Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Neste gang du ser henne, så be henne ut. PÅ TEGNSPRÅK.

Da blir hun sikkert kjempesjarmert!

Trenger ikke være noe problem at hun er døv. Det blir hva man gjør det til. Det er utrolig mange par hvor det fungerer helt fint. Selvfølgelig litt utfordrende i starten, men det er sånt som løser seg litt og litt.

Anonymous poster hash: 96366...aee
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bowlingdate var smart! Jeg er selv ikke noe glad i bowling, men i akkurat dette tilfellet er det jo veldig smart! Eller kanskje et museum eller noe, hvor man kan kan se på ting og det ikke nødvendig er nødvendig å snakke så mye sammen (slik man må under en middag).

Jeg er selv sammen med en mann med et handicap like "omfattende" som døvhet (en annen svært viktig sans mangler). Jeg bare hoppet i det og det gikk jo veldig bra.

Når det er sagt... vit at et forhold med en en med et handicap krever noe av deg. Du må være raus, og du må lære deg å se verden gjennom nye øyne i tillegg til dine egne.

Det er litt vanskelig for meg å skrive dette uten å virke vanskelig og fordomsfull, for det er jeg virkelig ikke. Jeg elsker mannen min og angrer ikke et sekund på at jeg ble sammen med han (vi er gift på femte året nå!). Men jeg har opplevd dette selv, og vil gi deg de rådene jeg har basert på de erfaringene jeg har.

Men vær klar over at et forhold med en som mangler en viktig sans vil kreve både raushet og tilpassingsevne. Hverdagen vil bli litt annerledes og det vil bli hensyn å ta. Et handicap vil ikke bare påvirke henne, men også ditt liv.

Jeg sier ikke at man ikke skal "holde seg unna", men jeg skulle ønske at noen fortalte meg om slike ting da jeg og min mann var i datingfasen.

Anonymous poster hash: 9a8ee...020

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...