AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #1 Skrevet 29. april 2014 på de fleste klinikker har de en regel om at hvis du har hatt / har spiseforstyrrelser så får du ikke lov å ta silikon. jeg tok silikon i fjor og løy da på spørsmålet om jeg hadde hatt spiseforstyrrelser. nå merker jeg at jeg den er på vei tilbake og behovet for å sulte seg kommer. men lurer på: hvorfor kan man ikke ta silikon hvis man har (hatt) spiseforstyrrelser? hvis jeg sulter meg nå kommer silikonet til å bli ødelagt da? noen med erfaring? ber ikke om sultetips bare så det er sagt, men om noen som har sultet seg mens de hadde silikon og kan fortelle hva slags effekt det hadde på silikonet... Anonymous poster hash: eb8d1...2cb
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #3 Skrevet 29. april 2014 Hm, kanskje silikonen blir mer tydelig?? hvordan da tenker du på? sånn at man ser omrisset av implantatene? Anonymous poster hash: eb8d1...2cb
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #4 Skrevet 29. april 2014 Det er flere grunner. Nr 1 er ditt generelle forhold til kropp. De vil vite at du vet hva inngrepet betyr og at det ikke er en "quick fix" for et dårlig selvbilde. Derfor skal klienter ikke ha spiseforstyrrelser på samme måte som at de ikke skal gå på antidepressiva (medisinering er det ekstremt viktig at man informerer om ettersom det er komplikasjoner ift. anestesi). Nr 2 er at når du får lagt inn silikon er det tilpasset kroppen du har. Nettopp derfor skal man ha sin idealvekt/sitt slankeste når man tar inngrepet - dersom man senere går ned i vekt blir ikke resultatet pent (brystene dine vil se sprengte ut, som en tennisball i en sokk). Anonymous poster hash: 3e892...49d
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #5 Skrevet 29. april 2014 ^Meg over. Du skal ikke lyve for legen. Da har du deg selv å takke. Anonymous poster hash: 3e892...49d
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #6 Skrevet 29. april 2014 dersom man senere går ned i vekt blir ikke resultatet pent (brystene dine vil se sprengte ut, som en tennisball i en sokk). Anonymous poster hash: 3e892...49d men hvis man var tynn når man tok silikon og så har gått opp noen kilo i ettertid og så plutselig begynner å slanke seg for å gå ned til den vekten man var på når man tok silikon da? da går det vel greit eller? Anonymous poster hash: eb8d1...2cb
Gjest Evans Skrevet 29. april 2014 #7 Skrevet 29. april 2014 Når du får silikon gjøres det jo et kirurgisk inngrep i kroppen din. Det er ikke uten fare for komplikasjoner. Har du sf er det større sannsynlighet for at det blir komplikasjoner, ettersom kroppen ikke er frisk. Regner med at det er derfor. Vet ikke om det vil "skje" noe etterpå, men puppene dine vil jo bli mindre hvis du blir tynnere og det kan kanskje skape problemer? Jeg vet ikke, men hold deg frisk! det er det beste
AnonymBruker Skrevet 29. april 2014 #8 Skrevet 29. april 2014 men hvis man var tynn når man tok silikon og så har gått opp noen kilo i ettertid og så plutselig begynner å slanke seg for å gå ned til den vekten man var på når man tok silikon da? da går det vel greit eller? Anonymous poster hash: eb8d1...2cb Ja, som regel, hvis du uansett ikke er så tynn at kirurgi er skadelig i seg selv. Rent utseendemessig vil implantatene bli tilpasset vekten du har når du tar inngrepet. Men det rent visuelle er ikke det viktigste her. Kirurgi betyr risiko, og det er kvinner som har fått hjerteinfarkt og omkommet på operasjonsbordet. Spiseforstyrrelser betyr at kroppen er sårbar og kirurgi er en påkjenning. Dette er ikke noe man skjuler for legen. Anonymous poster hash: 3e892...49d
Madelene B Skrevet 29. april 2014 #9 Skrevet 29. april 2014 hvordan da tenker du på? sånn at man ser omrisset av implantatene? Anonymous poster hash: eb8d1...2cb Slik ja. :SS
listefyll Skrevet 29. april 2014 #10 Skrevet 29. april 2014 Har du vært i behandling? I så fall anbefaler jeg deg å ta kontakt med stedet igjen. Hvis ikke, snakk med fastlegen din slik at du får hjelp tidlig. Ønsker deg alt godt videre. Hva du gjorde ovenfor klinikken spiller ingen rolle nå. Det viktigste er at du innser at du har det vanskelig og får hjelp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå