Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, trenger råd! Nå kommer det plutselig ikke mer melk, så må handle mme til en på 10 mnd. Han spiser veldig lite annet. Hvilke mme skal jeg ta til en på 10 mnd da? Nan1? Har aldri brukt før.. Kan jeg bare bruke ferdig blandet og ha det uten å varme rett i en tutekopp? Veldig takknemlig for svar...

Anonymous poster hash: 83f31...e1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du må bruke nan2 fra 6 mnd.står på pakken hvor gammel barnet skal være:) du må koke opp vann.du kan fint koke opp vann som du har i kjøleskapet og bare varmer opp når barnet skal ha mat.skal være rundt 40 grader. Står veldig godt forklart på pakken altså:) står også om dette på ammehjelpen.no

Skrevet

Kjøp Nan 2. Kok opp vann og ha i kjøleskapet i ei mugge, så kan du bare varme vannet i vannbad eller micro og måle opp iht det som står på pakken:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes hipp er bedre enn nan. Det kommer nok til å gå en del MME hvis babyen ikke spiser mye annet, og da er pulver billigere enn ferdigblandet på kartong, men det er ingenting i veien for å gi ferdigblandet i romtemperatur.

Anonymous poster hash: 22092...c86

Skrevet

Trenger ikke kokt kaldt vann til en baby på 10 mnd. Men du kan ikke bruke varmvann fra springen så bland kokt vann og iskaldt vann fra springen og bland med pulver tilpasset aldreren. Det står på pakken og blandingsforhold står bakpå.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være at jeg tar feil her, men bør man ikke bruke NAN1/Hipp1 så lenge melk er hovednæringen? Det har i hvert fall jeg fått beskjed om. Gutten vår på snart 8 mnd får fortsatt Hipp1, selv om han spiser ganske godt med fast føde etter hvert.

Jeg kan forresten også anbefale Hipp. Vi har ikke prøvd NAN, men ser at flere rapporterer om hard mage og luftsmerter. Hipp har funket veldig fint på gutten vår, selv om han har en sensitiv mage.

Anonymous poster hash: 96945...0e2
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hos helsesøster forrige uke og fikk beskjed om at barn som får MME og er over 6 måneder IKKE skal ha mer enn 600 ml MME i døgnet. Derfor må barnet også få grøt og middag/grønnsaker ol.

Anonymous poster hash: f611b...374
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes NAN er bedre enn Hipp. (Måtte bare, siden alle hele tiden må presisere at de gir Hipp).

Anonymous poster hash: f611b...374
AnonymBruker
Skrevet

Vår gutt på 11 mnd liker best mme kald. Så vi blander bare med kaldt vann og blander.
Lærte seg å drikke kaldt vann før han fikk mme, sikkert derfor han foretrekker den kald.

Anonymous poster hash: e96cb...8a6
AnonymBruker
Skrevet

Man trenger ikke koke vannet etter 6 mnd(når de begynner å krabbe og likevel får mye basselusker inni munnen). Men skader ikke å gjøre det selvsagt ;)

Anonymous poster hash: 01aa0...fb5

Skrevet

Det kan være at jeg tar feil her, men bør man ikke bruke NAN1/Hipp1 så lenge melk er hovednæringen? Det har i hvert fall jeg fått beskjed om. Gutten vår på snart 8 mnd får fortsatt Hipp1, selv om han spiser ganske godt med fast føde etter hvert.

Jeg kan forresten også anbefale Hipp. Vi har ikke prøvd NAN, men ser at flere rapporterer om hard mage og luftsmerter. Hipp har funket veldig fint på gutten vår, selv om han har en sensitiv mage.

Anonymous poster hash: 96945...0e2

Da tror jeg at jeg hadde begynt å bekymre meg for jernlagrene hans, for nan 1 inneholder ikke noe særlig med det. I nan 2 inneholder det mye mer av de næringsstoffene han trenger i den alderen.

Men vist du har fått beskjed om å bruke nan 1 så må du jo det. Kanskje du kan bruke nan 2 annenhvergang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...