Gå til innhold

Novemberbaby


Nutters

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Venninna mi sier at hun googlet kinesisk babyhoroskop. Prøv det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, tusen takk! :blomst: Så i følge den beregningen så blir det altså jente :lillesky: Hmmmm...

12+2 i dag, og i dag hørte jeg hjertelyden for aller første gang! :rodmer: Føler meg litt forelsket egentlig. Ting begynner å gå opp for meg, magen har såvidt poppet litt og jeg har fortalt venninnegjengen :hjerte: Alt er bare helt herlig akkurat nå altså.

Dog synes jeg det er litt tidlig for magen å komme?! Er tydelig at det er bebis og ikke luft, for jeg var veldig oppblåst fra uke 6-9 egentlig, så merker godt forskjell. Får ikke til å "suge" inn magen fra navelen og ned. Det bare buler uansett :fnise: Herlig med preggismage, men er det normalt? :roll: De få venninnene mine som har vært gravide, har liksom klaget over at magen ikke ville vise seg før type uke 17-18... Merkes at bebis er heelt nederst da, og det bare er tarmer og innmat ( :sjenert:) som er flyttet litt opp og har det trangere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg følger den tidlige UL er jg 12+4 i dag, og min mage er helt tydelig begynt å komme. Klarer heller ikke å suge inn magen eller stramme magemusklene slik at magen blir flat. Vi er alle forskjellige, ordentlig bebismage kommer vel ikke før i uke 16-17, men det er mange som merker forskjelø fra uke 12 og utover... ♡

deilig med hjertelyd, kjenner igjen forelsketfølelsen, den er deilig ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg følger den tidlige UL er jg 12+4 i dag, og min mage er helt tydelig begynt å komme. Klarer heller ikke å suge inn magen eller stramme magemusklene slik at magen blir flat. Vi er alle forskjellige, ordentlig bebismage kommer vel ikke før i uke 16-17, men det er mange som merker forskjelø fra uke 12 og utover... ♡

deilig med hjertelyd, kjenner igjen forelsketfølelsen, den er deilig ♡

Så bra at det ikke bare er meg, da er jeg jo ikke totalt unormal :fnise: Det er så koselig :gravid:

Ja, går bare rundt og smiler om dagen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her, bortsett fra at jeg annenhverdag er svimmel og kvalm, setter en liten sperre for moroa gitt. Men jeg er veeeldig glad og går gjerne og er svimmel og kvalm frem til lille kommer. Det er lille verdt ♡

....selvom jeg seff ønsker at jeg skal være en energisk struttende gravid dame som trener og hjelper mannen med opppussing av huset vi flytter inn i ila sommern :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Samme her, bortsett fra at jeg annenhverdag er svimmel og kvalm, setter en liten sperre for moroa gitt. Men jeg er veeeldig glad og går gjerne og er svimmel og kvalm frem til lille kommer. Det er lille verdt ♡

....selvom jeg seff ønsker at jeg skal være en energisk struttende gravid dame som trener og hjelper mannen med opppussing av huset vi flytter inn i ila sommern :-)

Huff, håper formen bedrer seg snart da :hug: Ja, er nok verdt det :biggrin: Hehe, helt i begynnelsen så følte jeg meg som den energiske struttende gravide, som greide holde følge på jobb, skolen og treningen! Nå er det vel snart tre uker siden jeg trente sist... :plystre: Finner bare ikke energien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+4 i dag, og sitter på skolen i skrivende øyeblikk. Har vært litt mye i det siste, for i tillegg til å nærme seg eksamensperiode har jeg vært forkjøla i sikkert 2 uker nå, og er møkklei :bond:

Litt deppa siden jeg måtte flytte OUL en uke senere (en uke er mye når man venter :glare:), men det ordner seg vel. Er jo fortsatt bare litt over en måned til, og den måneden er fylt til randen med eksamener :rolleyes: Gleder meg enormt til å være ferdig med siste eksamen, og kunne se frem til en hel sommer med masse jobbing :biggrin: "Bare" jobb er så deilig, null tidspress, null prestasjoner, du bare kommer på jobb, gjør det du skal og drar hjem! I tillegg er jeg faktisk ferdig med jobben i det jeg drar hjem, og kan tenke på heeelt andre ting. Dette er en etterlengtet sommerjobbeferie kjenner jeg :fnise:.

Iallfall vil jeg tro jeg blir mer aktiv her etter endt eksamen! Akkurat nå er det mye språkhistorie, grammatikk/fonetikk, litterære begreper og analyser som surrer rundt i hodet :bond: Forbigående, håper jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Wowski, lenge siden jeg har vært innom her! Har vært fullt eksamenskjør siden starten av mai, i tillegg til at jeg har vært nødt til å ta litt ekstravakter på jobb. Dumme lånekassen som ikke betaler ut stipend i juni :sur: Halve juni og over det består jo av skole... MEN, i morgen har jeg siste eksamen, og tar sommerferie :bolledeig:.

Over til babyupdates, så kjente jeg bevegelser sist lørdag, altså 7. juni, da jeg var 17+2 :rodmer: Kjente antydninger dagen etter, men har ikke kjent noe siden. Synes verken det kjentes ut som fiskehaler eller sommerfugler, men som nettopp det det var, en baby som bevegde seg. Dog en merkelig følelse, og ikke noen kraftige saker. Ellers så vokser magen godt, og har hittil lagt på meg 5,9 kg.. la vel egentlig på meg 5 kilo de første 12 ukene eller noe sånt, så har det stoppet litt opp igjen. OUL nærmer seg også med stormskritt, er bare 1,5 uke igjen til vi får se lillegull :rodmer: Veldig spent på om de kan se kjønnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wowski, lenge siden jeg har vært innom her! Har vært fullt eksamenskjør siden starten av mai, i tillegg til at jeg har vært nødt til å ta litt ekstravakter på jobb. Dumme lånekassen som ikke betaler ut stipend i juni :sur: Halve juni og over det består jo av skole... MEN, i morgen har jeg siste eksamen, og tar sommerferie :bolledeig:.

Over til babyupdates, så kjente jeg bevegelser sist lørdag, altså 7. juni, da jeg var 17+2 :rodmer: Kjente antydninger dagen etter, men har ikke kjent noe siden. Synes verken det kjentes ut som fiskehaler eller sommerfugler, men som nettopp det det var, en baby som bevegde seg. Dog en merkelig følelse, og ikke noen kraftige saker. Ellers så vokser magen godt, og har hittil lagt på meg 5,9 kg.. la vel egentlig på meg 5 kilo de første 12 ukene eller noe sånt, så har det stoppet litt opp igjen. OUL nærmer seg også med stormskritt, er bare 1,5 uke igjen til vi får se lillegull :rodmer: Veldig spent på om de kan se kjønnet!

Kjenner liv jeg også, og magen tuter litt ut nå. Det er koselig :-)

Jeg kjenner liv som små stikk og andre rare bevegelser inni der. Men jeg bare vet det er lille som beveger seg. Skjønner meg heller ikke på sommerfugler eller fiskehalegreia..haha.. :fnise:

Har OUL 23. juni...gleeeder meg :blomst:

Har det gått bra med eksamnene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner liv jeg også, og magen tuter litt ut nå. Det er koselig :-)

Jeg kjenner liv som små stikk og andre rare bevegelser inni der. Men jeg bare vet det er lille som beveger seg. Skjønner meg heller ikke på sommerfugler eller fiskehalegreia..haha.. :fnise:

Har OUL 23. juni...gleeeder meg :blomst:

Har det gått bra med eksamnene?

Jaa, det er såååå koselig :rodmer: Noen ganger synes jeg også jeg kan kjenne hvor baby ligger.. Vet ikke om det er det, men kjennes liksom slik ut, for det blir ekstra press på den plassen, og plutselig kan det forsvinne/forflytte seg. Merkelige saker ass :fnise:

Har du hatt noen ultralyder tidligere, eller er det aller første? Blir utrolig spennende :biggrin:

Ja, har gått bra. I allfall de jeg har fått svar på:-) Åpnet med A på aller første eksamen, så da kunne det jo ikke gå bedre :fnise: Merker at jeg har tatt ferie allerede, for jeg får ikke hodet med meg når jeg skal lese til i morgen. Satser på ståkarakter da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, det er såååå koselig :rodmer: Noen ganger synes jeg også jeg kan kjenne hvor baby ligger.. Vet ikke om det er det, men kjennes liksom slik ut, for det blir ekstra press på den plassen, og plutselig kan det forsvinne/forflytte seg. Merkelige saker ass :fnise:

Har du hatt noen ultralyder tidligere, eller er det aller første? Blir utrolig spennende :biggrin:

Ja, har gått bra. I allfall de jeg har fått svar på:-) Åpnet med A på aller første eksamen, så da kunne det jo ikke gå bedre :fnise: Merker at jeg har tatt ferie allerede, for jeg får ikke hodet med meg når jeg skal lese til i morgen. Satser på ståkarakter da!

Jeg var på en ultralyd 28.mai, fordi jordmora mi mente jeg hadde fått så stor og hard mage, så tidlig, så hun ville sikre seg at jeg fikk UL i tide. Men det viste seg at morkaka og lille lå sånn at magen ble fort en liten kule og hard, så jeg var bare 16 uker da jeg var der. Så da fikk jeg ny ultralyd 23. juni. Derfor vet jeg jo at det er en levende liten krabat inni der og at alt tilsynelatende er bra. Men det er jo fint med en bonusUL på statens regning :fnise:

Wow, en A ja :danse: Da kan du ikke klage! Jeg tror du fikser det fint i mårra også! Men trodde du sa du var ferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FOR noen deilige dager! Er så fantastisk å være ferdig med alle eksamener. De siste dagene har jeg bare gjort ting jeg liker, koset masse med hestelurven og fått arbeidet masse med bakkearbeid siden jeg ikke rir mer nå. Verdens fineste hest altså :rodmer:

Så har jeg også vært på skattejakt på låven her, og funnet litt planker og et vindu jeg vil pusse opp og bruke inne! Redebygging er visst fokus nummer 1 nå, og hvis jeg kan gjøre det uten å bruke et øre er jo det perfekt :fnise:

Endret av Nutters
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på en ultralyd 28.mai, fordi jordmora mi mente jeg hadde fått så stor og hard mage, så tidlig, så hun ville sikre seg at jeg fikk UL i tide. Men det viste seg at morkaka og lille lå sånn at magen ble fort en liten kule og hard, så jeg var bare 16 uker da jeg var der. Så da fikk jeg ny ultralyd 23. juni. Derfor vet jeg jo at det er en levende liten krabat inni der og at alt tilsynelatende er bra. Men det er jo fint med en bonusUL på statens regning :fnise:

Wow, en A ja :danse: Da kan du ikke klage! Jeg tror du fikser det fint i mårra også! Men trodde du sa du var ferdig?

Aldri feil med bonusUL :biggrin:

Nei, kan absolutt ikke klage :-) NÅ er jeg ferdig, og følelsen er helt amazing!! SOMMERFERIE :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...