Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

JA Gen 4 og 5 sugde. Tok dritlang tid å i det hele tatt finne Pokemon jeg kunne tenke meg å ha i teamet mitt uten å irritere meg over hvor dumme de så ut :P

Syns også Mega Evolution ble litt Digimon-ete, selv om jeg følte meg ganske badass når jeg brukte det i kamper. :mrgreen:

Lurer på hvordan det blir å "gå tilbake" til Gen 3. Eneste jeg husker er Team Aqua og den jævla hideout'en deres som jeg brukte en uke på å finne :P ah, tiden uten walkthroughs!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nettopp begynt på nytt game på Pokemon X :Hehe: .

Men før jeg gjorde det, så overførte jeg pokemonene fra de gamle spilla til Pokemon Bank. For noe slit. Måtte overføre Diamond -> White -> X... verste delen var vel at jeg først ikke kom på internett med DS'en, så jeg måtte åpne nettverket her hjemme.

Uansett, etter å ha vært litt på de gamle spillene, så syntes jeg at 3DS og X er så mer behagelig og fancy å spille. For de som ikke har kjøpt det, så anbefaler jeg det virkelig!

Skrevet

Kanskje litt off-topic, men siden dette er en close-enough-tråd. :P Skal jeg kjøpe meg nintendo 3ds? Har ikke spilt Pokemon siden jeg var, hmm... 13? Bortsett fra at jeg spilte litt på emulator da, men det blir ikke helt det samme. Er 20 år nå, men frister veldig å skaffe seg nintendo 3ds pga. Pokemon. Uten tvil det jeg brukte mest tid på i barndommen. :)

Skrevet

Skulle ønske det kom en 3ds emulator :( har spilt absolutt alle spillene opp igjennom, de nyeste på emulator. Vil ikke kjøpe en 3ds kun for å spille pokemon, og det er bare det jeg vil spille!

Et kjapt google-søk gav meg denne;

http://www.ultima3ds.com/

denne;

http://emulatordb.com/3ds-emulator

Har ikke testa dem, så jeg vet ikke om de funker og evt hvor bra de funker, men er verdt et forsøk ihvertfall.

Skrevet

Et kjapt google-søk gav meg denne;

http://www.ultima3ds.com/

denne;

http://emulatordb.com/3ds-emulator

Har ikke testa dem, så jeg vet ikke om de funker og evt hvor bra de funker, men er verdt et forsøk ihvertfall.

Esktremt skeptisk med tanke på at det er mer eller mindre umulig å lage emulator for 3ds. Noen google søk viste at Ultima3ds er useriøs, i hvert fall.

Personlig liker jeg godt generasjon 1-2. De andre har jeg ikke satt meg så mye inn i. Spilte nylig Pokemon Soulsilver på nettbrettet, og koste meg med det.

Skrevet

Har spilt mye på emulator, men blir ikke helt det samme. Så vurderer å kjøpe 3ds. :)

Skrevet (endret)

Spiller dere Pokemon X eller Y? Tenkte å investere i 3ds med Pokemon i morgen, men litt usikker på hvilken jeg skal velge. Men tror jeg går for Y pga. at den legendariske pokemonen ser kulere ut. Men samtidig vil jeg ha X fordi det høres mye kulere ut, og jeg har alltid likt fargen blå. :laugh:

Endret av kenpet
Skrevet

Kanskje litt off-topic, men siden dette er en close-enough-tråd. :P Skal jeg kjøpe meg nintendo 3ds? Har ikke spilt Pokemon siden jeg var, hmm... 13? Bortsett fra at jeg spilte litt på emulator da, men det blir ikke helt det samme. Er 20 år nå, men frister veldig å skaffe seg nintendo 3ds pga. Pokemon. Uten tvil det jeg brukte mest tid på i barndommen. :)

Som jeg skrev i posten rett over din, så anbefaler jeg virkelig 3DS.

3DS gir en følelse på et mye høyere nivå enn de andre spillkonsollene fra nintendo. Det er som en håndholdt Wii.

I det nyeste pokemonspillet så er konseptet det samme som det alltid har vært - bli en pokemon master - fange pokemon, slå 8 gym og bli champion + slå den onde orginiasjonen. Eneste i de nyere spillene, så er de litt mer på historien.

Selve grafikken har gjort et stort hopp nå på det siste spillet, noe jeg syntes er bra. Dessuten hvis man setter av litt tid og eventuelt googler litt, er det veldig mye forskjellig å gjøre i spillet - uten om hovedmålet i spillet. For øyeblikket har jeg koblet meg på internett og kommuniserer med andre spillere i verden og bytter pokemon. Man kan enkelt også ha kamper og andre ting med venner via internett.

Jeg kjøpte X, pga den legendariske pokemonen virket bedre og ser finere ut. Dessuten er mega evolution i X bedre.

Skrevet (endret)

Da har jeg kjøpt 3DS XL med Pokemon X og Super Mario! Digger det nye Pokemon-spillet. :) Jeg valgte ild-typen (husker ikke navnet i skrivende øyeblikk, er kun kjent med Pokemon fra første til tredje generasjon). Kult at man også fikk velge mellom Bulbasaur, Charmander og Squirtle også. Siden jeg hadde ild-typen, valgte jeg Squirtle. Men jeg angrer sykt at jeg ikke tok Charmander, for Charizard ser helt rå ut med mega evolution!

Pikachu var en av de første jeg møtte, så den bare måtte jeg fange. Ingen Pokemon uten Pikachu! ;) Bare et spørsmål: Er det mulig å spille Pokemon-kamper mot folk via nettet? Noen som evt. har prøvd? Går det an å spille online med 3ds i det hele tatt?

Endret av kenpet
Skrevet

Bare et spørsmål: Er det mulig å spille Pokemon-kamper mot folk via nettet?

Jepp!

Skrevet

Kjøpte meg en 3DS etter jul, bare for å prøve Pokémon Y (ville helst ha X, men de var tomme i butikken) :biggrin:

Har ikke spilt siden Silver/Crystal, så dette var kjempegøy!

Fanget min første shiny i Silver btw, en blå Swinub.

Skrevet

Kjøpte Pokémon Y til 3DS. Så langt liker jeg det. En fin oppdatering fra det gamle gameboy color spilelt mitt!

Skrevet

En annen ting jeg liker godt i x og y er at man kan kjøpe nye klær, bytte kontaktlinser og dra til frisøren i løpet av spillet :)

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Da har jeg tatt ligaen, og har snart fanget alle legendariske pokemonene. Men er litt skuffet over hvor enkelt det er å fange dem. Brukte 1 ultra ball på Xerneas, 1 ultra ball på Mewtwo og 3 ultra baller på Zapdos. Husker at på de forrige spillene måtte jeg minst bruke mellom 15 og 30 ultra balls på 1 legendary. :vetikke: Kanskje bare jeg som har hatt flaks?

Endret av kenpet
  • 1 måned senere...
Gjest Winza
Skrevet

JA Gen 4 og 5 sugde. Tok dritlang tid å i det hele tatt finne Pokemon jeg kunne tenke meg å ha i teamet mitt uten å irritere meg over hvor dumme de så ut :P

Syns også Mega Evolution ble litt Digimon-ete, selv om jeg følte meg ganske badass når jeg brukte det i kamper. :mrgreen:

Lurer på hvordan det blir å "gå tilbake" til Gen 3. Eneste jeg husker er Team Aqua og den jævla hideout'en deres som jeg brukte en uke på å finne :P ah, tiden uten walkthroughs!

Jeg syns gen 4 var en av de beste :)

Det værste er gen 2, så kjedelig. Da snakker jeg om spillet såklart ikke animeen :)

Gjest Winza
Skrevet

Første generasjon er min favoritt også! Har kommet så mye tull etter det :fnise: Men er samtidig en utrolig artig følelse å møte på en pokémon man aldri har sett før, for så å prøve den ut og lære så mye som mulig om den :)

Tull? Pokemon gen 1 og 3 er minst like legendariske som gen 1. Jeg syns gen 1 til 4 er fantatiske. 5 og 6 er gode, men syns gen 6 kom litt for fort

Skrevet

Gen 4 gold/silver remake er unik enda. Ha den søte pokemon bak deg var awesome

Skrevet (endret)

Gen 4 gold/silver remake er unik enda. Ha den søte pokemon bak deg var awesome

Haha, ja! Selv om du kunne ha pikachu etter deg i yellow.

Edit: gen 4 er vel egentlig diamond/pearl. Remaken er i grunn ingen egen gen.

Endret av Safira
Gjest Blåmeis
Skrevet

Gud hvor mange pokemon-spill jeg har. Første fikk jeg i en alder av 5, nå er jeg 20. Det har gått ENDEL timer. Var SVÆRT ivrig hele barneskolen, og deretter ved alle anledninger hvor man har mindre å gjøre (på bilturer, hytta, camping etc siden). Spiller fremdeles. Fremdeles like moro!

• 3 måneder senere...
Skrevet

Gud hvor mange pokemon-spill jeg har. Første fikk jeg i en alder av 5, nå er jeg 20. Det har gått ENDEL timer. Var SVÆRT ivrig hele barneskolen, og deretter ved alle anledninger hvor man har mindre å gjøre (på bilturer, hytta, camping etc siden). Spiller fremdeles. Fremdeles like moro!

Samme her, gleder meg sykt til ruby og sapphire remaken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...