AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #1 Skrevet 28. april 2014 Jeg har noen små hemmorrider, men jeg tror jeg trenger jerntilskudd. Jeg har gått på det for mange år siden, og da fikk jeg helt svart og steinhard avføring, så tør ikke å få det igjen nå som jeg har hemmorrioder. Noen som vet om noen midlere? Eller om man kan bruke det i det hele tatt når man har mitt problem. Lurer også på om man MÅ til lege for å få beskjed om å ta jerntilskudd. Er ganske trøtt, mister mye hår, sprø negler, spiser lite kjøtt, så er ganske sikker på at det er jern jeg trenger. Er det lurt å bare bestemme seg for det selv? Jern er vel vannløselig? Anonymous poster hash: 418c4...09d
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #2 Skrevet 28. april 2014 Hva med alternativ kilde til jern? Som grønnsaker og kjøtt? Anonymous poster hash: 96e8c...3de 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #3 Skrevet 28. april 2014 Hva med alternativ kilde til jern? Som grønnsaker og kjøtt? Anonymous poster hash: 96e8c...3de Jeg prøver å spise variert, men føler ikke det er nok. Vil ha opp jernnivået litt kjapt med tilskudd. Anonymous poster hash: 418c4...09d
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #4 Skrevet 28. april 2014 Hemjern/hemofer. Anonymous poster hash: c9af8...094
Britt Banditt Skrevet 28. april 2014 #5 Skrevet 28. april 2014 Hvis du ikke trenger jern så kan det være farlig å ta det, derfor skal man ikke gjøre det uten å ha fått påvist jernmangel..
skruf Skrevet 28. april 2014 #6 Skrevet 28. april 2014 (endret) Du bør ikke begynne med jerntilskudd før du har sjekket blodprosenten din hos lege. Kan forsåvidt anbefale et flytende vitamintilskudd som heter Floradix, det har jeg selv og flere jeg kjenner god erfaring med i perioder der kroppen hangler litt og en er trøtt og slapp., og blodprøver viser litt lav HB. Får kjøpt det på apotek, helsekost og i endel dagligvarebutikker. http://www.apotek1.no/produkter/floradix-formula-250ml-882167p Jern er ikke vannløselig, tar du for mye jern så kan du bli forgiftet. Endret 28. april 2014 av Pomperipossa
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #7 Skrevet 28. april 2014 Jeg prøver å spise variert, men føler ikke det er nok. Vil ha opp jernnivået litt kjapt med tilskudd. Anonymous poster hash: 418c4...09d Å gå for grønnsaker er uansett sunnere. I tillegg vil det mest sannsynlig få bukt med hemoroidene også (fiberrik kost er den beste "behandling" mot hemoroider, som skyldes dårlig kost). Du kan starte lavterskel med å juice en kilo grønt pr dag (i tillegg til vanlig grønnsaker i kosten) en måned og se om det ikke hjelper.Anonymous poster hash: 4cbc6...4de
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #8 Skrevet 28. april 2014 Jern skal du ikke ta om du ikke trenger det, som det blir sagt over her. Jernforgiftning er farlig. Så det er lurt å få tatt en blodprøve hos legen. Men om du faktisk trenger å bygge opp jernlagerene dine så må du ty til 100 mg om dagen, type Duroferon. Den er ikke mild mot magen, men bygger opp. Om du bare trenger og vedlikeholde så holder det med Hemojern, Floradix ol. Anonymous poster hash: 03b7d...fad
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #9 Skrevet 28. april 2014 Ok, visste ikke at det var farlig med jern... Gjelder det andre vitamintilskudd også? Jeg tar SanaSol og Udo's Choice (omega fettsyrer) hver dag. Jeg tenkte å starte med noen vitamintabletter i tillegg, for sikkerhetsskyld, men da må man vel testes først? Jeg sliter så med å miste hår (er jente), dårlig hud og sprø negler, så føler at jeg trenger noe. Anonymous poster hash: 418c4...09d
skruf Skrevet 28. april 2014 #10 Skrevet 28. april 2014 Du kan ta tilskudd av vitamin B for hud, negler og hår. Selv bruker jeg suplex-B som jeg kjøper på helsekost. Vitamin B og C er vannløselige vitaminer, så et overskudd skylles ut. Vitamin A, D, E og K derimot er fettløselige vitaminer og de bør du ikke ta for mye av.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #11 Skrevet 28. april 2014 Du kan ta tilskudd av vitamin B for hud, negler og hår. Selv bruker jeg suplex-B som jeg kjøper på helsekost. Vitamin B og C er vannløselige vitaminer, så et overskudd skylles ut. Vitamin A, D, E og K derimot er fettløselige vitaminer og de bør du ikke ta for mye av. http://www.vita.no/suplex_b?gclid=CLOd16nqg74CFaPOcgodkbMAVQ Er det denne du tar? Tror jeg skal begynne på den Anonymous poster hash: 418c4...09d
skruf Skrevet 28. april 2014 #12 Skrevet 28. april 2014 http://www.vita.no/suplex_b?gclid=CLOd16nqg74CFaPOcgodkbMAVQ Er det denne du tar? Tror jeg skal begynne på den Anonymous poster hash: 418c4...09d Denne ja:)
Sunshine Skrevet 28. april 2014 #13 Skrevet 28. april 2014 (endret) Selv om det er mer jern i tabletter tar kroppen opp jern fra Floradix mye lettere pga urteblandingen. Drikk den og skyll ned med juice så bedrer du jernopptaket. Jeg blir også hard i magen av jern, og Hemofer er helt krise. Jeg ble tipset om at Niferex skulle være mye bedre for de som blir hard i magen, men dessverre blir jeg like hard i magen av den... Kanskje det er noe for deg? (Men husk å sjekke om du trenger jern først) Endret 28. april 2014 av Sunshine
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #14 Skrevet 30. april 2014 Du kan ta tilskudd av vitamin B for hud, negler og hår. Selv bruker jeg suplex-B som jeg kjøper på helsekost. Vitamin B og C er vannløselige vitaminer, så et overskudd skylles ut. Vitamin A, D, E og K derimot er fettløselige vitaminer og de bør du ikke ta for mye av. Heihei Jeg har nå kjøpt denne subplex-B, men kan jeg spørre deg hvor mange du tar? Det står at anbefalt dose er 3 tabletter om dagen. Tar du alle samtidig? ts Anonymous poster hash: 418c4...09d
skruf Skrevet 1. mai 2014 #15 Skrevet 1. mai 2014 Heihei Jeg har nå kjøpt denne subplex-B, men kan jeg spørre deg hvor mange du tar? Det står at anbefalt dose er 3 tabletter om dagen. Tar du alle samtidig? ts Anonymous poster hash: 418c4...09d Jeg tar 3stk samtidig ja:) Merket stor forskjell ganske kort tid etter at jeg startet med de. Neglene er mye sterkere og knekker ikke, samt håret har vokst kjappere:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå