Gå til innhold

Humørsvingninger dreper meg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den siste mnd har jeg vært sikkelig deprimert, forrige gang jeg hadde en slik periode var i februar men da gikk den fortere over. Så det går vel i et mønster her. Virker som begge gangene har vært rett før ferie, så kanskje jeg presser meg litt mye på skolen. Men i disse periodene har jeg også dårlige dager (Men ikke så dårlige at jeg gjør destruktive handlinger), klarer å overkomme de dagene på andre måter. Det kan også være så ille at det faktisk svinger i løpet av en dag. I kveld er jeg sikkelig deppa, og har nettopp våknet opp etter å ha sovet siden jeg var så tappet for energi. Det går jo ut over det meste. Denne langhelgen skal jeg egentlig pugge matte siden vi snart har heldagsprøve og jeg er så dårlig i matte. Vet ikke om jeg klarer det nå :/ håper jeg våkner opp med livsglede igjen i morgen (for ja, det kan faktisk skje)..... men jeg blir gal av dette og det er så fryktelig slitsomt å ha det slik.. jeg vet aldri hvor jeg har meg selv, plutselig er jeg bånn, plutselig er jeg på toppen...

Har lenge tenkt at jeg kan være bipolar (eller mansik, som det het den gangen jeg trodde det), men jeg aner ikke.. jeg hadde nok fortsatt meg (og de rundt meg) bedre om jeg hadde en diagnose på det.. humørsvinger har vi jo alle, men mine er helt ekstreme.. går til utredning, men har igrunn gjort det i alle år hos psykolog, og er liksom ingen som har klart og fastsette en diagnose.

Noen som kjenner seg igjen eller vet hva det "kan være" ?

Anonymous poster hash: f9459...fa6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan forresten legge til at jeg har vært psykisk syk siden jeg var 13 eller noe. Humøret mitt har vært slikt i flere år nå...

AnonymBruker
Skrevet

Bipolar er mye større svingniger enn dette. Ikke uvanlig å være sliten og deppa i eksamensperioder, man går rundt med mye stress i kroppen. Føler det samme. Går du på vgs? Ta en prat med helsesøster på skole eller ungdomshelsestasjon.

Anonymous poster hash: 7f130...b7b
AnonymBruker
Skrevet

Bipolar er mye større svingniger enn dette. Ikke uvanlig å være sliten og deppa i eksamensperioder, man går rundt med mye stress i kroppen. Føler det samme. Går du på vgs? Ta en prat med helsesøster på skole eller ungdomshelsestasjon.

Anonymous poster hash: 7f130...b7b

Haha, dette er nok ikke eksamensstress.

Skrevet (endret)

Det kan være at du er bipolar 2. Da er det helt normalt å ha humørsvingninger innen samme dag. Selv i perioder hvor man er deprimert, kan man plutselig føle oppstemthet noen timer. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, du høres ung ut med tanke på skolesituasjonen din. Jeg vil anbefale deg å snakke med fastlegen din, evt ta med en av foreldrene dine på en samtale hos legen. Et SSRI- preparat fungerer ofte greit ved bipolar 2. Enkelte må bruke Lithium for å få en stemningsstabiliserende effekt.

Endret av maria b
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om du er i puberteten.

Anonymous poster hash: 592b5...7de
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om du er i puberteten.

Anonymous poster hash: 592b5...7de

Sen i utviklingen da, siden jeg er 24 år og fikk mensen for 10 år siden.

Skrevet

Ikke gi deg før du får seriøs hjelp. Alle fortjener et godt liv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...