Gjest Lypcha Skrevet 27. april 2014 #1 Skrevet 27. april 2014 Jeg har en datter på snart 2 år og foreløpig går det veldig greit å gå turer i skogen og leke ute i hagen i helgene. Og nå som sommeren nærmer seg så blir det til at vi kommer til å ta turen på stranden innimellom. Men jeg trenger noen alternative aktiviteter innimellom og lurer på om det er noen som har tips? Vi er også på åpen bondegård og ser på dyrene og plukker grønnsaker. Hva pleier dere andre med barn på den alderen å gjøre? Vi bos i Oslo.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #2 Skrevet 27. april 2014 I den alderen begynte vi å dra på biblioteket, kjørte buss (noe som er stas for ei som normalt kjører bil). Uansett fint på regnværsdager, biblioteket her har bøker for alle aldre, tegnesaker, spill og noen leker + det er gratis! Ellers var det stas å mate ender + sjekke ut ulike lekeplasser.Anonymous poster hash: c5984...ffb
Gjest Sansol Skrevet 27. april 2014 #3 Skrevet 27. april 2014 Oppsøker de store lekeplassene rundt om i Oslo, går turer på Akershus festning/Aker Brygge med innlagt is-stopp, drar på badeland eller svømmehall, tur til Teknisk Museum/Frognerparken/Tusenfryd
Ciara Skrevet 27. april 2014 #5 Skrevet 27. april 2014 Vi gjør dette: Går tur i skogen Går på kino Går på kafé Mater ender Går på museum (geologisk for dinosaurer, eller teknisk museum) Reptilparken Eldstemann synes også det er helt supert med en trikketur, kjøpe en is og dra hjem igjen.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2014 #6 Skrevet 27. april 2014 Her ble det fart på sakene når vi flyttet til et relativt nytt boligfelt fullt av småbarnsforeldre. Barna løper mellom hagene, over og under gjerder osv for å leke med hverandre og det er så koselig! Dette flotte været er gull! Gutten som nettopp fylte tre år sovna nesten før han fikk hodet på puta i kveld kl 19 Anonymous poster hash: 79d81...d3a
Vera Vinge Skrevet 28. april 2014 #7 Skrevet 28. april 2014 Jeg syns underholdningskravet hos hvertfall min 2-åring er lavere enn man fort kan tro. Jeg tenkte på dette igjen da vi var på en lekeplass i går og han var mest opptatt av å lete etter mark og maur. Noe man mao kan gjøre hvor som helst, også i egen hage, om man har det. Vi tar ham med på en del av våre gjøremål, og hagearbeid er tydeligvis toppen. Han gleder seg utrolig mye til vi skal plante tomater bl.a. Det er jo noe med små og enkle tingene, særlig når været er bra. Ellers kan man jo ta med seg kakao og lage en liten piknikk under et tak et eller annet sted selv om det regner. Ellers drar vi i skogen, på stranda (matet endene der en dag, og det var helt fantastisk, syns han), på kafé (uteservering er jo bra hvis det er en fontene eller noe i nærheten å se på eller noe å klatre på). Og en del på besøk til andre med barn eller vi får besøk selv. Jeg ser i grunnen at det meste gleder. Oppdager vi en gravemaskin, en elv som går under en bro, noen dyr eller blomster som kan plukkes, er det bare å rigge seg til og bli stående en stund og se og snakke om det man ser.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå