Gå til innhold

Bilkjøring 1 åring

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Vi har en 13 måneder gammel gutt som hater bilkjøring. Han har alltid vært vanskelig i bil og blir mye hyl og skrik. Han roer seg om jeg sitter baki eller han kan se meg i speilet på nakkestøtten, men når vi er alene er det katastrofe. Vi bor også slik til at bilkjøring er helt nødvendig i 20-30 min for å komme noe sted. Jeg begynner å lure på om det er fordi han ikke ser oss / fremover at han er slik. Fikk nytt sete hvor han kom rettere opp, men hjalp ikke mye. Når er det mulig å prøve å snu han? Evt hvilke sete er da å anbefale?? Jeg vet det er anbefalt å sitte bakover til 4 år, men er så vanskelig når det bare er hyl. Han begynner med en eneste gang når vi setter han i sete og når vi har vært i butikk og nærmer oss bilen setter han i gang igjen...

Anonymous poster hash: 9ee6d...7fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går det an å slå av airbag i passasjersetet foran og sette ham bakovervend der? Da vil ha jo se deg når dere er 2 i bilen.

Skrevet (endret)

Har dere prøvd DVD? Musikk/sang?

Men han kan jo se deg i speilet selv om du kjører? Man kan jo ikke se i speilet hele tiden, men jeg har ofte øyekontakt med min gjennom speilet. Også prater jeg veldig mye og veldig høyt ;)

Endret av LilleBallerina
Gjest Jørild
Skrevet

Jeg ville heller latt han hyle bakovervent en å la han knekke nakken i en eventuelt kræsj.

Vi bruker speil, musikk o.l for å distrahere. Fungerer ikke det, nei, da får de bare hyle.

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville heller latt han hyle bakovervent en å la han knekke nakken i en eventuelt kræsj.

Vi bruker speil, musikk o.l for å distrahere. Fungerer ikke det, nei, da får de bare hyle.

Enig.
Skrevet

Ha han foran, bakovervendt, med airbag av. Like trygt som bak...:)

Skrevet

Vår dotter avskydde att åka bil - länge.

När hon var 8-24 månader eller så kunde hon hylskrika på bara färden från barnehagen på 5 minuter. När vi var framme var allt bra. Framsäte eller sällskap i baksätet spelade ingen roll.

Vi åkte tåg, flyg och båt för att komma till familje på ferie första åren. Bil var en pina, och när vi gjorde det gick det i stort sett bara att köra när hon sov.

Det gick väl över i 3-4 års ålder kanske, även om hon inte älskat långa bilreser varken före eller efter egentligen.

Mitt råd är att låta henne sitta säkert och försöka köra så lite som möjligt,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...