Gå til innhold

Er treningstøy kun for slanke mennesker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde tenkt å kjøpe meg en løpejakke i dag, var innom flust av butikker men ikke en eneste en hadde en jakke i større strl enn 42.

Lages ikke treningstøy til feite folk? Noen med tips om hvor man kan få tak i treningstøy i større strl?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Frank Shorter på Gsport/Gmax har plus size kolleksjon opptil str 52 :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg så nettopp en reklame her på siden for en sportsnettbutikk med fokus på større størrelser, så det finnes. Kommer ikke på hva den het, men det var nå nylig, kanskje noen andre vet?

AnonymBruker
Skrevet

De har fått litt treningstøy i store størrelser på Kappahl. Veldig fornøyd med treningstights derfra.

Anonymous poster hash: f98d3...b2f
  • Liker 1
Skrevet

Takk for tips!:)

Jeg var innom G sport i dag, dessverre hadde ikke den butikken den kolleksjonen:/

Gjest constance90
Skrevet

Jeg var innom G sport i dag, dessverre hadde ikke den butikken den kolleksjonen:/

http://www.gmax.no/produkt/207724/fs-isha-wms-jacket

Søk på frank shorter så får du alle sammen. Ikke alle er plus size så du må trykke på et spesifik produkt og se om det finnes i store størrelser :)

AnonymBruker
Skrevet

Ellos har en del treningstøy for litt mer fyldige damer.

Anonymous poster hash: 32971...82f
Skrevet

Gjest Coolaid
Skrevet

Handler du på Zalando eller hva det nå heter har de løpejakker i størrelse 60/62 for menn - av merket Adidas. Ofte kan kvinner bruke "manneklær" fordi mannemodellene har også blitt formsydd.

Som mann har jeg også dette problemet. Jeg er kraftig bygd og det er lite treningstøy i butikkene som passer for meg. Jeg har en aktiv livsstil og trenger en del treningstøy. Det er faktisk vanskelig å finne. Veldig mye er for tynne skolegutter som ikke har muskler.... og ikke for menn.

Flere av produsentene av de største merkene på idrettstøy ønsker ikke at overvektige skal bruke klærne deres. Derfor kjipe på størrelser.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er eit gjennomgåande problem, syns eg. Dei aller fleste merke har store storleikar til menn, xxl og 3xl er veldig vanleg, spesielt i yttertøy. Store damer er så ekle at produsenten helst vil sleppe å sjå kleda sine på så ekle menneske. Difor får damene berre xl, er du tjukkare enn det får du klare deg utan, og sitte inne. Pisses me off.

Anonymous poster hash: 12fc2...b13
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

XXL har mye :) Synes selv det er fryktelig plagsomt å leite etter mindre størrelser hvor der er tilbud der, for alt i Xs, S, 34 og 36 er tatt, sånn at det bare er M, L, XL, XXL, 40 og 42 igjen :(

Anonymous poster hash: 3b01d...a80
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Problemet for mange menn er at overdeler ikke er lange nok. Mange menn i Norge er høye

XXL har mye :) Synes selv det er fryktelig plagsomt å leite etter mindre størrelser hvor der er tilbud der, for alt i Xs, S, 34 og 36 er tatt, sånn at det bare er M, L, XL, XXL, 40 og 42 igjen :(

Anonymous poster hash: 3b01d...a80

Jeg har motsatt inntrykk når det kommer til xxl sport. Gjentatte ganger.

Anonymous poster hash: bbe48...950
  • Liker 7
Skrevet

Jeg var innom xxl i dag, kun små størrelser igjen:/ kanskje vi burde stikke innom "den andres butikk" å kikke:p

Generelt føler jeg det "alltid" bare er små størrelser igjen, uansett hva jeg skal handle, fryktelig frustrerende og bittelitt av grunnen til at jeg faktisk begynte å trene. Kjipern å aldri kunne handle på salg;) Har virkelig lyst til å få til dette nå, så demoraliserende å ikke bare kunne gå og kjøpe treningsklær i en butikk.

Takk for tups @Coolaid, jeg tebkte faktisk på det i sta å bare kjøpe en mannemodell. Bryr meg fint lite om den er laget til mann eller dame, bare den er behagelig.

• Liker 1
Skrevet

@anonym bruker 1

(Får ikke til å quote på mobil)

Ja, jeg har tenkt tanken jeg og. Var på h&m i dag, mye av trenibgstøyet dems går ikke høyere opp enn L tilogmed.

Men jeg kan jo skjønne de da, disselår som jogger ække bra reklame for merket.... :P

En spøk, eller kanskje ikke...

• Liker 2
Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg var innom xxl i dag, kun små størrelser igjen:/ kanskje vi burde stikke innom "den andres butikk" å kikke:p

Generelt føler jeg det "alltid" bare er små størrelser igjen, uansett hva jeg skal handle, fryktelig frustrerende og bittelitt av grunnen til at jeg faktisk begynte å trene. Kjipern å aldri kunne handle på salg;) Har virkelig lyst til å få til dette nå, så demoraliserende å ikke bare kunne gå og kjøpe treningsklær i en butikk.

Takk for tups @Coolaid, jeg tebkte faktisk på det i sta å bare kjøpe en mannemodell. Bryr meg fint lite om den er laget til mann eller dame, bare den er behagelig.

Ja det er jo lov å være kreativ - det ser like bra ut uansett. Det som er flott med Zalando er at det ikke koster noe med frakt og man kan bare sende gratis tilbake og få pengen igjen... så kan man prøve ting hjemme :) Bransjen burde generelt sett skjerpe seg. Treningstøy bør være tilgjengelig for dem som trenger det. Mennesker som bruker store størrelser er en stor kundegruppe. Likevel blir denne oversett. Er det nok et signal om at store mennesker ikke har samme verdi som andre ?

Skrevet

Vet dere om noen merker som har litt lengre løpejakker? Ofte synes jeg de stopper sett over/ under navelen og det blir litt i korteste laget for meg og bilringen min.

• Liker 3
Gjest constance90
Skrevet

Det handler ikke om at det er "ekkelt" å ha "feite" kunder i sitt varemerke men det er faktisk ikke marked for det. Det masseproduseres for USA og svært få overvektige trener. Norge er ikke en del av deres markedsanalyse. Det kommer mer og mer, om et par år har nok de fleste merker kommet med en pluz size kolleksjon.

• Liker 1
Skrevet

Stormberg har en del i store størrelser.

Skrevet

Rönisch har også store størrelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...