Gå til innhold

Lærerutdannelse?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvor lang tid tar lærerutdannelsen (etter VGS eller studiekompetanse etter 23/5-regelen) Og er det mulig å ta denne utdannelsen via internatt/brev? (bor svært langt ute på landet, og av familiære årasker er flytting ikke aktuelt før om noen år, men jeg vil jo gjerne bli ferdig med utdannelsen så tidlig som mulig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Allmennlærerutdanning er fireårig, og ja, flere høyskoler tilbyr desentralisert, samlingsbasert utdanning. Sjekk med den høyskolen som ligger nærmest der du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor
Allmennlærerutdanning er fireårig' date=' og ja, flere høyskoler tilbyr desentralisert, samlingsbasert utdanning. Sjekk med den høyskolen som ligger nærmest der du bor.[/quote']

Desentralisert lærerutdanning er et kjempe flott tilbud. Men da må studenten huske på at det er et viss antall samlinger i løpet av året. Og de er ganske streng på fraværet.

Hvis du lurer på noe så send meg en PM og jeg skal svare deg så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er fint med desentralisert er at (iallefall der jeg har gått) forelsningene er komprimerte og samle i lange dager i stedet for mange små. Det er utrolig praktisk, men også litt slitsomt. Lykke til med valget!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor
Praksisperiodene på ulike skoler slepper man vel ikke unna?

Nei, jeg tror de må ha forskjellige skoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Praksisperiodene på ulike skoler slepper man vel ikke unna?

Det ville i så fall vært rimelig dumt, tatt i betraktning at man skal bli lærer. Og praksis er veldig verdifullt. Det var gjennom praksis jeg virkelig skjønte at læreryrket ikke var for meg, og ble programmerer i stedet... :oops:

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Låner tråden her og spør om hvor lang er praksisperioden? Kan en velge å ta det på et enkelt alderstrinn eller MÅ en ha en viss tid på alle trinn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner tråden her og spør om hvor lang er praksisperioden? Kan en velge å ta det på et enkelt alderstrinn eller MÅ en ha en viss tid på alle trinn?

I grunnutdanningen har jeg hatt seks uker praksis i året. Fagpraksisen det fjerde året legges opp individuelt/annerledes enn de første årene.

Helst skal studentene være innom både småskole-, mellom- og ungdomstrinn i løpet av studiet, men jeg vet at dette ikke alltid gjennomføres fordi tilgangen på skoleslagene kan være ulik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praksisen er veldig nyttig, lærerrik og slitsom. Tror det kan variere litt hvor mange uker men du har en periode før og etter jul. Vi hadde opptil 7 uker i året. Dette er obligatorisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...