AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #1 Skrevet 1. mai 2014 Jeg var på grilling hos noen venner for noen uker siden og møtte ei døv jente der. Jeg kan ikke tegnspråk og hun kunne prate litt, men de hun kjente der kunne tegnspråk. Så vi pratet alle på en måte gjennom de. Hun la meg til på facebook og vi har pratet mye sammen der. Til langt ut på natten et par kvelder, Hun er ei sykt awesome jente og veldig søt og pen. Jeg har litt lyst til å be henne med ut, men jeg tenker bare litt på hvordan vi skal prate sammen. Siden hun bare kan prate litt og ettersom jeg forsto var hun ikke noe særlig glad idet for det var veldig tungvindt følte hun og jeg ikke kan tegnspråk så må vi eventuelt sitte å skrive til hverandre for hånd eller på mobil. Men jeg tenker det også er litt tungvindt, jeg er litt usikker på om jeg skal be henne ut eller ikke. Anonymous poster hash: e0c01...3b3
Gjest Timber Skrevet 1. mai 2014 #2 Skrevet 1. mai 2014 Jeg ville ha bedt henne ut. Og evt ta med noe dere kan kommunisere med/gjennom. Tegnspråk kan du lære deg, og det går fort om det kommer følelser inni bildet. En i familien min lærte et helt nytt språk på utrolig kort tid fordi hun fant drømmemannen og de hadde ingen felles språk.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #3 Skrevet 1. mai 2014 Jeg tror kanskje jeg ville invitert henne hjem på middag, da er det lettere å bruke kroppsspråk. Jeg hadde nok kanskje følt meg mer komfortabel med å peke og gestigulere hjemme enn på en resturant, feks. Men det er kanskje et teit forslag.. Men kan hun lese lepper? Forstår hun noe hvis du snakker sakte, tydelig og ser på henne mens du snakker? Jeg ville bare prøvd meg på "tegnspråk", altså ikke ekte tegnspråk men prøvd å vise/mime litt.. Det er hun nok også vandt med, da mange hun møter i hverdagen sikkert ikke kan tegnspråk. Eller så kan du jo ha med to penner og en notisblokk, som ligger på bordet mellom dere Så dere skriver spørsmål og sånn til hverandre Hva med å spørre henne på facebook om hva hun mener? Hun vet kanskje hva som vil fungere best Uansett ville jeg invitert henne ut! Det ordner seg jo på et vis Og hun setter sikkert utrolig stor pris på at du tarr initiativ og spør, til tross for at du ikke føler deg helt trygg på kommunikasjonen! Lykke til :D Anonymous poster hash: 5cc59...873 7
strawberry Skrevet 1. mai 2014 #4 Skrevet 1. mai 2014 Jaaa, inviter henne ut! ) Eventuelt møtes hjemme hos deg, som AB skriver over her. Tegnspråk går nok raskt å lære etterhvert dersom det blir noe mellom dere Lykke til ! 1
minister-mio Skrevet 1. mai 2014 #6 Skrevet 1. mai 2014 Du sier hun er awesome, hvorfor skal det stoppe deg at hun er døv? Go for it! 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #7 Skrevet 1. mai 2014 Gå for å skrive lapper til å begynne med. Lykke til! Anonymous poster hash: 41be1...bb3 1
Pol Pot Skrevet 2. mai 2014 #9 Skrevet 2. mai 2014 Enig med at en middag hos deg er lurt. Det blir hjemmekoselig og litt samme settingen der dere møttes. Da tror jeg begge vil slappe av og ikke være nervøse. Det er sikkert en "fjær i hatten" for henne å bli invitert ut. Det er ikke alle menn som hadde tatt sjangsen. Bra initsiativ.En slik invitasjon blir hun sikkert glad for. Hjemmemiddag er en god arena for å bli klar over hva som skjer videre på alle måter. Lykke til. 2
Chloe- Skrevet 2. mai 2014 #10 Skrevet 2. mai 2014 Eneste situasjonen jeg ville foreslått en bowlingdate. Da kan man uttrykke det som er lett å vise uten ord, som glede og skuffelse! Jeg syns første date kan være litt ubehagelig hjemme hos noen, men omstendighetene gjør det sikkert litt mer naturlig for henne.. Uansett hva du velger å gjøre, go for it!
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #11 Skrevet 2. mai 2014 Min mann var i samme situasjon som deg, skulle han be meg ut? (døv) Han googlet litt om tegnspråk og lærte seg å bokstavere navnet sitt. Jeg var solgt når han viste at han virkelig ville bli kjent med meg, vi kommuniserte til å begynne med med penn og papir ( idag er det nok lettere med mobil), det ble stadig lettere for begge parter. Jeg ble mer vant til hvordan han snakket, og han lærte seg mitt språk. Idag kan han TS og vi kommuniserer som alle andre. Klart man vil møte noen hindringer innimellom, men vi begge lærte mye av det:) Tips til nettsteder der du kan sjekke litt om tegnspråk: www.erher.no og for å forstå hørselstapet www.paabolgelengde.no Anonymous poster hash: bea81...641 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #12 Skrevet 2. mai 2014 PS: Hvis hun hører bittelitt, unngå støyete cafeer og resturanter. Spør henne om hun har forslag til sted som hun vet er roligere og har god belysning. Jeg synes du skal ta sjansen! Hva har du å tape på det? I beste fall er dere ment to be, i "verste" fall, du lærte noe nytt, Anonymous poster hash: bea81...641 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #13 Skrevet 2. mai 2014 En tråd om dette tidligere også: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=770449&page=1&#entry13223320 Anonymous poster hash: bea81...641
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #14 Skrevet 2. mai 2014 Eneste situasjonen jeg ville foreslått en bowlingdate. Jamen kom den her også! TS, ta henne med på kafe med laptoper, så kan dere chatte og lær deg tegnspråk i en fei Anonymous poster hash: 0d95d...d0e
Chloe- Skrevet 2. mai 2014 #15 Skrevet 2. mai 2014 Jamen kom den her også! TS, ta henne med på kafe med laptoper, så kan dere chatte og lær deg tegnspråk i en fei Anonymous poster hash: 0d95d...d0e Her også? Jeg syns bowling generelt er kleint, dette er unntaket.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #16 Skrevet 2. mai 2014 Her også? Jeg syns bowling generelt er kleint, dette er unntaket. Med "her også" mente jeg at samtlige som ber om råd ang. dater her inne får det berømte bowling-forslaget. Jeg har aldri vært på eller hørt om en bowlingddate i det virkelige liv, så jeg lurer på om dette er noe spesielt for KG. Eller om de som svarer bor på steder der bowlinghallen er det store kulturtilbudet. Anonymous poster hash: 0d95d...d0e
Chloe- Skrevet 2. mai 2014 #17 Skrevet 2. mai 2014 Med "her også" mente jeg at samtlige som ber om råd ang. dater her inne får det berømte bowling-forslaget. Jeg har aldri vært på eller hørt om en bowlingddate i det virkelige liv, så jeg lurer på om dette er noe spesielt for KG. Eller om de som svarer bor på steder der bowlinghallen er det store kulturtilbudet. Anonymous poster hash: 0d95d...d0e Og alt det der er jeg enig i. Men i akkurat denne spesielle situasjonen kunne det vært ålreit. Vil ikke ha på meg å være en av bowlingpromotørene.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #18 Skrevet 2. mai 2014 Kjør på! Benytt deg av tegnordboken og lær deg alfabetet. Da kan du i det minste stave (bokstavere) ord om det skulle bli nødvendig. Ellers kommer man langt med gestikulering og villighet til å forsøke og kløne seg litt frem. Penn og papir eller telefon kan også brukes til å skrive på, så kommunikasjonen får dere til. Kjempekoselig! Anonymous poster hash: 75eb1...861
Gjest Blomsterert Skrevet 2. mai 2014 #19 Skrevet 2. mai 2014 Vært med døve mennesker. Gikk fint med blikk og gester det. Så lærer du tegnspråk ganske kjapt. Er jo en fin måte å ha noe å gjøre for å bli kjent. Å skrive går jo også om det blir vanskelig i starten. Be henne ut.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #20 Skrevet 2. mai 2014 Vet dere at vi bruker mange "tegnspråk" i det daglige uten å være klar over det? Slik som når vi forteller venner som står ti meter unna at de må ringe. Egentlig er tegnspråk veldig enkelt og logisk. Anonymous poster hash: 41be1...bb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå