Gjest ruskie Skrevet 10. juni 2004 #1 Skrevet 10. juni 2004 hei! Jeg snakket med en gutt her forleden om mensen, og vi kom da innpå det med at venninner eller jenter som er mye sammen har mensen samtidig... Vi lurer litt på om det bare er tilfeldig eller om det faktisk er en grunn til det.... Noen som vet?? Klem
Arkana Skrevet 10. juni 2004 #2 Skrevet 10. juni 2004 Ja, det stemmer det. Har lest flere undersøkelser som viser at kvinner som bor sammen etterhvert får mensen omtrent på samme tid, hadde et eller annet med hormoner, lukt og slikt å gjøre.
Gjest Gjesta Skrevet 10. juni 2004 #3 Skrevet 10. juni 2004 Har også lest dette...Kan sikkert stemme for noen,...men det stemte hvertfall ikke når jeg og to venninner bodde sammen.... Clea
SunAndMoon Skrevet 10. juni 2004 #4 Skrevet 10. juni 2004 Det stemmer sånn halveis, tror jeg. jo..faktisk.. jeg bodde sammen med en annen jente på folkehøyskolen, og etterhvert så fikk vi mensen omtrent samtidig - ofte samme dagen! Det var også slik når jeg bodde hjemme hos moren min (nå bor jeg alene), da fikk vi ofte mensen samtidig.. Men som Clea sa; det er ikke alltid det stemmer for alle/noen. Men det er kanskje vanlig at to jenter som deler rom får mensen enn 3? hm.. ikke vet jeg! Hehe
Dru Skrevet 10. juni 2004 #5 Skrevet 10. juni 2004 Det er skikkelig rart, det der. Hun ene jeg bor sammen med og jeg er som synkroniserte klokker.. Problemet kom da jeg sluttet på p-pillen, og begynte å justere meg inn på hennes syklus... Det førte til pms i ca 5 måneder sammenhengende for meg. Skikkelig plagsomt! Og jeg er kanskje ikke en drøm å bo sammen med fra før av
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #6 Skrevet 13. november 2008 Dette er i følge psykologien/medisinen et fenomen.
Avalon Skrevet 13. november 2008 #7 Skrevet 13. november 2008 Stemmer også for meg og hun jeg bor med. Vi er ikke synkroniserte akkurat nå da min syklus har blitt endret pga p-piller som gidde meg 3-4ukers blødninger.
Gjest Heloise Skrevet 13. november 2008 #8 Skrevet 13. november 2008 Stemte med meg og mine venninner før, da vi møttes hevr dag Alltid samtidig... Merkelig egentlig.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #9 Skrevet 13. november 2008 Stemte med meg og mine venninner før, da vi møttes hevr dag Alltid samtidig... Merkelig egentlig. Synes det er mer merkelig å alltid vite nøyaktig når ens venninner har mensen, jeg. Mulig jeg er rar her som aldri har følt for å annonsere det
Gjest Heloise Skrevet 14. november 2008 #10 Skrevet 14. november 2008 Synes det er mer merkelig å alltid vite nøyaktig når ens venninner har mensen, jeg. Mulig jeg er rar her som aldri har følt for å annonsere det Ble bare sånn, noen ganger kommer man inn på temaer der man tilfeldigvis "annonserer" det. Kanskje det bare er det at jeg ikke har sjenerte venner
angeleyes Skrevet 14. november 2008 #11 Skrevet 14. november 2008 Synes det er mer merkelig å alltid vite nøyaktig når ens venninner har mensen, jeg. Mulig jeg er rar her som aldri har følt for å annonsere det Jeg pleier ikke å annonsere det jeg heller, men det hender jeg/venninner sier det hvis det faller seg sånn. Det kan f. eks. være hvis man har menssmerter eller noe slikt. Synes det ikke er så unaturlig å si det til venninner man er så mye sammen med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå