Gå til innhold

bacheloroppgave og kjærlighetssorg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skriver bacheloroppgave i sykepleie i disse dager. Det ble slutt mellom meg og kjæresten min for noen dager siden, og jeg har det veldig vondt, selv om dette var noe vi ble enige om. Jeg klarer ikke skrive noe, og den skal inn i slutten av mai. Jeg har null motivasjon og konsentrasjon og aner ikke hvordan dette skal gå. Jeg er så trist for at det ikke fungerer mellom oss og har slideshow i hodet mitt av alle minnene våre sammen.

Hva er minstekravene for å stå på en bacheloroppgave? Mitt mål er bare å stå nå. Noen som har tips?

Jeg skriver om bruk av reminisens i møte med mennesker med demens dersom det er av interesse.



Anonymous poster hash: 429a4...e59
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke la sorgen ta overhånd. Gi deg selv noen dagers pause. Gjør noe morsomt. Besøk venner, gå på kino, spring en tur, bak en kake. Snakk med noen. Bruk veilederen din eller f.eks. studentrådgiver/helsesøster o.l.

Bacheloroppgaven er viktig, du har helt sikkert jobbet godt med den fram til nå, og bruddet skal ikke få ødelegge innspurten. Lag den en plan og forhold deg til den. Tillat deg å tenke på minnene innimellom, lag deg en timeplan med plass til tenketid. Høres kanskje rart ut, men det bruker å funke. Det er noen uker til og så er du ferdig.

Lykke til!



Anonymous poster hash: 49e85...ca5
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal klare det <3

Anonymous poster hash: 6f3f7...f90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde akkurat det samme for noen år siden da jeg var i innspurten på min masteroppgave, og det eneste jeg tenkte da var at jeg IKKE skulle irritere meg resten av livet over at jeg fikk en dårlig karakter fordi jeg hadde kjærlighetssorg. Jeg vet at det kan høres harsh ut, men prøv å tenk at dine tre år med studier og bacheloroppgave fortjener et bedre utfall - og den dagen du står der med oppgaven og en god karakter så vil det føles så utrolig mye bedre enn om du lot følelsene ta overhånd og resultatet ble deretter.

Endret av Hecubaa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå du har sjansen til oppgaven, fokuser fokuser fokuser og jobb hardere med å legge følelsene til sidet. Følelsene løper ikke noe sted, du kan tenke masse på dette i juni. Vanligvis skriver man bare én bacheloroppgave, og det er nå du gjør dette.

Det viktigste er at oppgaven er fullstendig. Det er viktig å ikke ha argumenter som henger i løse lufta fordi du ikke tar deg tid til å bli ferdig med dem og ha en god konklusjon. Du skal ha alle deler av oppgaven med før du leverer, ikke jobbe masse med en interessant del av drøftingen/diskusjonen og så bare levere. Fullfør alle tankerekker og ha en rød tråd gjennom hele oppgaven. Den skal være enkelt lesbar. Samme hvor tungt stoff man skal skal det være lett for leseren (sensor) å se hva du har gjort, hvorfor du har gjort det og hva du har funnet ut. Sensoren på min masteroppgave la faktisk veldig stor vekt på "hvorfor", hvorfor valgte du dette emnet, hvorfor er det nyttig, hvorfor valgte du denne metoden, hvorfor er funnene dine interessante, osv.



Anonymous poster hash: b813a...592
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Seajewel

Har selv opplevd kjærlighetssorg som nesten tok knekken på min utdannelse. Stå i det, dette klarer du! Akkurat nå vil det føles vondt, men vil føles mye verre etterpå om du ikke la det arbeid du skulle ha lagt i det pga kjærlighetssorg...Kjærlighetssorg går over, tre års utdannelse er noe varig, som er bare ditt eget. Sats på deg selv nå, når en dør lukkes åpnes en ny... Stå i det, lønn deg selv etterpå med å kunne gjøre det du føler for da, reis vekk, unn deg noen gode opplevelser. Men nå må du unne deg selv å komme deg gjennom dette, ikke la tre års arbeid bli ødelagt av kjærlighetssorg uansett hvor vondt og invalidiserende det kan føles akkurat nå. Tenk på at det er en dag i morgen, og om du ikke satser fullt nå, vil du angre om et par måneder. Stå på, ta frem fighteren i deg! Lykke til, dette klarer du!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver bacheloroppgave i sykepleie i disse dager. Det ble slutt mellom meg og kjæresten min for noen dager siden, og jeg har det veldig vondt, selv om dette var noe vi ble enige om. Jeg klarer ikke skrive noe, og den skal inn i slutten av mai. Jeg har null motivasjon og konsentrasjon og aner ikke hvordan dette skal gå. Jeg er så trist for at det ikke fungerer mellom oss og har slideshow i hodet mitt av alle minnene våre sammen.

Hva er minstekravene for å stå på en bacheloroppgave? Mitt mål er bare å stå nå. Noen som har tips?

Jeg skriver om bruk av reminisens i møte med mennesker med demens dersom det er av interesse.

Anonymous poster hash: 429a4...e59

Hei,

ta kotakt med administrasjonen h*n som har ansvar for bachlor programmet. Spør om å få noen ukers utsettelse. Jeg fikk det på master nå pga dødsfall i familien. Du trenger mest sannsynlig ikke noe legatest eller noe, bare forklar situasjonen. Det viktigste er at du fullfører en god oppgave :) Kjærlighetssorgen er nok verst nå, og så vil det nok gå over. Så da kan et par uker være det du trenger!

Endret av Zilas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, alle sammen! Jeg er så fortvilet og lei.. Alt føles håpløst og jeg får ikke gjort noe.



Anonymous poster hash: 429a4...e59
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har selv opplevd kjærlighetssorg som nesten tok knekken på min utdannelse. Stå i det, dette klarer du! Akkurat nå vil det føles vondt, men vil føles mye verre etterpå om du ikke la det arbeid du skulle ha lagt i det pga kjærlighetssorg...Kjærlighetssorg går over, tre års utdannelse er noe varig, som er bare ditt eget. Sats på deg selv nå, når en dør lukkes åpnes en ny... Stå i det, lønn deg selv etterpå med å kunne gjøre det du føler for da, reis vekk, unn deg noen gode opplevelser. Men nå må du unne deg selv å komme deg gjennom dette, ikke la tre års arbeid bli ødelagt av kjærlighetssorg uansett hvor vondt og invalidiserende det kan føles akkurat nå. Tenk på at det er en dag i morgen, og om du ikke satser fullt nå, vil du angre om et par måneder. Stå på, ta frem fighteren i deg! Lykke til, dette klarer du!

Jeg er ikke TS, men siden du postet dette har jeg vært inne å lest det for motivasjon minst 3 ganger! Takk ❤️ Innlevering av bachelor i morgen, jeg kommer i mål!

Endret av Meij
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...