Gå til innhold

Gave til 3-åring?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gir man til en 3-åring som har alt?

Hun har nok leker, både morsomt og lærerikt, og alt utstyr og klær hun trenger.

Hun får også en opplevelse i gave i år. Men når man er 3 år, er jo det morsomme å åpne pakker, men i år er jeg helt blank på hva jeg skal kjøpe..

Anonymous poster hash: cae9e...ceb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Perler, play doh, smykkesett, uteleker, bøker, lydbøker...?

Skrevet

Hvis ungen har "alt" og poenget bare er å ha mange pakker å åpne så hadde jeg pakket inn småting, og så satt en god slump inn på sparekonto. Har en nevø på den alderen, og for han er småting som sprettballer, såpebobler, en morsom bok osv mer enn gøy nok. Ikke overvurder materialismen til en 3-åring, det er stort sett foreldrene som har skapt gavepresset i sitt eget hode. Har dere gitt henne en gøy opplevelse burde det være mer enn nok. :)

• Liker 2
Skrevet

Enig med Lillemini. Så små barn blir glade for det meste. Senest i dag lo treåringen min høyt og hjertelig da hun fikk ha på seg den utvaskede singleten med Hello Kitty på. :fnise: Det jeg prøver å få frem er at det ikke er så mye som skal til. En ball, en tegnebok, såpebobler osv. er supert.

Et annet tips kan være å kjøpe for eksempel tallerkener i melamin. Eldste fikk det som ''innflytningsgave'' da hun var 2,5 år, formet som en gris, og den blir brukt så og si hver dag. Storsuksess! Det samme med gøyale kopper, skåler og bestikk. Dette er ihvertfall noe jeg aldri har kommet på å kjøpe før vi fikk denne tallerkenen.

• Liker 1
Skrevet

Badelaken eller sengetøy med barnemotiv? Sånn passe morsomt å pakka opp, men blir mykje brukt. Eg har ønska badelaken til min snart 4-åring til jul og bursdag dei siste åra, men det er ingen som ser interessen for det, så eg trur eg kjøper det til han sjølv neste bursdag. ;)

Skrevet

Min fikk bl.a. gummistøvler, brannbil, sovepose, bok fra slekta, og bare noe småtteri fra oss. Hun blir like glad for modellkitt som for noe annet, så det behøver ikke å være dyrt. Utkledningsklær er stas. Og alle mulige hard-plastfigurer liker min, prinsesser og dyr og dinosauruser.

AnonymBruker
Skrevet

Hva gir man til en 3-åring som har alt?

Hun har nok leker, både morsomt og lærerikt, og alt utstyr og klær hun trenger.

Hun får også en opplevelse i gave i år. Men når man er 3 år, er jo det morsomme å åpne pakker, men i år er jeg helt blank på hva jeg skal kjøpe..

Anonymous poster hash: cae9e...ceb

Om det er din 3-åring så er lekebegrensning din oppgave. Sett tak på 10-20 leker (90 % nyttige) - alt annet ryker rett til innsamling/på loftet/selges på finn e.l. Vips så finnes det gaveideer i fleng og du har en roligere og mer velreflektert 3-åring.

Dersom det ikke er ditt barn så er en opplevelse mer enn nok - pakk inn biletten, et bilde av stedet eller en liten ting som er nyttig/representativ. (feks en plastgiraff om dere skal i dyrehagen, en kinobillett om dere skal på kino osv)

Anonymous poster hash: 7c8e6...441

• Liker 1
  • 11 måneder senere...
Skrevet

Noen andre tips? Jeg har liten erfaring med unger, men ønsker ikke å fylle opp huset deres med juggel som ikke blir brukt. Kanskje noe tegnebok-relatert er en god ide da det får aktivisert ungen og har en viss nytteverdi?

AnonymBruker
Skrevet

Jentungen fløy i taket av glede på treårsdagen i fjor da hun fikk matboks og drikkeflaske med Doktor McStuffins i gave.

Anonymous poster hash: 54a8a...c72

Skrevet

Noen andre tips? Jeg har liten erfaring med unger, men ønsker ikke å fylle opp huset deres med juggel som ikke blir brukt. Kanskje noe tegnebok-relatert er en god ide da det får aktivisert ungen og har en viss nytteverdi?

Plastelina.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med et sølvsmykke? Ikke sikkert hun blir kjempeglad, men det er i det minste noe som ikke havner i en krok.

Eller en uteleke som kan være gøy nå som det er vår? Kritt, bøtte, ball osv.

Anonymous poster hash: 8d3f5...68a
AnonymBruker
Skrevet

Klistremerkebok?

Anonymous poster hash: e8e84...1fb

AnonymBruker
Skrevet

Matboks og drikkeflaske, eller som noen sa over; tallerken og kopp, håndkle eller sengetøy. Det hadde jeg blitt glad for til vår lille.

Eller støtter jeg den om små gaver, å så kan du jo legge ved en konvolutt med penger ved siden av?

Anonymous poster hash: 56306...3c1

AnonymBruker
Skrevet

Hva med noe til rommet? Et bilde eller noe annet pynt.

Anonymous poster hash: 8d3f5...68a
AnonymBruker
Skrevet

Klisterbok er stor suksess i vårt hus. Holder henne aktivisert og super å ha med på turer med litt venting. Bøker få man oftest ikke for mye av heller, med mindre man har flere storesøsken over seg som også har fått masse masse bøker. Puslespill er også kjeklt, for de "brukes litt opp" når barna har lært seg puslespillet godt.

Anonymous poster hash: 361ec...3d9

AnonymBruker
Skrevet

Klistremerkebok, perler i kule farger (selvlysende er stas her), ett bilde av en filmplakat og to kinobilletter til filmen, matboks med kult motiv, lego, gatekritt, såpebobler... Masse å velge i.

Anonymous poster hash: ba56f...52f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...