Gå til innhold

Spørsmål om rammemadrass, seng og madrass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du prøvd JÄRNUDDA Rammemadrass fra Ikea, og/ eller vet du hvorfor

det står om den at den "Passer bra som ekstraseng"?

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60172220/

Vil det si at det ikke er bra for ryggen eller ikke anbefalt å bruke den hver natt?

Jeg ønsker også tips om rammemadrasser og/ eller senger m/ madrass (helst fra Ikea) som du har prøvd/ brukt en stund og er fornøyd med. Helst rimelig.

Hvorfor helst Ikea? Jo fordi jeg må handle så rimelig som mulig.



Anonymous poster hash: 269b1...a93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har Hamarvik i fast og er kjempefornøyd! :tommelsmil:

Anonymous poster hash: 63bf2...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonellfjærer er en av de simpleste fjærene som finnes, men hva kan man forvente til den prisen?

At det står at den "passer bra som ekstraseng" betyr rett og slett at de ikke anbefaler den til daglig bruk vil jeg tro.

Når det gjelder madrasser får man stort sett det man betaler for. Kan du bruke denne en stund og oppgradere den senere?

Riktig liggestilling betyr alt for nattesøvnen og gir ringvirkninger til både fysisk og psykisk helse. Det er derfor å anbefale at man legger litt mer penger i en madrass som skal brukes daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Hamarvik i fast og er kjempefornøyd! :tommelsmil:

Anonymous poster hash: 63bf2...b67

Tusen takk for at du deler av dine erfaringer! :blomst:

Bonellfjærer er en av de simpleste fjærene som finnes, men hva kan man forvente til den prisen?

At det står at den "passer bra som ekstraseng" betyr rett og slett at de ikke anbefaler den til daglig bruk vil jeg tro.

Når det gjelder madrasser får man stort sett det man betaler for. Kan du bruke denne en stund og oppgradere den senere?

Riktig liggestilling betyr alt for nattesøvnen og gir ringvirkninger til både fysisk og psykisk helse. Det er derfor å anbefale at man legger litt mer penger i en madrass som skal brukes daglig.

Tusen takk for gode råd! :blomst:

Det er viktige ting du tar opp.

Hva heter det beste fjærsystemet?

Jeg tenkte å oppgradere til en dyrere seng om ca 1 år.

Hva tror du om en polyetermadrass i en rimelig seng? Vil det være godt å sove i?

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30272339/

Anonymous poster hash: 269b1...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Hamarvik i fast og er kjempefornøyd! :tommelsmil:

Anonymous poster hash: 63bf2...b67

Denne?

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50244500/#/10244408

Kan jeg kjøpe en ganske rimelig seng tror du, til den Hamarvikmadrassen?

Eller bør jeg kjøpe kontinentalramme og ben (det sto at det er produkter som passer til Hamarvikmadrassen) http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50244500/#/10244408

i tillegg til madrassen. Har dere kontinentalramme og ben eller vanlig seng med ribbebunn til deres Hamarvik?

Anonymous poster hash: 269b1...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som jobber med senger så blir dette litt som å velge mellom pest eller kolera, men ville nok gått for fjærmadrassen om jeg var deg. Har du råd til å evt kompensere med en overmadrass? De behøver ikke å være så dyre, men pass på at det er litt tykkelse på den.

Om du finner en madrass med pocketfjærer så er det mye bedre fjærer en bonell. Hva med å feks se om du kan finne en madrass i billigkroken? Evt se om du finner noe på finn som er nesten nytt eller lite brukt? Igjen kan du kompensere med en overmadrass og sengen er som ny :)

I mitt hode er alt bedre enn en seng til under 500 kr, men igjen: en god overmadrass kan redde en dårlig madrass mtp søvnkvaliteten.

Reis på IKEA og prøveligg sengene før du bestemmer deg. Det er den eneste rette måten å velge seng på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg som jobber med senger så blir dette litt som å velge mellom pest eller kolera, men ville nok gått for fjærmadrassen om jeg var deg. Har du råd til å evt kompensere med en overmadrass? De behøver ikke å være så dyre, men pass på at det er litt tykkelse på den.

Om du finner en madrass med pocketfjærer så er det mye bedre fjærer en bonell. Hva med å feks se om du kan finne en madrass i billigkroken? Evt se om du finner noe på finn som er nesten nytt eller lite brukt? Igjen kan du kompensere med en overmadrass og sengen er som ny :)

I mitt hode er alt bedre enn en seng til under 500 kr, men igjen: en god overmadrass kan redde en dårlig madrass mtp søvnkvaliteten.

Reis på IKEA og prøveligg sengene før du bestemmer deg. Det er den eneste rette måten å velge seng på.

Hei Annie :)

Tusen takk for mange gode råd og tips om madrasser og overmadrasser! :)

Pocketfjær, er det bedre/ mye bedre enn springfjær?

Anonymous poster hash: 269b1...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pocket er bedre enn bonell. Springfjær er et samlebegrep. Ikke lett å skille dette når man er vanlig forbruker, så søk gjerne hjelp ute i butikken og prøv, prøv, prøv. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som jobber med senger så blir dette litt som å velge mellom pest eller kolera, men ville nok gått for fjærmadrassen om jeg var deg. Har du råd til å evt kompensere med en overmadrass? De behøver ikke å være så dyre, men pass på at det er litt tykkelse på den.

Om du finner en madrass med pocketfjærer så er det mye bedre fjærer en bonell. Hva med å feks se om du kan finne en madrass i billigkroken? Evt se om du finner noe på finn som er nesten nytt eller lite brukt? Igjen kan du kompensere med en overmadrass og sengen er som ny :)

I mitt hode er alt bedre enn en seng til under 500 kr, men igjen: en god overmadrass kan redde en dårlig madrass mtp søvnkvaliteten.

Reis på IKEA og prøveligg sengene før du bestemmer deg. Det er den eneste rette måten å velge seng på.

Er denne bra, når det står at den har pocketfjær?

Fra produktbeskrivelsen: "Dobbelsveiset pocket springfjærkjerne/ Springfjærkjerne Bonell/ Tverrfjær/"

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50156777/

Anonymous poster hash: 269b1...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pocket er bedre enn bonell. Springfjær er et samlebegrep. Ikke lett å skille dette når man er vanlig forbruker, så søk gjerne hjelp ute i butikken og prøv, prøv, prøv. Lykke til! :)

Tusen takk! :)

Det er veldig snilt av deg å hjelpe meg så mye :)

Anonymous poster hash: 269b1...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hyllestadmadrasser fra ikea, med en overmadrass som jeg ikke husker navnet på og som ikke finnes på nettsidene deres. Overmadrassen var den dyreste, og har som oppgave å kjøle ned de som sover på den, noe som var viktig for oss. Skal du kjøpe seng fra ikea anbefaler jeg at du drar dit og tester sengene på samme måte som om du skulle innvestert mange penger. Vi hadde 15k til rådighet og da ble det faktisk ikea som matchet oss best mtp behov.



Anonymous poster hash: a58b0...291
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du en mye bedre seng, men selvsagt en del dyrere.

Et siste tips fra sengekanten her: ta med deg noen i butikken for å prøveligge sengene. IKEA er ofte travelt, så da kan det være greit med litt vennehjelp. Legg deg midt i sengen og i sideleie. Da skal hoften og skulderen synke ned i sengen og ryggraden din skal være i en så rett linje som mulig. Får du til dette, så har du riktig seng og fasthet.

Dersom skulder og hofte ikke synker ned i madrassen vil du ikke få en rett linje, og dermed ikke rett avlastning på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hyllestadmadrasser fra ikea, med en overmadrass som jeg ikke husker navnet på og som ikke finnes på nettsidene deres. Overmadrassen var den dyreste, og har som oppgave å kjøle ned de som sover på den, noe som var viktig for oss. Skal du kjøpe seng fra ikea anbefaler jeg at du drar dit og tester sengene på samme måte som om du skulle innvestert mange penger. Vi hadde 15k til rådighet og da ble det faktisk ikea som matchet oss best mtp behov.

Anonymous poster hash: a58b0...291

Tusen takk for at du deler av dine erfaringer og gir gode råd! :blomst:

Anonymous poster hash: 269b1...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der har du en mye bedre seng, men selvsagt en del dyrere.

Et siste tips fra sengekanten her: ta med deg noen i butikken for å prøveligge sengene. IKEA er ofte travelt, så da kan det være greit med litt vennehjelp. Legg deg midt i sengen og i sideleie. Da skal hoften og skulderen synke ned i sengen og ryggraden din skal være i en så rett linje som mulig. Får du til dette, så har du riktig seng og fasthet.

Dersom skulder og hofte ikke synker ned i madrassen vil du ikke få en rett linje, og dermed ikke rett avlastning på kroppen.

Tusen takk! :blomst:

Det var svært nyttig og viktig råd :)

Med dine gode råd får jeg valgt en madrass som er bra for meg

God natt og sov godt :)

Anonymous poster hash: 269b1...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :) Søvnkvaliteten er mye viktigere enn man tenker, så om jeg kan bidra til at ett menneske til sover godt om natten er jeg glad for det :) Lykke til med valget av seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bare hyggelig :) Søvnkvaliteten er mye viktigere enn man tenker, så om jeg kan bidra til at ett menneske til sover godt om natten er jeg glad for det :) Lykke til med valget av seng.

Tusen takk! :blomst: Du er en engel :)

Anonymous poster hash: 269b1...a93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du prøvd JÄRNUDDA Rammemadrass fra Ikea, og/ eller vet du hvorfordet står om den at den "Passer bra som ekstraseng"?http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60172220/ Vil det si at det ikke er bra for ryggen eller ikke anbefalt å bruke den hver natt? Jeg ønsker også tips om rammemadrasser og/ eller senger m/ madrass (helst fra Ikea) som du har prøvd/ brukt en stund og er fornøyd med. Helst rimelig. Hvorfor helst Ikea? Jo fordi jeg må handle så rimelig som mulig. Anonymous poster hash: 269b1...a93

Ikea seng trenger ikke å bli billigere enn en seng fra Living eller Bohus eller andre. Nå er der masse høstsalg og mange bra tilbud hos de store kjedene.

Anonymous poster hash: 68566...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :blomst: Du er en engel :)Anonymous poster hash: 269b1...a93

Antar det betyr at du sover godt for tiden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...