AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #1 Skrevet 28. april 2014 i fjor sommer, så trekte jeg to av mine visdomstenner. og ja. jeg er sikker på at begge to ble trukket. så angst som jeg har for tannlege. så husker jeg hvor mange tenner som ble trukket i grunnen. husker hele settingen veldig godt. det var begge visdomstennene oppe. men det jeg ikke skjønner nå, er at jeg nylig har fått en tann oppe, på ene siden hvor visdomstanna ble trukket. jeg har kjent alle steder, både oppe og nede. og nede er de begge to fortsatt, uten noen plager. på høyreside oppe er det ingen tann, akkurat som det skal være. men på venstreside, så kjente jeg noe smerter en dag for et par uker siden. akkurat som det skulle til å komme en ny tann. så i dag, så kjenner jeg med tunga, og sannelig, der er det en halvt utvokst tann. er dette mulig? kan en få tilbake visdomstann som er trukket fra før? hjelp. nå kjente jeg at jeg ble litt bekymret her. håper noen kan gi meg svar på dette. vel og merke så plager ikke tanna meg noe. så ikke vits å løpe til tannlegen. men jeg skjønner det bare ikke. Anonymous poster hash: 5d8a4...8a4
Rinta90 Skrevet 28. april 2014 #2 Skrevet 28. april 2014 Kan være en veeeeldig sen tolvårsjeksel? Ring tannlegen og få en sjekk. Og, jeg føler med deg, er uberredd for tannlegen. Lykke til!
Blackbird Skrevet 28. april 2014 #3 Skrevet 28. april 2014 Noen få ganger har man flere tenner enn man "skal" ha, uten at det trenger bety noe spesielt. Leste om en som hadde to sett med melketenner (!) Eller det har vært trangt "oppi der" før, så feks den 12års-jekselen ikke har fått plass før visdomstennene ble fjernet..(?) Noen ganger kan man også ha "splinter" eller tannfragmenter som kan komme som en liten tann. Dette har jeg hatt selv. Den kom ut over ene "hjørnefremtanna" og var sår og vond. Den ble fjernet. Hvis du ikke har smerter eller problemer med den så hadde jeg ikke brydd meg..
AnonymBruker Skrevet 28. april 2014 #4 Skrevet 28. april 2014 hmm. ja. kanskje. kjennes ihvertfall akkurat ut som en tann. men trur ikke jeg gidder å bry meg veldig om den. ettersom det ikke gjør vondt. jeg ble bare veldig forvirret. men ja. kan jo være at det er 12-års jekselen eller noe. ikke vet jeg. så lenge den ikke blir ekstrem vondt, så kommer jeg heller aldri til å finne det ut. men det går fint. måtte bare høre om noen hadde hørt om noe slikt. takk for svar TS Anonymous poster hash: a87f3...da5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå