Gå til innhold

Dine reisebekymringer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, dere!

Jeg skal snart ut å reise med mann og vår sønn på 2 år, og fikk noen gyselig kalde føtter under frokosten i dag tidlig.

Det er så mye jeg bekymrer meg over, og enda flere ting jeg ikke har rukket å tenke over en gang!

Tenk om ditt og tenk om datt.. og så kom jeg til å tenke på at jeg sikkert ikke er alene om disse bekymringene, så da vender jeg med til dere kjære forum-venner og og lurer på hvilke bekymringer dere sitter med når dere skal ut å reise med familien?

Jeg har forresten reiseforsikringen i orden, men det hindrer jo ikke meg å bekymre meg for det! Huff!

Håper det ikke er bare meg som sitter med masse bekymringer før jeg skal ut å reise! :vetikke:

Anonymous poster hash: 4f299...de1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mine reisebekymringer for tiden: Potensiell streik i Norwegian :-(

Anonymous poster hash: 0febf...6e2
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Egentlig ikke noe. Bortsett fra at flyet detter ned, kanskje. :fnise:

Om bagasjen uteblir så går det bra (har skjedd før)

Om returflyet går fløyten så jeg må overnatte i gokk og blir forsinket hjem så går det fint (har skjedd før)

Om noen blir syk så shipper forsikringen dem til private leger flere ganger mer kompetente enn det offentlige norske helsevesen, så det er mer luksus (har skjedd før)

Om offentlig transport stopper i gokk og folk forteller på italiensk/fransk/spansk at nå gikk ting galt så går det bra (har også skjedd før)

Alt i alt bekymret jeg meg mer før ting gikk galt. Nå er det hovedbekymring nr 1: at hotellet ligger på feil sted eller er utrivelig. Har skjedd før, er lite ok, men duger.

Anonymous poster hash: 193e2...350
Skrevet (endret)

At jeg får løs mage eller må spy og sitter innerst på flyet og dermed spyr utover alt og alle uten muligheter for å lufte? :P Bortsett fra det (har aldri skjedd meg) har jeg ikke noen store bekymringer annet enn tanken på å glemme bankkortet hjemme ol.

Har en venninne som plutselig måtte springe på do hvor hun spydde som en gal, heldigvis var ikke toalettet opptatt for hun hadde ikke klart å holde det inne.

Endret av t0nje
Skrevet

Min er vel generelt at jeg blir ofte fryktelig syk under reiser. Det ene året besvimte jeg (Lå på observasjon på sykehus i utlandet). Det andre året ble jeg syk med en sacral og blodforgiftning, reiseforsikringen dekket hjemreise. Ellers er det dét å drikke nok og ikke la seg bli helt uslitt av varmen. Solbrenthet er også en annen ting å tenke på.

Når du reiser med et så lite barn er det greit å ta noen forhåndsregler om mat, hva han kan spise osv. Om maten er stekt og kokt godt nok, om vannet kommer fra flaske (isbiter også).

AnonymBruker
Skrevet

Så godt det ikke kun er meg som svetter litt før avreise! :laugh:

Er selv kjempe redd for å bli dårlig under både flyreise og opphold, og har derfor tenkt til å helgardere meg med både reisesyke-tabletter og slike tabletter som forebygger magevirus.. (tror jeg?).

Har også litt angst for å ikke rekke flyet, men det går som regel bra da jeg alltid er der 2 timer før avreise :)

Noen flere som er bekymret for å bli ranet forresten? Vet ikke hvordan dere sikrere dere mot tyveri i ferien, men kjøper dere en safe eller bestiller dere kun hotell hvis det har safe o.l? :/

Skrevet

Noen flere som er bekymret for å bli ranet forresten? Vet ikke hvordan dere sikrere dere mot tyveri i ferien, men kjøper dere en safe eller bestiller dere kun hotell hvis det har safe o.l? :/

Jeg bruker aldri safe. Vet om folk som har opplevd å få penger stjålet når de har lagt dem i safen. Noen på hotellet har som regel nøkkel. Det er også det første stedet man leter hvis man er ute etter å stjele fra et hotellrom.

Jeg legger verdifulle ting godt gjemt i kofferten og låser den før jeg forlater rommet. Ingenting er helt trygt, men jeg har aldri opplevd at noe har manglet. Det viktigste er at det ikke ligger åpent tilgjengelig slik at noen kan bli fristet.

Har aldri opplevd å bli ranet, men har vært flere steder hvor jeg nærmest har regnet med at det ville skje. Har da gått uten kamera og med lite penger på meg, og prøvd å se minst mulig ut som noen som er verdt å rane. Det kan være lurt å bære med seg en lommebok med noen småsedler i, og ha kort eller større sedler gjemt et sted på kroppen (bh-en eller sokken for eksempel). Da har man noe å gi fra seg hvis man blir ranet, uten at det ødelegger for mye for en selv.

Skrevet

Jeg er alltid bekymret for å bli utsatt for tyveri når jeg er ute på reise (da spesielt i utlandet), men tar mine forhåndregler slik som brukeren over meg. Jeg gjemmer bort de mest verdifulle tingene jeg kan miste, og prøver så godt det lar seg gjøre å ikke se ut som en forvirret turist. Men, hvis jeg blir ranet så vet jeg at forsikringsselskapet kan dekke over det meste så det er ikke det verste som kan skje. Det verste er jo mer alvorlige hendelser slik som dødsfall eller at jeg eller andre i familien blir utsatt for alvorlig sykdom når vi er i utlandet.

Huff og huff, bank i bordet for at det ikke skjer til sommeren sier jeg bare! :rolleyes:

AnonymBruker
Skrevet

Som jente som backpacker er jeg jo alltids redd for å bli overfalt og voldtatt, men som regel er jeg ganske fryktløs. Tyveri og slikt engstet jeg meg for i begynnelsen, men etterhvert som jeg har lært meg forholdsreglene og tegnene har det roet seg.

Anonymous poster hash: ee369...f22
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bekymrer meg ofte over at barna skal bli syke vi er på tur. Det gjelder spesielt minstemann på 3 år. Har lest en del om at barn lettere blir syke og får infeksjoner, så vi er veldig påpasselig med hygiene når vi er ute på tur. Det siste jeg ønsker er at en av oss skal havne på sykehus og få en kjempe regning i postkassen!

Vi passer også på våre verdisaker, men er kanskje litt for godtroende mot hotellansatte? Hmm...

Noen som har opplevd liknende?

Skrevet (endret)

Selvsagt for å bli syk, men om man overnatter på hotell f.eks har jo de tlf til sykehus/lege :)

Også er det mye mer multiresistente bakterier i utlandet, så å bli innlagt på sykehus der ville ikke akkurat gjort at jeg slappet av :P Vet om flere som har blitt skadet når de har vært på tur i utlandet, og selve skaden har gått bra, men pga dårlig hygiene i sykehusene + mye smitte har de vært nødt til å bruke mye medisiner i ettertid.

Endret av strawberry
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist med små barn flere ganger og setter derfor forhåndsregler for å unngå både sykdom og tyveri ganske høyt at erfaring. Har derfor ikke så mange bekymringer før eg skal reise nå, men tidligere hendelser hvor jeg eller barna har blitt syke med og uten sykehus opphold er en stadig påminner når det planlegges ny familie tur :) Et lite tips til dere alle: les dere godt opp på steder hvor dere skal bo. Hvor er nærmeste sykehus o.l! Ganske smart! :laugh::danse:

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan jeg skal få plass til 90 vaskekluter

Anonymous poster hash: 7c754...ffc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bekymrer meg kun for at jeg skal glemme bankkortet eller passet hjemme. Er de to tingene med (pluss aller helst mobiltelefon) så ordner som regel det meste annet seg.

Anonymous poster hash: f1315...7a8
Skrevet

Jeg bekymrer meg ikke så mye over ting, for forsikringsselskapet dekker det meste hvis det skulle skje noe. Er selvfølgelig ikke så gøy da akkurat der og da, men så lenge det ikke står om liv så går ikke verden under. Forsikringsselskapet er jo her for en grunn!

Skrevet

:ler: Jeg bekymrer meg over alt. Liste fra siste ferie er:

• At flyet skal ramle ned (har mild flyskrekk)
  • Bedbugs
  • Tannpine (har aldri hatt det i hele mitt liv og har generelt sterke tenner, men tror likevel det vil inntreffe når jeg er på tur)
  • Blindtarmsbetennelse.
  • Hjerteinfarkt (hadde et lite anfall hjerteklapp i et par sekunder)
  • Slag. (Var litt svimmel).

Tror jeg hadde et par til, i tillegg til vanlig panikk for turistmage, men de har jeg glemt.

Heldigvis kjenner jeg meg selv godt og vet hvor flink jeg er både til å overdrive og bekymre meg unødig, så jeg trøstet meg med at: "Du merker det sikkert hvis det faktisk skjer."

Og så hadde jeg en fin ferie til tross for bekymringene ;) .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...