AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #1 Skrevet 1. mai 2014 Jeg skal til Paris i sommer, dagstur, og har aldri vært der tidligere. Så hva gjør man i Paris? Hva bør man få med seg? Vil gjerne ha tips til plasser å spise, attraksjoner og sånt. Kan forøvrig ikke et ord fransk, er det en stor ulempe eller er det greit å kommunisere på engelsk? Anonymous poster hash: c03a8...d3c
Mulancholy Skrevet 1. mai 2014 #2 Skrevet 1. mai 2014 I Paris går det stort sett greit med engelsk, men dei setter uten tvil pris på at en gjør ein insats. Setningen -vous parle angles - kommer ein langt med
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #3 Skrevet 1. mai 2014 "vous parle angles",og det betyr? Snakker du engelsk? Som sagt, jeg kan ikke en døyt fransk. Anonymous poster hash: c03a8...d3c
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #4 Skrevet 2. mai 2014 Google Translate. Uten å ha sjekket så tror jeg det betyr "Ligge meg med i kveld?" Anonymous poster hash: 82a90...6a5
Lista Skrevet 2. mai 2014 #5 Skrevet 2. mai 2014 "vous parle angles",og det betyr? Snakker du engelsk? Som sagt, jeg kan ikke en døyt fransk. Anonymous poster hash: c03a8...d3c "Vous parlez anglais?" betyr "snakker De fransk?"
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #6 Skrevet 4. mai 2014 Heiser på tråden og spør på nytt: Er det noen som har tips til hva man kan gjøre i Paris? Spisesteder er det også greit å få tips til. Anonymous poster hash: c03a8...d3c
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #7 Skrevet 4. mai 2014 http://forum.kvinneguiden.no/sok/?start_year=&query=paris&sort=&f=14&author=&tid=&onlyTitles=&p=0 http://reisetips.nettavisen.no/paris-for-alle-romantikere-der-ute/ Anonymous poster hash: 0cb3b...1ca 1
Kraula Skrevet 6. mai 2014 #8 Skrevet 6. mai 2014 Sjekk etter lokale på CouchSurfing som kan gi deg tips! :D Forøvirg kan du: se Eiffeltårnet (personlig: drit i å betale deg for å dra opp, det er litt meh - men dette er bare min mening da). gå omkring i Luxemburghagen, den er veldig fin. se Notre Dame (det er en fin kirke, for de som intresserer seg for det) spassere ned Champs-Elysees (men vit at det er masse overprisede butikker der) Jeg synes det var spesielt morsomme butikker i det 4.distriktet, 9.distriktet og 3.distriktet. Masse brukt, vintage, små local-restauranter med autentisk mat og bra stemning. 1
Helene Skrevet 7. mai 2014 #9 Skrevet 7. mai 2014 På dagstur rekker du kun 1 serverdighet så du må prioritere. Så må du spise og kose deg innimellom. 1
Idapida567 Skrevet 7. mai 2014 #10 Skrevet 7. mai 2014 Det som henger mest igjen hos meg, etter langhelg i paris i fjord sommer er: Nummer 1: husk GODE sko Nummer 2: Notre dame, vi stod heller ikke i kø her, men STEIKI for et bygg, utrolig vakkert og fasinerende, Nummer 3: Første møte med Eiffeltårnet (Ikke vits og bruke hele dagen på kø her. se punkt nr 4) Nummer 4: Tour Montparnasse, høyeste bygning i Paris, dette er et kontorbygg, men på toppen er det "terresse", og etasjen nedenfor er det cafè, "museum". Vi gikk hit istedenfor og stå i kø for og gå opp i eiffeltårnet (her stod vi kanskje 10 min i kø), + billigere, du ser altså så og si hele Paris fra taket på dette bygget. Husk at det er dyrt i Paris, vil si ca samme pris som i Norge GOD TUR 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå