Gå til innhold

Sure treningsklær


Gjest bustyvel

Anbefalte innlegg

Gjest bustyvel

Kjøpte meg noen freshe treningstopper her for litt siden, men etter bare noen økter lukter det sur svette, selv etter x-antall vask… Prøvde med litt eddik sist jeg vasket, men ingen forandring… Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen billige treningstopper blir aldri bra. Jeg har en Cubus-topp, som lukter huggorm etter fem minutters bruk, og den lukter aldri skikkelig nyvaska uansett om den har fått en real vask på 40 grader.



Anonymous poster hash: e0967...0e6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge i bløt i vann tilsatt bakepulver skal også hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå tilbake og klag, og krev å få pengene tilbake. Treningstøy skal tåle at du svetter i det, og bli rene og luktfrie etter vask. Noe annet er reklamasjonsgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjøre ei maskin med bare treningsklær i på 40grader. Har i MASSE eddik, og MASSE skyllemiddel. Da holder de ei stund før de lukter surt igjen. Men noen klær er bare ødelagt. Har et par overdeler fra Kari Traa(så det med at det gjelder billige klær er bare bullshit!), som stinker uansett hva jeg gjør med de.

Har vurdert å prøve fresh-tec som man får kjøpt på sportsbutikker. Får se om det hjlper mer enn eddik.



Anonymous poster hash: f326b...29f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 grader er jo bare å gi bakteriene et SPA bad, skal du knekke bakterier så må du vaske på høyere temperatur enn det. 60 grader minst, og om stoffene tåler det hadde jeg satt dem på 90.



Anonymous poster hash: c5285...008
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Hm, jeg kan jo prøve 60grader, 90 tror jeg blir litt vel heftig. Det er topper fra Nike og Kari Traa, så de skal liksom ikke være det største rælet du kommer over heller…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg kan jo prøve 60grader, 90 tror jeg blir litt vel heftig. Det er topper fra Nike og Kari Traa, så de skal liksom ikke være det største rælet du kommer over heller…

Som AB over meg skriver, du må nok opp i 60 og aller helst 90 grader. Kjør de på 60 til vanlig og på 90 inn i mellom.

Anonymous poster hash: e93ed...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere det med eddik? Har dere det i sammen med vaskemiddelet, eller der man har tøymykner?



Anonymous poster hash: cff38...94d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, enten det, eller legger det i bløt i eddikvann. Ikke tøm det direkte på tøyet i maskina, for det kan bleke tøyet.

Hvordan gjør dere det med eddik? Har dere det i sammen med vaskemiddelet, eller der man har tøymykner?

Anonymous poster hash: cff38...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker treningstøy på 60 grader og bruker aldri skyllemiddel. Har aldri hatt skyllemiddel nær dem. Stoffet er som nytt og puster like bra og det lukter like bra, faktisk. Har hatt en tights og en topp som ble liggende litt vel lenge i en bag med noen sure sko og stinket når jeg fant dem igjen. Det la jeg i bløt i glovarmt vann med litt vaskemiddel i. Sprayet litt vanish (flekkfjerner) tilfeldig rundt på plaggene og tok dem på 60 grader, med forvask. Igjen uten skyllemiddel.

Ble helt fin igjen.



Anonymous poster hash: 7061c...ada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg kan jo prøve 60grader, 90 tror jeg blir litt vel heftig. Det er topper fra Nike og Kari Traa, så de skal liksom ikke være det største rælet du kommer over heller

Jeg har tøy derfra selv som ikke stinker. Er de i bomull eller slikt typisk "treningsstoff"? Ville vasket på 60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bustyvel

Jeg har tøy derfra selv som ikke stinker. Er de i bomull eller slikt typisk "treningsstoff"? Ville vasket på 60.

Begge deler, noen av dem er typisk "treningsskjorte", mens noen er bomull. Da prøver jeg 60, må uansett kjøpe nye om jeg ikke får knekt lukta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjøre ei maskin med bare treningsklær i på 40grader. Har i MASSE eddik, og MASSE skyllemiddel. Da holder de ei stund før de lukter surt igjen. Men noen klær er bare ødelagt. Har et par overdeler fra Kari Traa(så det med at det gjelder billige klær er bare bullshit!), som stinker uansett hva jeg gjør med de.

Har vurdert å prøve fresh-tec som man får kjøpt på sportsbutikker. Får se om det hjlper mer enn eddik.

Anonymous poster hash: f326b...29f

Skyllemiddel ødelegger tøyet. Elastisiteten går i stykker. Så aldri bruk tøymykner.

Jeg vasker en maskin i uka med treningstøy og vasker som regel på 40 grader og eddik i skyllemiddelkammeret en gang i blant.

Anonymous poster hash: e0967...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kommet et eget vaskemiddel for treningstøy. Kan jo være verdt å teste. 60 grader går som regel bra. Aldri bruk skyllemiddel og tørk hurtig.

Anonymous poster hash: 370eb...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...