piapetrine Skrevet 28. april 2014 #1 Skrevet 28. april 2014 Hagen vår har bare et tynt lag jord oppå fyllmassen, og det blåser mye her. Vi må mao. plante noe som tåler litt tørke? Det er veldig gode solforhold her (noe som vel gjør det enda tørrere hehe ) Jeg har lyst på litt romantiske blomster, gjerne type nelliker, og peoner, men usikker på om det tåler vind. Jeg har ikke mulighet til å binde de opp, da bedene står fritt, dvs ikke inntil gjerder, husvegger, berg el. Noen som som har forslag til litt romantiske blomster som kan tåle litt tørre forhold som beskrevet her?
absinthia Skrevet 28. april 2014 #2 Skrevet 28. april 2014 Jeg ville nok satset på typiske stauder for steinbed om jeg hadde slike forhold. Kanskje du kan fylle på med skikkelig med jord enkelte plasser slik at du får mulighet til å plante peoner og noe annet der og ha steinbedsplanter de andre stedene? Du kan lage deg opphøyde bed enkelte steder, der du vil ha større jorddybde. Her er et alternativ: http://www.spirea.no/2012/08/03/opphoyd-bed-pa-1-2-3-med-torvblokker/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå