Gå til innhold

Silikonhjelp

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har ønsket silikon i mange år og i går var jeg endelig på konsultasjon. Men ble litt usikker etter i går. Før jeg kom ønsket jeg å legge inn opptil 400cc, men ville ikke at det skulle bli for stort.. Har liten b, og ønsker stor D. Legen begynner å prøve forskjellige proteser først med 260cc og han sier 290 er maks for meg. Jeg sier at jeg vil ha 310 ihvertfall og han sier greit hvis det er plass. Jeg er 168 cm og veier 55 kg... Og han sa at jeg hadde et gått utgangspunkt. Men som sagt vil jeg ha stor D, men han sa nei, det er ikke plass..... Har hørt om mange som har vært skuffet etter på fordi det ofte ser mindre ut enn hva man forventer, så er redd jeg skal bli skuffet over en liten C, som han sa. + jeg bruker 65D fra før, men han sa at jeg bruker 80 (!) rundt livet,,,,, huff, hva skal jeg finne på nå?:)

Anonymous poster hash: 96e44...45f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har ønsket silikon i mange år og i går var jeg endelig på konsultasjon. Men ble litt usikker etter i går. Før jeg kom ønsket jeg å legge inn opptil 400cc, men ville ikke at det skulle bli for stort.. Har liten b, og ønsker stor D. Legen begynner å prøve forskjellige proteser først med 260cc og han sier 290 er maks for meg. Jeg sier at jeg vil ha 310 ihvertfall og han sier greit hvis det er plass. Jeg er 168 cm og veier 55 kg... Og han sa at jeg hadde et gått utgangspunkt. Men som sagt vil jeg ha stor D, men han sa nei, det er ikke plass..... Har hørt om mange som har vært skuffet etter på fordi det ofte ser mindre ut enn hva man forventer, så er redd jeg skal bli skuffet over en liten C, som han sa. + jeg bruker 65D fra før, men han sa at jeg bruker 80 (!) rundt livet,,,,, huff, hva skal jeg finne på nå? :)

Herrejesus. Greit nok at du skal ta silikon, men om du er 168 og veier 55 kg, så vil du jo se ut som en vandrende klovn med så store pupper. Uff.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Legen spurte heller ikke hva slags protese jeg ville ha; merke, saltvann/silikon, runde/anatomiske heller ikke høy/lav profil......

AnonymBruker
Skrevet

Denne legen har fullstendig rett i sin analyse. Du er 55 kg, du skal ikke ha over 300 med mindre du vil se ut som en sirkusklovn.

Når det er sagt, hvor mange konslutasjoner har du hatt? Du skal jo treffe mange,

Anonymous poster hash: 4835a...676
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Godt å høre da :) har kun vært på en, men fikk lyst til å dra på flere etter konsultasjoner i går. Kom gjerne med anbefalinger :)

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg har også hørt man skal bruke sportsbh i 6 uker, legen i går sa 4 uker....

AnonymBruker
Skrevet

Fikk heller ikke kl slett for opr, bare dato :P glemte helt å spørre selv

Gjest ashanti
Skrevet

Hvor var du på konsultasjon?

Skrevet (endret)

Og jeg har også hørt man skal bruke sportsbh i 6 uker, legen i går sa 4 uker....

Alle leger vil ha en forskjellig mening. Noen sier 4 uker, noen sier 6 uker. Noen gir deg korrekte anbefalinger, andre lar deg velge hva du vil ha uten å bry seg med resultatet.

Jeg gikk på konsultasjon hos fire leger i London, to av dem gikk jeg til flere ganger for jeg bestemte meg. Han jeg valgte har utfort tusenvis og var ganske streng, men dyktig. Han var veldig fokusert på hva som ville se mest naturlig ut. Da jeg var i ferd med å ombestemme meg ang storrelsen siste dagen, nektet han. Han er erfaren nok til å vite at mange kvinner får litt panikk for ikke å velge nok, men dersom de vil ha et naturlig resultat må man stanse dem. En god kirurg vil det som er best for deg.

Jeg har over muskelen ettersom jeg hadde brystvev fra for (ikke var helt flat).

- Noen leger setter på bandasje og ber deg ha den på en uke etter operasjon. Min lege la kun strips rett under brystene. Som han sa; "noen leger vil at du skal holde brystene helt fast og på plass i en uke og deretter skal bevege dem så mye som mulig - det gir ingen mening".

Han informerte meg også grundig om de ulike metodene for å legge inn implantatene. Jeg var klar på at jeg ville beholde sensitiviteten i brystvortene og at det var viktig for meg å kunne amme, hvilket er hvorfor de er lagt inn under brystet, ikke gjennom brystvorten (der man kan kappe nerver).

- Legen skal ha et godt utvalg implantater. Mine heter Inspira og er ganske nye. Jeg betalte ekstra for dem, men det er verdt det. De har en konsistens som tilsier at de ikke kan "flyte ut" (hvis du snittet gjennom en av implantatene mine ville de ha Troika-konsistens. De er myke, men ikke flytende, så de kan ikke "lekke").

- Legen skal informere om effekten av under og over muskel, type implantat, runde eller dråpeformede. Han skal kunne informere deg om realistisk resultat og hva du kan forvente. F.eks. er det mange kvinner som vil ha dråpeformede for et naturlig resultat, men problemet er at dersom brystene sitter et stykke fra hverandre vil man få et enda mer markert "gap", hvilket er hvorfor mange ender opp med runde.

- Legen skal kunne legge frem bilder av sitt EGET arbeid, ikke andres.

- Det skal vaere et supportsystem rundt deg hele veien. Etter operasjon skal gu ha kontaktdetaljer til noen du kan ringe 24/7 dersom du har vondt, problemer eller smertestillende ikke fungerer. Legen skal gi deg resept på smertestillende, ikke fortelle deg at du kan kjope paracet/ibux.

- Ta med bilder av bryster du synes er attraktive, på kropper som likner din (gjerne bilder av naturlige bryster).

Endret av Marie90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...