Gå til innhold

Gåsele, veldig negativt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor midt i en storby med en som blir 2 år til sommeren. Hun har begynt å virkelig hate å sitte i vogn med mindre det skal soves hvilket innebærer at vi går overalt.. Jeg tviholder på hånden hennes, og forsøker å gå i stille gater, men hun liker ikke å bli leid heller for da får hun ikke bøyd seg for å kikke på blomster o.l. Ser for meg at gåsele vil gi henne større frihetsfølelse, og meg større trygghet iogmed at hun ikke kan rive seg løs helt plutselig og springe avgårde (dette gjør hun stadig :s).

Er det helt forferdelig med gåsele i dette tilfellet?

Anonymous poster hash: 62f7e...987

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første inntrykk er at det er superharry i og med at jeg ikke kjenner noe til det og assosierer sele med hund, men sikkerheten først. Det er bedre å se teit ut, enn å være teit som min mor sier om sykkelhjelm :) Hvis det gjør at du kan slappe mer av og at det gir henne større frihetsfølelse, hvorfor ikke?

http://forum.babyverden.no/threads/g%C3%A5sele-til-barn.1390722/

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har en toåring i Oslo, men bruker sele på han her. Holder i hånda og under oppsyn hele tida. Leste litt feil i første innlegg og trodde det var snakk om en ferietur til en storby. Da hadde det vært litt annerledes. Ville ikke nølt et sekund med å ta med sele til f.eks. Paris eller London.

Edit: mente å si at jeg IKKE brukte sele på han..

Endret av Mohair
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Mine foreldre brukte gåseler på meg og mine søsken når vi var små, spesielt på ferier i storbyer. Jeg husker det som veldig fint, for da kunne jeg se på det jeg ville uten å være avhengig av hva de voksne drev på med. Det gjorde oss også mer tålmodige på togstasjoner o.l., siden vi kunne tusle frem og tilbake mens foreldrene våre sto i kø.

Det ser kanskje teit ut, men det kan gi barnet ditt en bedre opplevelse :)

Skrevet (endret)

Jeg gikk med gåsele med ene ungen når han var liten og hyperaktiv, på akerbrygge en gang, fikk et par slengkomentarer, men det dret jeg i, bedre å se teit ut enn at ungen plutselig hadde sliti seg fra hånda og blitt borte eller detti i vannet.....

Endret av Frisørdama
AnonymBruker
Skrevet

Syns det høres genialt og praktisk ut. Min kom en gang bort lunder en 17. mai samling i byen (var 2-3 år) og det var en fæl opplevelse. Gikk heldigvis bra. Har du ungen i sele er både ungen og du litt friere.

Anonymous poster hash: d0e3c...ea9
AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill!

Jeg vet at det ser litt teit ut, og teit gjør ingenting, men er mer redd folk skal tenke "barnemishandling!!" og tenke at jeg behandler barnet mitt som en hund :P

Men som enkelte påpeker så tror jeg dette vil gi økt tålmodighet, frihet og trygghet.

Og mindre konflikt Ila gåturer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en toåring i Oslo, men bruker sele på han her. Holder i hånda og under oppsyn hele tida. Leste litt feil i første innlegg og trodde det var snakk om en ferietur til en storby. Da hadde det vært litt annerledes. Ville ikke nølt et sekund med å ta med sele til f.eks. Paris eller London.

Ja jeg tenker de fleste får det jo til uten problem. Og det gikk fint her en stund, men nå har hun en tendens til å vri seg unna og løpe.

Vi bor enn så lenge veldig trafikkert/sentralt, så hun må bæres på de verste stedene. Det er greit nok det, men hun blir rasende av å bli båret når hun helst vil kun gå selv.

Jeg synes det blir litt slitsomt og utrygt i lengden.

Skrevet

Absolutt fordel med sele.

Skrevet

Det finnes også en gåsele-sekk, det ser kanskje litt bedre ut :-)

Skrevet

Hadde du spurt meg for et år siden, så hadde jeg sagt at jeg personlig synes det var en avleggs innretning jeg ikke synes noe om.

Nå er jeg høygravid, og har en SÆRS aktiv halvannetåring, og begynner å tenke at gåsele ikke er så dumt, gitt!:ler:

Skrevet

Kjør på med gåsele. De som komm. det er noen idioter som ikke vet hva de snakker om.

AnonymBruker
Skrevet

Praktisk med sele. Det kan vel også forebygge skader. Det er sikkert misforstått autonomi-tenkning at unger ikke skal ha sele. Når de er små, skjønner de jo ikke farene med å løpe ut i veien osv.

Anonymous poster hash: c0a0b...1bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...