Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet

En ting jeg har tenkt litt på er dette med liv etter døden og spøkelser. Jeg har aldrig sett noe spøkelse, men jeg har truffet flere som sier at de har de. Det jeg tenker er at om man tror, eller levner muligheten åpen for, at det finnes spøkelser så må man jo dermed innrømme at man tror på et liv etter døden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja, det er vel såkalte gjenferd vi tenker på. Vet IKKE mye om dette og har ingen egne erfaringer, men de som ser "spøkelser" ser jo ikke skjeletter. De ser et skinn/kopi av personer slik de var da de levde, og det betyr jo ikke at det de ser er dødt - oppfatter det heller som om de ser et "minne" fra fortiden. Hørtes det helt teit ut kanskje? :klø:

Gjest Chrizzy
Skrevet
de som ser "spøkelser" ser jo ikke skjeletter. De ser et skinn/kopi av personer slik de var da de levde' date=' og det betyr jo ikke at det de ser er dødt - oppfatter det heller som om de ser et "minne" fra fortiden. Hørtes det helt teit ut kanskje? :klø:[/quote']

Ja det har jeg også tenkt på, at de ser et minne kanskje. Tenker du da på minner som liksom er her på jorden? I sånne fall så må det bety at det finnes flere dimensjoner her? Og om det finnes flere dimensjoner?

I historier jeg har hørt om, så går f eks en gammel bestefar igjen, han står ved sengen mange ganger og de får ikke fred før noen oppdager at det er gjemt penger i madrassen. Kan ikke si noe om de egentlig, siden jeg ikke har opplevd noe slikt sjøl. Men om det noen tror det å mener at det er sant så må de jo nesten tro at det er et liv etter døden å?

Blir litt surrete av å tenke på de her :klø:

Skrevet

Jeg ser "spøkelser" rett som det er i huset vårt (eller huset til foreldrene mine da, siden jeg ikke bor der lenger). Den første katten vår ser jeg hele tiden (ingen av de andre kattene vi har hatt, bare ham). Etter at Pappa døde har jeg også sett en mann i huset som minner om ham. Om det betyr at det er liv etter døden vet jeg ikke, det har jeg egentlig ikke behov for å tenke på, men jeg liker at han er der rundt oss av og til. Der jeg og samboeren bodde før våknet jeg en gang av at en gammel dame stod bøyd over sengen på min side og stirret på meg (det bodde en gammel dame der før oss, men om det var henne vet jeg jo ikke). Jeg så henne bare den ene gangen (heldigvis....).

Gjest Chrizzy
Skrevet

Ja de e rart. Om de e sånn at de finnes spøkelsa så må de vel være enten liv etter døden, eller flere dimensjona eller nå. Men e de nån som på nån måta har bevis fo et spøkelse? Har respekt for de som ser de har sett eller ser de.

En plass æ jobba på fikk sjefen presten til å komme med vann, røkelse å latinske ord (trur æ), for å drive ut spøkelse som ho mente va der. Ei anna mente at spøkelse va blitt forelska i ho, fordi de hadde fulgt ho hjem. Der tok de litt av :)

Bestemte mæ for lenge sia å innta ei sånn, vet ikke, kanskje, kan ikke vite holdning. Syns du aldri de e skummelt? :hakeslepp:

Gjest TomKrus
Skrevet
Ja de e rart. Om de e sånn at de finnes spøkelsa så må de vel være enten liv etter døden, eller flere dimensjona eller nå. Men e de nån som på nån måta har bevis fo et spøkelse? Har respekt for de som ser de har sett eller ser de.

Hvis du med bevis mener vitenskaplig bevis, så nei. Hvis du mener vitnesbyrd fra personer som mener de har sett spøkelser, så ja.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Hvis du med bevis mener vitenskaplig bevis, så nei. Hvis du mener vitnesbyrd fra personer som mener de har sett spøkelser, så ja.

Ja nemlig, har troffe mange seriøse menneska som mene de, de kan ikke være et fullstendig bevis for mæ så lenge æ ikke har opplevd de. Men om de skulle være sånn at de finnes spøkelsa så må de jo som sagt være liv etter døden, eller mere mellom himmel å jord (om de e snakk om dimensjoner så blir kanskje ikke de helt dekkende) enn vi vet? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...