Gå til innhold

Leiebil-hvor mye tar de i depositum?


Nimis

Anbefalte innlegg

Vi har leid leiebil for 4 dager ila sommeren, på vår ferie destinasjon i Norge.

Kun en småbil, kun en sjåfør -som er over 30 år, og med fri km.

Hvor mye tar de i depositum, når vi henter ut bilen?

Itilegg:må det være kredittkort, eller er det ok med vanlig VISA så lenge det er dekning på kortet? Det sto kredittkort i vilkårene, men betegnelsene på slike kort går jo litt om hverandre....

Prøver å planlegge litt økonomien for turen, og må se til at man har nok til turen utenom depositumet som skal sikres på kortet.

Utleiefirma er Hertz-om det skulle ha noe å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det står kredittkort er det nok det de mener. Det vanlige på utleiesteder i USA i alle fall er nettopp at de kun godtar kredittkort, slik da de som kommer med debitkort får ikke bruke de kortene uansett hvor god dekning det er på dem. Så normalt må du faktisk betale depositumet med kredittkort.

Hva depositumet kommer på er vanskelig å tro, men vil i alle fall være under 4000 kroner.



Anonymous poster hash: 5f514...de6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det, noe svaret inneholdt ikke så mye som en antydning til sum engang. Derfor ville jeg sjekke folk sine erfaringer, før jeg evt må spørre Hertz med teskje.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener de pleier å reservere 1000 på kortet (i Norge), til å dekke bom, drivstoff osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener de pleier å reservere 1000 på kortet (i Norge), til å dekke bom, drivstoff osv.

Syntes det hørtes lite ut...?

Jeg leste no i vilkårene om at beløp tilsvarende egenandelen ved skade ville bli reservert på kortet.

Men egenandelen var vel 9500 kroner eller noe?

Fult klar over at jeg må sette meg mer inn i vilkårene før bilen hentes, men syntes jo det hørtes mye ut med 9500 kroner..... ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det hørtes lite ut...?

Jeg leste no i vilkårene om at beløp tilsvarende egenandelen ved skade ville bli reservert på kortet.

Men egenandelen var vel 9500 kroner eller noe?

Fult klar over at jeg må sette meg mer inn i vilkårene før bilen hentes, men syntes jo det hørtes mye ut med 9500 kroner..... ? :)

Sjekket min forrige booking, der reserverte de 1000 på kortet (Mastercard). Tror jeg har vært borti 2000 også i Norge, men det var enten Avis eller Budget. Hertz er også raske med avregningen, syns jeg. I utlandet har jeg vært borti langt høyere reservasjoner.

Jeg bestiller for øvrig ikke ekstra forsikring, så dette påvirker ikke reservasjonsbeløpet.

Endret av thora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket min forrige booking, der reserverte de 1000 på kortet (Mastercard). Tror jeg har vært borti 2000 også i Norge, men det var enten Avis eller Budget. Hertz er også raske med avregningen, syns jeg. I utlandet har jeg vært borti langt høyere reservasjoner.

Jeg bestiller for øvrig ikke ekstra forsikring, så dette påvirker ikke reservasjonsbeløpet.

Ok takk skal du ha! :)

Jeg får vel komme med en sånn teskje mail til Hertz, for å få vite noe om hva som gjelder hos dem kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk skal du ha! :)

Jeg får vel komme med en sånn teskje mail til Hertz, for å få vite noe om hva som gjelder hos dem kanskje...

Ring det 67-nummeret du finner på nettsidene, så får du nok kjapt svar. Men 1000 har som sagt vært vanlig ved mine leier hos Hertz (leier nok minst en gang i måneden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...