Monstermagnet Skrevet 10. juni 2004 #1 Skrevet 10. juni 2004 Er det noen som kan forklare meg hva som er problemet med dette? Ser at folk reagerer på dette, og at et flertall mener han burde ha takket nei til invitasjonen. Jeg kan ikke med min beste vilje forstå hva som er galt med at en statsminister går i bryllupet til en "riking". Er det noe jeg ikke har skjønt her? :-?
LarsLarsere Skrevet 10. juni 2004 #2 Skrevet 10. juni 2004 Har netopp diskutert temaet med to som mente det var ille at han takket ja. De mente at han var en offentlig person som statsminister og at dermed ikke kunne skille politikk og privatliv. Videre vare disse menneskene av den oppfattning at han hadde fått penger av rimi -Hagen til valgkamp, og derfor var dette galt. De mente at han ikke var venn med dem uansett. For min del kan han gå i hvilket bryllup han vil. At han blir utfordrett på dette og ikke rene politiske temaer synes jeg virker merkelig. Et annet "argument" jeg hørte av en SV'er på radioen forleden var at han ikke gjorde jobben sin for de fattige og dermed ikke kunne bruke fritiden sin på å sosialisere med en rik mann.
LilleBille Skrevet 11. juni 2004 #3 Skrevet 11. juni 2004 Du finner en del av grunnene til at mange mener han burde takket nei her
Gjest ikke pålogget brekkalill Skrevet 11. juni 2004 #4 Skrevet 11. juni 2004 problemet??? Når man er i politikken og har mye makt og ansvr.. Må man være svært så forsiktig med hvem man omgås.. En tjenste krever en tjenste igjen - oftest.. Også i politikken.. Det å være en del av makteliten er noe enkelte strever etter, for på den måten får de også inflytelse... Og når de rike gjør dette, er det for å få makt og inflytelse gjennom det å kunne påvirke politikken - gjennom bl.a. annet Bondevik... Samfunnet får også et galt bilde... Når Bondevik viser seg i arrangementer som ikke har med politikken å gjøre, og går i bryllup til andre han "Ikke kjenner så godt", da blir det store spørsmål om hvor han har lojaliteten sin.. Noe annet som jeg har reagert på ang dette... HVORFOR I HULE HEITESTE SNAKKER IKKE BONDEVIK FOR SEG SELV, MEN MÅ SENDE NOEN ANDRE... Det kalles FEIGHET
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2004 #5 Skrevet 11. juni 2004 Det er helt latterlig at folk skal tro at de har rett til å legge seg opp i privatlivet til andre bare fordi de har en posisjon.. Har oppriktig beundring for alle som tørr å begi seg inn i politikken..
Gjest Poirot Skrevet 12. juni 2004 #6 Skrevet 12. juni 2004 Synes denne sa det bra: http://www.aftenposten.no/meninger/komment...ticle807940.ece Men også bryllupets sosiale karakter er en stor sak. Gjestelisten er så tung av økonomisk og politisk makt at et egalitært samfunn naturligvis ynker seg under vekten. I oppstyret har vi dessuten fått verdifull innsikt i norske maktmenneskers noe skjeve virkelighetsoppfatning. "Det er jo alltid hyggelig å gå i bryllup", kvitrer statsminister Kjell Magne Bondevik, og leverer samtidig sitt bidrag til den vridde virkelighet. Det kan virke som om han tror han er invitert i dette bryllupet fordi han er en veloppdragen mann fra Romsdal. Dersom vår statsminister virkelig tror det, er det grunn til å være bekymret for dømmekraften. Han forstår heller ikke hvilken effekt hans tilstedeværelse har på festens tiltrekningskraft. Dersom Bondeviks bevisstløshet skyldes misforstått beskjedenhet på vegne av egen posisjon, bør han se å riste den av seg. Falsk beskjedenhet er aldri en dyd.
~Viva~ Skrevet 12. juni 2004 #7 Skrevet 12. juni 2004 Det er helt latterlig at folk skal tro at de har rett til å legge seg opp i privatlivet til andre bare fordi de har en posisjon.. Har oppriktig beundring for alle som tørr å begi seg inn i politikken.. Han er jo ikke invitert i bryllupet som privatperson, men som statsminister da.
Gjest Hillary.. Skrevet 13. juni 2004 #8 Skrevet 13. juni 2004 De mener jo nå de er kjempe-buddisser da... Ærlig talt, folk her i landet tåler ikke at noen har penger ...smålighet og misunnelsen komme krypende med en gang æsj......... Synes Mille-Marie virker sympatisk.
BREKKA LILL Skrevet 13. juni 2004 #10 Skrevet 13. juni 2004 De mener jo nå de er kjempe-buddisser da... Ærlig talt, folk her i landet tåler ikke at noen har penger ...smålighet og misunnelsen komme krypende med en gang æsj......... Synes Mille-Marie virker sympatisk. Det er ikke smålighetog miskunnelse - som gjør at folk reagerer.. men maktutøvelse... Det her er ikke et vanlig bryllup... Hvis jeg gifter meg, tror du Bondevik kommer da??? Når Bondevik sier at de ikke er så godt kjente, så lukter det vondt - altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå