AnonymBruker Skrevet 3. mai 2014 #1 Skrevet 3. mai 2014 (endret) Rotfylte en tann for to år siden ca. Denne rotfyllinga har ikke blitt utført ordentlig, så fikk beskjed av en annen tannlege at denne måtte gjøres på nytt. Er ca 6 mnd siden jeg fikk beskjed om at rotfyllinga måtte byttes, men dumme meg har ikke gått til tannlegen. Det er svart mellom den rotfylte tanna og den ved siden av. Hvorfor er det blitt svart? Det var forsåvidt svart der når jeg var hos tannlegen også. Men i stad så datt fyllinga, eller toppfyllinga eller hva det nå heter av. Denne fyllinga utgjør en ganske stor del av tanna, så nå er tanna kanskje halv størrelse. Selvfølgelig skjedde dette i helga. Og det jeg lurer på er om dette er akutt? Kan det vente til mandag, tirsdag? Innlegget er ryddet for injuri. Anonymous poster hash: 5649a...5ef Endret 5. mai 2014 av Daenerys
Minya Skrevet 4. mai 2014 #2 Skrevet 4. mai 2014 Du kan ringe en tannlegevakt og høre om de mener det er regnet som akutt, men da må du belage deg på at det kan bli ganske dyrt. Har du smerter BØR du ringe tannlegevakta. Hvis du ikke har smerter, unngå mat som er hard å tygge frem til mandag, og ring tannlegen så snart kontoret åpner for å be om en hastetime.
Gjest Skrevet 4. mai 2014 #3 Skrevet 4. mai 2014 Sikker på at han rotfylte? Jeg trodde nemlig jeg hadde gjort det, men det var bare lagt inn en hard midlertidig fylling som alikevel kostet meg 2500 kr!
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #5 Skrevet 4. mai 2014 Det svarte er karies, hull. Det må fikses asap. Karies som er blitt svart, må ikke "fikses asap". Svart farge betyr at lesjonen er stanset, som et slags "arr". Lysebrunt, derimot, det bør man fikse. Anonymous poster hash: daba6...38a
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #6 Skrevet 5. mai 2014 Dette kan jo være en reklamasjonssak. Det er lurt å klage så fort du har oppdaget feilbehandlingen/mangelsen. hvert fall bør du ha krav på kompensasjon fra den forrige tannlegen, siden du nå må betale for å fikse opp. Vet ikke helt om det er Pasientklagenemnda eller noe annet man klager til. Tannlegeforeningen kan sikkert gi deg info om dette. Har du kvittering? Hvis ikke, be om journalutskrift fra den forrige tannlegen før du klager.Anonymous poster hash: 91d61...082
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #7 Skrevet 5. mai 2014 Jeg hadde også en rotfylling, den sprakk plutselig. Da jeg gikk til min nye tannlege (han som hadde gjort jobben var i utlandet, da jeg studerte der) I Norge, sa han at det var slikt som kunne skje med rotfyllinger, de er skjørere enn vanlige tenner, og kan lett knekke. Anonymous poster hash: f80e4...21a
Gjest Daenerys Skrevet 5. mai 2014 #8 Skrevet 5. mai 2014 Tråden er ryddet for injuri. Daenerys, mod.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #9 Skrevet 5. mai 2014 Dette kan jo være en reklamasjonssak. Det er lurt å klage så fort du har oppdaget feilbehandlingen/mangelsen. hvert fall bør du ha krav på kompensasjon fra den forrige tannlegen, siden du nå må betale for å fikse opp. Vet ikke helt om det er Pasientklagenemnda eller noe annet man klager til. Tannlegeforeningen kan sikkert gi deg info om dette. Har du kvittering? Hvis ikke, be om journalutskrift fra den forrige tannlegen før du klager.Anonymous poster hash: 91d61...082 Tannlegen jeg brukte den gangen er ca 150 mil unna siden jeg har flytta. Men jeg skulle nok aldri brukt den tannlegen. Var en del ting som skurret. For eksempel sa han at jeg hadde så fine tenner uten fyllinger, og jeg har hatt en del hull.. Fant også ut et par måneder etter at jeg ikke hadde betalt regninga fordi jeg manglet dekning på konto. Men kom aldri noe betalingskrav.. Så egentlig har jeg jo ikke betalt for tannlegen, og vil ikke gå til den tannlegen igjen. Anonymous poster hash: 5649a...5ef
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå