Gå til innhold

Ikke mottatt invitasjomen.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til helgen er det konfirmasjon.

Har tenkt noe på at det er konfirmasjon, og hun som skal konfirmeres, men var faktisk usikker på om det var i år eller neste år.

Og jeg tenkte kanskje det ble invitasjon på oss, kanskje ikke

De bor ikke her, men familien har noen fjerne slektninger her, som jeg sjeldent treffer. Er bare på hils med de. Folk litt opp i årene.

Sent i går kveld var vi ute med hundene, og går oss på dette ekteparet.

Hun var meget brysk. Jasså...begynte hun.

Det kom frem at vi ikke hadde svart på invitasjonen. Syns det var meget pinlig.

Vi valgte da å ikke svare på noe av dette, for jeg forsto kanskje at det hadde vært et tema. De har kontakt med bestemor av konfirmanten, så jeg forsto samtalen kom ut derifra.

Nå har det seg slik at vi flyttet for et år siden, og vi har sendt adressendringskort til alle, også på mail til konfirmantens foreldre. Etter det fikk vi et julekort fra de på vår nye adresse. Vi har ikke hørt noe fra de utenom det på mange år.

Nå vet jeg egentlig ikke hva jeg skal gjøre. Det kommer ikke fra foreldrene, det er bare gjennom "sladder"

Jeg får meg ikke til å kontakte foreldrene og spørre om vi er bedt heller

Om intressen deres var der, hvorfor tok de ikke kontakt når den eventuelle fristen for å svare var der?

Det er høflighet å svare på slike innbydelser, noe vi alltid gjør,men når vi ikke har fått noe.

Om vi er bedt, så er det for sent. Vi kan ikke ta fri på jobb på så kort varsel. Det betyr også at vi må ta fly på lørdag. Å kjøpe billett på så kort varsel blir i tilegg svindyrt.

ikke rekker det noe gave frem til lørdag

syns ikke vi kan ta på oss skylden for dette.

Hva ville du gjort?

Anonymous poster hash: 10066...b41
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sagt det som det er. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok kontktet foreldrene og lagt frem saken som den er. Sagt at dere hadde møtt på xxx og at de hadde nevnt noe om konfirmasjonen og hadde lurt på om dere skulle. Haddeikke sagt at de hadde vært brysk. Så hadde jeg sagt at du fikk litt følelse av at dere var invitert, men at dere ikke hadde fått noen invitasjon. Og så lurte du på om den kunne være kommet bort i posten pga flytting eller om det var disse her som hadde misforstått greia.

Men det blir kanskje litt kleint om det er mange år sidene dere snakket med dem. I så fall så syns jeg jo det er litt rart om dere blir bedt i konfirmasjon og. Jeg ville iallefall ikke ha forventet at de skulle kontakte deg for å sjekke om dere kommer. Vi har ikke ringt rundt til de vi har bedt. De som ikke svarer regner jeg med kommer. Og så har jeg "spurt litt frempå" hos resten av slekta om de vet noe. Og, ja, de som ikke har sagt noe de kommer. Så du kan jo risikere at de tror dere kommer.

Du kan jo spørre deg litt forsikt rundt hos andre slektninger dere vet skal, om de vet om dere er invitert.

Anonymous poster hash: 18744...053

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns hele saken er kleint. Nå er det ikke uvanlig at folk blir bedt selv om de ikke har hatt kontakt da.

De invitasjonene vi har fått før så har det alltid stått "svar utbetes før og så dato"

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kontaktet foreldrene på enten mail eller tlf og forklart det du forklarer her, at dere kom i snakk med dette ekteparet og det var snakk om manglende svar på en innbydelse. Og presisert at dere ikke har fått en innbydelse. Det er bedre å oppklare en evt misforståelse enn å ta sjansen på å ødelegge relasjonene. Bare si dere tar forbehold om at det hele er en misforståelse, at det ikke er sendt ut invitasjon.

Anonymous poster hash: b499f...a72

AnonymBruker
Skrevet

Vi opplevde nettopp at invitasjonen ikke kom frem til oss. Da andre i familien begynte å spørre om vi skulle, sendte vi bare melding til konfirmantens foreldre og sa at noen invitasjon hadde vi ikke sett, men vi ville gjerne komme vi fikk litt info om når og hvor. Er du mer usikker på om dere faktisk er bedt, så er det bare å skrive/si det.

Anonymous poster hash: 9b09b...620

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte nå,men fikk ikke svar. Sitter og skal skrive en mail.

Får uansett en lei følelse i magen. Det har tydelig vært snakket om siden infoen kommer fra konfirmantens bestemor. g vil tro hun har det fra foreldrene til konfirmanten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...