AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #1 Skrevet 29. april 2014 Hva er det? Har fått innkallelse til det? Noen som vet hva det er? Og hva undersøkelsen går ut på? Har i lengre tid hatt plager med oppblåshet og hard avføring, samt følt at noe har trykket seg opp øverst i magen. Har tatt flere blodprøver, avføringsprøver osv.. men ikke funnet noe feil. Har tatt prøver av organene som lever, nyre og bukspyttkjertel også, uten å finne noe. Legen sa bare at det ikke var nødvendig med koloskopi eller gastroskopi pga ingen funn på blodprøver. Men kan man se på blodprøver at jeg har kreft? Kan man se det på avføringsprøver? Er redd jeg har magekreft men legen ville heller ikke sende meg på ultralyd siden jeg ikke var plaget med sure oppstøt. Anonymous poster hash: 35f5a...62b
MissPierce Skrevet 29. april 2014 #2 Skrevet 29. april 2014 Hva er det? Har fått innkallelse til det?Noen som vet hva det er? Og hva undersøkelsen går ut på? Har i lengre tid hatt plager med oppblåshet og hard avføring, samt følt at noe har trykket seg opp øverst i magen.Har tatt flere blodprøver, avføringsprøver osv.. men ikke funnet noe feil. Har tatt prøver av organene som lever, nyre og bukspyttkjertel også, uten å finne noe. Legen sa bare at det ikke var nødvendig med koloskopi eller gastroskopi pga ingen funn på blodprøver. Men kan man se på blodprøver at jeg har kreft? Kan man se det på avføringsprøver? Er redd jeg har magekreft men legen ville heller ikke sende meg på ultralyd siden jeg ikke var plaget med sure oppstøt. Anonymous poster hash: 35f5a...62b Har ikke tatt laktose pustetest, på den testen ble jeg stukket i fingeren hvert 30 min. Etter å ha drukket vann med mye laktose i først. Men har tatt cylose test for å sjekke for cøliaki, og den var det man kaller medium patent. Så da fikk jeg gastroskopi, og vevsprover av tarmtottene som viste cøliaki. Hadde mye av de samme symptomene du har...
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #3 Skrevet 30. april 2014 Så det jeg skal gjøre er å drikke dette og ta prøver av pusten etterpå? Anonymous poster hash: 35f5a...62b
MissPierce Skrevet 30. april 2014 #4 Skrevet 30. april 2014 Da jeg tok laktosebelastnings møtte jeg fastende fra kvelden før. t De startet med å ta blodprøve for å vite hva nivået var på før jeg drakk laktose vannet. Det fjøres ved ett stikk i fingeren. Så drikker man laktose vannet. Deretter tas det prøve av blodglukose ved 15, 30, 45, 60, 90 og 120 minutter ved stikk i fingeren. Jeg fikk mange flere stikk en dette, jeg fikk 15. Så ble litt øm i fingerene siden de bare brukte pekefinger, langefinger og ringefingeren. Pasientens kliniske tilstand må observeres da man kan bli dårlig i magen og få magesmerter. Anbefaler ikke offentlig transport hjem etterpå, for jeg ble ikke dårlig før i bilen på veien hjem. Å da ble jeg kjempe dårlig. Mamma måtte stoppe fordi jeg måtte kasteopp flere ganger. Diare fikk jeg heldigvis ikke før jeg kom hjem. Cylose pusteprøve går ut på det samme, men i stede for stikk i fingeren, puster mann inn i regensrør med ett sugerør. Før man drikker dette vannet så puster man i rør, så drikker man. Deretter puster man i rør hver 20 eller 30 min. Mener det tok 4 timer. Her ble jeg også dårøig først etterpå. Mens noen blir det underveis, og andre ikke i det hele tatt. Så vil tro du skal ta laktose og fruktose belastningstesten sånn som jeg tok cylose testen. Gikk helt greit å ta begge, men det er langtekkelig. Så musikk, blader og nettbrett er topp å ha med
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #5 Skrevet 30. april 2014 Da jeg tok laktosebelastnings møtte jeg fastende fra kvelden før. t De startet med å ta blodprøve for å vite hva nivået var på før jeg drakk laktose vannet. Det fjøres ved ett stikk i fingeren. Så drikker man laktose vannet. Deretter tas det prøve av blodglukose ved 15, 30, 45, 60, 90 og 120 minutter ved stikk i fingeren. Jeg fikk mange flere stikk en dette, jeg fikk 15. Så ble litt øm i fingerene siden de bare brukte pekefinger, langefinger og ringefingeren. Pasientens kliniske tilstand må observeres da man kan bli dårlig i magen og få magesmerter. Anbefaler ikke offentlig transport hjem etterpå, for jeg ble ikke dårlig før i bilen på veien hjem. Å da ble jeg kjempe dårlig. Mamma måtte stoppe fordi jeg måtte kasteopp flere ganger. Diare fikk jeg heldigvis ikke før jeg kom hjem. Cylose pusteprøve går ut på det samme, men i stede for stikk i fingeren, puster mann inn i regensrør med ett sugerør. Før man drikker dette vannet så puster man i rør, så drikker man. Deretter puster man i rør hver 20 eller 30 min. Mener det tok 4 timer. Her ble jeg også dårøig først etterpå. Mens noen blir det underveis, og andre ikke i det hele tatt. Så vil tro du skal ta laktose og fruktose belastningstesten sånn som jeg tok cylose testen. Gikk helt greit å ta begge, men det er langtekkelig. Så musikk, blader og nettbrett er topp å ha med Tuusen takk for svar Anonymous poster hash: 35f5a...62b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå