sjokoladeavhengig Skrevet 30. april 2014 #1 Skrevet 30. april 2014 Hei! Rett ved siden av min venstre fortann har jeg en ekstremt skjev tann. Den har vært slik i alle år, siden jeg mistet melketanna som var der. Tannpleieren min har tidligere sagt at den kom til å rette seg opp, men hun har tatt det tilbake etterhvert og har sagt at kjeveortopedi er et alternativ for å rette opp tanna. Både hun og jeg synes det er ganske unødvendig med regulering, siden alle andre tenner er veldig rette. Noe jeg ikke har spurt henne om er andre alternativer. Søsteren min sa her om dagen noe om at man kan få plassert en slags stang bak utvalgte tenner for å rette de opp, men hun er jo ingen tannspesialist. Tannen min gjør på ingen måte skade for noe i munnen, og har aldri gjort vondt. Derfor blir det ikke gjort noe før jeg bestemmer meg for det selv! Jeg preges veldig av å føle jeg ikke kan smile eller flire med tennene mine siden den vises veldig godt, og det er så innmari slitsomt til tider. Er det noen av dere som vet om hva jeg kan gjøre for å rette den opp? PS. Tannlege-fobi haha..
t0nje Skrevet 30. april 2014 #2 Skrevet 30. april 2014 Pga av én tann? Prøv tannregulering oppe og nede i 4 år Men du kan ikke gjøre spesielt mye for å rette den opp annet enn å be om henvisning til kjeveortoped, hos vanlig tannlege. Så tar du det derfra med kjeveortopeden. Skal nok bli orden på sakene skal du se
sjokoladeavhengig Skrevet 30. april 2014 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2014 Pga av én tann? Prøv tannregulering oppe og nede i 4 år Men du kan ikke gjøre spesielt mye for å rette den opp annet enn å be om henvisning til kjeveortoped, hos vanlig tannlege. Så tar du det derfra med kjeveortopeden. Skal nok bli orden på sakene skal du se Takker for svar!
HeyArnold Skrevet 30. april 2014 #4 Skrevet 30. april 2014 Jeg hadde som deg en skjev tann som hadde rotert tilbake selv etter regulering. Har nå brukt Invisalign i noen måneder og tanna er tilnærmet rett. Utrolig fornøyd. Det er en gjennomsiktig gom som er veldig lite sjenerende i forhold til standard regulering. Dyrt, men for kun en tann betalte jeg rundt 5000, noe jeg syntes er verdt det. Hør med tannlegen din om alternativer!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå