Gå til innhold

Lese ved frokostbordet

60 stemmer

1. 1. Er det OK å lese ved frokostbordet?

• Ja
      42
    • Nei
      5
    • Ja, men bare hvis det drar seg ut i tid
      13

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er far i en liten familie med kone og to barn. Ved frokostbordet tar det ofte litt tid å få i seg maten, spesielt for den eldste jenta (3 år), som sitter og prater mye til seg selv og ordner opp i sin egen verden. Veldig koselig. Men, jeg kunne tenke meg å lese i avisa ved frokostbordet når det drar seg ut, siden jeg stort sett blir sittende og stirre ut i lufta og innimellom pushe litt på eldstejenta at hun bør få i seg maten i stedet for å leke.

Kona synes det er en uting å lese ved bordet, slikt gjør man ikke. Jeg er ikke enig, og blir sittende småfrustrert hvis jeg ikke har noe å ta meg til.

What to do.

Anonymous poster hash: 2ba5d...190

En kan lese ved et felles bord dersom det enten:

-leses høyt (en bok ungene også ville like kanskje?)

-Leses sosialt (en leser enten sammen eller høyt en artikkel i avisen og så diskuterer en den.)

Å lese for seg selv ved et felles bord er ekstremt dårlig oppdragelse, så det må du ikke lære ungene at er ok. Da er det bedre å si "frokosten i helgene varer maks 1 time, det som ikke er spist opp da går i resteboksen" og så får 3-åringen lære seg å spise raskere eller (mest sannsynlig) er hun god og mett etter en time og bare dytter ting rundt på tallerkenen fordi dere maser på at hun skal spise mer.

En time frokost er ikke lenge nok til at du bør bli lei av å snakke med de andre deltakerne i frokosten, men lenge nok til å føles luksuriøst en helgemorgen. Om dere i tillegg diskuterer dagens gjøremål, middagsplaner ++ så går tiden raskt uten at du trenger være frekk og uoppdragen.

Anonymous poster hash: eb44a...bfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...