AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #1 Skrevet 1. mai 2014 Vi blir nesten 40 gjester. Mange barn. Tenkte først å kjøpe 0,5l flasker for de tar seg finere ut på bordene. Men det blir jo så himla dyrt! Skal også ha til kakene til barn og de som ikke drikker kaffe. Og hvor mye skal man beregne under middagen? ei halv flaske hver? Hvordan gjorde dere det? Anonymous poster hash: d8951...bef
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #2 Skrevet 1. mai 2014 Vi blir nesten 40 gjester. Mange barn. Tenkte først å kjøpe 0,5l flasker for de tar seg finere ut på bordene. Men det blir jo så himla dyrt! Skal også ha til kakene til barn og de som ikke drikker kaffe. Og hvor mye skal man beregne under middagen? ei halv flaske hver? Hvordan gjorde dere det? Anonymous poster hash: d8951...bef vil bare tilføye vi skal ha koldtbord, så hadde det gått an å sette 1,5l flasker borte ved maten så forsynte de seg med brus der? De skal jo uansett dit å hente seg mat også. Anonymous poster hash: d8951...bef
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #3 Skrevet 1. mai 2014 Ha et eget bord til drikke Anonymous poster hash: d98c7...224 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #4 Skrevet 1. mai 2014 vil bare tilføye vi skal ha koldtbord, så hadde det gått an å sette 1,5l flasker borte ved maten så forsynte de seg med brus der? De skal jo uansett dit å hente seg mat også. Anonymous poster hash: d8951...bef Det høres veldig greit ut Anonymous poster hash: d0106...4ea 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #5 Skrevet 1. mai 2014 Vi valgte å kjøpe bokser til konfirmasjonene vi har hatt, så hvis du har mulighet til å handle i Sverige vil jeg absolutt anbefale det. Anonymous poster hash: d9b4f...bb2 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #6 Skrevet 1. mai 2014 Er greit med halvannenlitersflasker, for da kan folk selv velge hva slags brus de vil ha fremfor at de får utdelt ei lita flaske brus de kanskje ikke er spesielt begeistret for. Klart det ser penere ut, men det er likevel ikke verdt ulempene. Anonymous poster hash: cafaf...68d 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #7 Skrevet 1. mai 2014 Vi valgte å kjøpe bokser til konfirmasjonene vi har hatt, så hvis du har mulighet til å handle i Sverige vil jeg absolutt anbefale det. Anonymous poster hash: d9b4f...bb2 turen til sverige hadde nok kostet mere enn å kjøpt 0.5l med brus Dessuten er det nå til helga jeg har konfirmant Anonymous poster hash: d8951...bef
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #8 Skrevet 1. mai 2014 Takk for svar alle sammen. Dere hjalp meg mye med svarene dere ga. Så da blir det eget bord evt en egen plass ved koldtbordet der jeg setter frem 1,5 l flakser Tusen takk Anonymous poster hash: d8951...bef 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #9 Skrevet 1. mai 2014 I alle våre familieselskap pleier verten å servere brus i glassene fra 1,5l flasker når man setter seg ved bordet. Alle flaskene står på et bord i nærheten av bordet man sitter. Og så passer verten på å fylle opp når det blir tomt, eller man forsyner seg selv. Med 40 gjester kan det jo kanskje være lurt om 2 av ungdommene får ansvar for drikke? Anonymous poster hash: 50293...ad0
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #10 Skrevet 1. mai 2014 Når det er buffet så ordner gjestene seg selv. Dekk på med glass, sett mugger med vann på bordet, og ha kaffe og brus / te på eget bord sammen med noen stabler rene glass og kopper, og et utvalg te-skjeer og kaffesukker. Så ordner alt seg selv. Anonymous poster hash: 88280...0a4 7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #11 Skrevet 1. mai 2014 I alle våre familieselskap pleier verten å servere brus i glassene fra 1,5l flasker når man setter seg ved bordet. Alle flaskene står på et bord i nærheten av bordet man sitter. Og så passer verten på å fylle opp når det blir tomt, eller man forsyner seg selv. Med 40 gjester kan det jo kanskje være lurt om 2 av ungdommene får ansvar for drikke? Anonymous poster hash: 50293...ad0 vet ikke helt om jeg har så lyst at sette igang 2 stk som har ansvaret for å servere. Nå er jo konfirmanten den eldste av søskenbarna sine også. Og skal få slippe å servere brus Regner med folk greier å fylle i brus når de går og henter seg mat siden det er koldtbord Anonymous poster hash: d8951...bef 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #12 Skrevet 1. mai 2014 I alle våre familieselskap pleier verten å servere brus i glassene fra 1,5l flasker når man setter seg ved bordet. Alle flaskene står på et bord i nærheten av bordet man sitter. Og så passer verten på å fylle opp når det blir tomt, eller man forsyner seg selv. Med 40 gjester kan det jo kanskje være lurt om 2 av ungdommene får ansvar for drikke? Anonymous poster hash: 50293...ad0 Virker tungvint. Når skal ungdommen få tid til å spise? Et eget bord til drikken der gjestene forsyner seg selv fungerer kjempebra for de aller aller fleste. Anonymous poster hash: d98c7...224 9
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #13 Skrevet 1. mai 2014 Gå for 1,5 liter, helt klart. Og et eget bord/hjørne på bordet til drikken. Det ser mye bedre ut enn en haug haltomme, kjempedyre 0,5 liters brus. Og er mye greiere for gjestene også. Gratulerer med konfirmasjonsbarn! Anonymous poster hash: e8d79...82b 4
Gjest Violetta Skrevet 1. mai 2014 #14 Skrevet 1. mai 2014 I alle våre familieselskap pleier verten å servere brus i glassene fra 1,5l flasker når man setter seg ved bordet. Alle flaskene står på et bord i nærheten av bordet man sitter. Og så passer verten på å fylle opp når det blir tomt, eller man forsyner seg selv. Med 40 gjester kan det jo kanskje være lurt om 2 av ungdommene får ansvar for drikke? Anonymous poster hash: 50293...ad0 Man setter ikke gjester til å servere i konfirmasjon, uansett om de er unge eller voksne. Jeg ville også satt brusen ved maten, eventuelt på et eget bord. 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #15 Skrevet 1. mai 2014 I alle våre familieselskap pleier verten å servere brus i glassene fra 1,5l flasker når man setter seg ved bordet. Alle flaskene står på et bord i nærheten av bordet man sitter. Og så passer verten på å fylle opp når det blir tomt, eller man forsyner seg selv. Med 40 gjester kan det jo kanskje være lurt om 2 av ungdommene får ansvar for drikke? Anonymous poster hash: 50293...ad0 De er intvitert som gjester, ikke servitører. Skal de bruke hele middagen på å gå rundt og sjenke drikke? Folk vil ha påfyll på ulik tid. Anonymous poster hash: 5d832...cd8 5
Gjest Jørild Skrevet 1. mai 2014 #16 Skrevet 1. mai 2014 Jeg stemmer for å ha eget bord ved koldtbordet til drikke. Ha vannmugger på selve bordene der gjestene spiser. 4
effin4 Skrevet 1. mai 2014 #17 Skrevet 1. mai 2014 Nå har vi hatt konfirmasjoner i tre runder hjemme hos oss, med koldtbord hver gang. Vi har bare satt et bord litt bortenfor maten med div utvalg av 1,5 l brus, vannkarafler og gjerne to pappesker med vin for de som ønsker det. Og det har fungert ypperlig. Hadde også ifjor en egen karaffel med saft Blir som tidligere nevnt over her slitsomt og forstyrrende om det skal gå noen å servere drikke under maten mtp taler osv. Er naturlig å forsyne seg med drikke selv når man har koldtbord 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #18 Skrevet 1. mai 2014 Det er så godt å høre de aller fleste hadde satt drikke med 1,5l på eget bord eller ved koldtbordet. Det lettet veldig for jeg var så usikker hvordan det ble oppfattet med å gjøre det sånn. Så da føler jeg meg tryggere på at jeg kan gjøre det sånn Billigere og enklere Så slipper man at noen må ta brus man helst ikke vil ha fordi noen andre tok den ene flaska som var den brusen han/hun helst ville ha. Kartong med vin hadde sikkert vært fint det, men jeg har ikke tenkt å servere alkohol i konfirmasjonen. De aller fleste kjører og flere har litt lengre vei hjem igjenn også Men mugge med saft var ikke dumt. Er ikke allle barn som liker brus. Ble litt usikker om jeg har ikkedrikkende brus i familien. Så kankje greit med ei mugge me saft Takk for tips. TS Anonymous poster hash: d8951...bef 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #19 Skrevet 1. mai 2014 Kjøp store flasker, og sett på et bord ved siden av maten. Husk alternativ for de som ikke drikker brus. Farris, isvann, lettøl Anonymous poster hash: d523e...f0d 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #20 Skrevet 1. mai 2014 Det er så godt å høre de aller fleste hadde satt drikke med 1,5l på eget bord eller ved koldtbordet. Det lettet veldig for jeg var så usikker hvordan det ble oppfattet med å gjøre det sånn. Så da føler jeg meg tryggere på at jeg kan gjøre det sånn Billigere og enklere Så slipper man at noen må ta brus man helst ikke vil ha fordi noen andre tok den ene flaska som var den brusen han/hun helst ville ha. Kartong med vin hadde sikkert vært fint det, men jeg har ikke tenkt å servere alkohol i konfirmasjonen. De aller fleste kjører og flere har litt lengre vei hjem igjenn også Men mugge med saft var ikke dumt. Er ikke allle barn som liker brus. Ble litt usikker om jeg har ikkedrikkende brus i familien. Så kankje greit med ei mugge me saft Takk for tips. TS Anonymous poster hash: d8951...bef Utrolig gjerrig og stusslig. Anonymous poster hash: 62db5...0f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå