7...4cd
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #5 Skrevet 4. mai 2014 Din nye lege kan vel bare ringe din tidligere lege/legekontor og få svar på det han eventuelt skulle trenge svar på. Og så kan du i ettertid be om at din tidligere lege om å sende journalen din til din nye lege. Anonymous poster hash: 4758b...cdc
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #6 Skrevet 4. mai 2014 Spørs litt hvilke medisiner og sykdommer det er snakk om her, men mest sannsynlig trenger han journalen. Og den blir ikke overført gratis til dere som tror det, datasystemene snakker for øvrig heller ikke sammen. Den kan utleveres pas eller sendes lege pr post på papir/diskett for i underkant av en hundrelapp. Anonymous poster hash: 06f3e...2da
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #7 Skrevet 4. mai 2014 Byttet nettopp fastlege, og betalte 186 kr. for å sende journal til ny lege. Litt av en pris for å sende noe, men dør ikke av 200 kr, og journalen må jo til den nye legen. Anonymous poster hash: ba4b3...77f
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #8 Skrevet 14. juli 2014 Jeg må bytte fastlege fordi jeg bruker rullestol og fastlegens kontor ligger i annen etasje, og bygningen skal renoveres slik at heisen er ute av stand i et halvt år. Jeg var innom der i dag og ba om at journalen blir sendt til ny fastlege, men damen i skranken ble skikkelig sint på meg. Hun mente at jeg ikke kunne bytte fastlege uten nåværendes godkjennelse, hvilket jeg jo vet er tull. Videre nektet hun å gi meg en utskift av journalen fordi fastlegen må signere på den. Stemmer dette? Fastlegen har ferie frem til slutten av August, men jeg skulle gjerne vært hos den nye fastlegen før det og da behøver jeg journalen. Jeg har en kompleks sykdom hvor det er viktig at fastlegen kjenner alle detaljer, og da er jo journalen ganske viktig. Damen i skranken mente at de ikke har lov til å sende journalen hjem til meg, kun til ny fastlege. Dette synes jeg er rart, er det ikke slik at det er pasienten som eier journalen? Anonymous poster hash: 8580a...98d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå